هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98

دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند با شروع ثبت نام کنکور 98 باید از سایت Sanjesh.org وارد شده  و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. آموزش هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98 در مطلب زیر…

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ تاريخ‌ ثبت‌نام‌ و شركت در‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1398

بدين‌وسيله‌ به ‌اطلاع‌ كليه‌ متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1398 براي‌ پذيرش در رشته‌هاي با آزمون در دوره‌هاي‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌، دانشگاه‌ پيام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ و همچنين رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مي‌رساند كه ثبت‌نام از روز چهارشنبه مورخ 97/11/24 (بيست و چهارم بهمن ماه‌ 1397) منحصراً از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org آغاز و در روز پنجشنبه مورخ 97/12/02 (دوم اسفند ماه‌ 1397) پايان مي‌پذيرد؛ لذا داوطلبان مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون سراسري سال 1398 ثبت‌نام نمايند.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعيه تكميلي ثبت‌نام در آزمون مذكور همزمان با شروع ثبت‌نام از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود. تاكيد مي گردد كه آزمون سراسري سال 1398 در تاريخ هاي 98/04/13 و 98/04/14 برگزار خواهد شد.

لازم به توضيح است اطلاعات مربوط به رشته‌هايي كه در سال 1398 پذيرش آنها صرفاً با سوابق تحصيلي (بدون آزمون) انجام مي‌گردد در تاريخ 97/11/17 از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر خواهد شد و داوطلباني كه تمايل به پذيرش در اين رشته‌ها دارند نيازي به ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري سال 1398 نخواهند داشت.

ثبت نام کنکور سراسری 98

قبل از اقدام به ثبت نام کنکور سراسری، باید کارت اعتباری ثبت نام خریداری شود.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98 

ثبت نام کنکور سراسری 98 به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود و همزمان با اولین روز شروع ثبت نام، لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام ( مطابق شکل زیر )، بر روی سایت قرار داده می شود و داوطلبان باید قبل از هر اقدامی، از طریق کلیک بر روی این لینک و واریز هزینه، کارت اعتباری ثبت نام را خرید نمایند. هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری کنکور سراسری در سال 98 – 275/000 تومان می باشد.

هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت می شود و روش دیگری برای پرداخت هزینه وجود ندارد. (کارت بانکی باید شامل رمز دوم و CV2 باشد)
داوطلبانی که علاوه بر رشته اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی)، متقاضی شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های شناور (هنر و منحصرا زبان) می باشند، باید برای آن گروه یا گروه های آزمایشی کارت اعتباری مجزا خریداری نمایند. در واقع برای خرید هر کارت اعتباری باید مبلغ جداگانه واریز کرد.
با توجه به ادغام و برگزاری همزمان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد، نیازی به خرید کارت اعتباری جداگانه برای این دانشگاه ندارند. در واقع با ثبت نام و خرید کارت اعتباری کنکور سراسری، ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد به طور خودکار انجام می شود.
پس از خرید کارت یا کارت های اعتباری و واریز هزینه، باید شماره سریال پیگیری را از سایت دریافت نمائید و تا پایان مراحل برگزاری کنکور سراسری نزد خود حفظ کنید.


مراحل پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام برای ثبت نام کنکور سراسری 98

شناسنامه و کارت ملی داوطلب 
عکس اسکن شده داوطلب
شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری خریداری شده (برای ثبت نام هر گروه آزمایشی، نیازمند شماره سریال جدید می باشید)
شماره سریال ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی (برای تحصیل در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی، باید علاوه بر خرید کارت اعتباری ثبت نام، گزینه علاقمندی به این دانشگاه ها را در فرم ثبت نام فعال نمائید.)
کد دانش آموزی + کد سوابق تحصیلی دیپلم + کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (برای داوطلبان سیستم آموزشی نظام قدیم)
داوطلبان آقا باید مطابق مقررات عمومی، کد وضعیت نظام وظیفه را، در بند های مربوطه فرم درج نمایند.
اتباع غیر ایرانی متقاضی ثبت نام در کنکور 98، باید با فعال نمودن گزینه اتباع غیرایرانیدر فرم ثبت نام، کد پیگیری 13 رقمی مربوطه را در بند مربوطه درج نمایند.
داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری می باشند، برای استفاده از سهمیه خود در کنکور سراسری، باید کدپیگیری مربوطه را ارگان ذیربط دریافت نمایند و در بند های مربوطه فرم، قرار دهند.
پس از وارد کردن اطلاعات فوق در فرم ثبت نام و اتمام مراحل ثبت نام، باید شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را از سایت دریافت نمائید. در واقع در صورتی که موفق به دریافت این دو کد نشوید، ثبت نام شما ناقص باقی خواهد ماند.

اطلاعات جامع در سایت سازمان سنجش آموزش کشور
http://www6.sanjesh.org/download/sar98/sar98w2.pdf

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه