اجرت مکانیکی و یا تعرفه تعمیر خودرو در برخی موارد قیمت دقیقی ندارد چرا که معمولا مکانیک ها نرخ نامه را جلوی شما قرار نمی دهند و قطعا شما هم نمی توانید محاسبه کنید!
شاید خودرو شما دچار یک خرابی در موتور شده است و پس از اینکه به مکانیکی و یا جلوبندی مراجعه می کنید و خودروی خود را تعمیر می کنید در پایان با یک هزینه عجیب روبرو می شوید!! اما اگر لیست کامل هزینه ها را بدانید متوجه خواهید شد که طرف منصفانه با شما حساب کرده و یا بیشتر
اجرت و هزینه مکانیکی قطعات پژو 405 ، پژو پارس و سمند و پژو 206
گهر در این مطلب لیست اجرت و هزینه مکانیکی قطعات خودروهای پژو 405 ، پژو پارس و سمند و 206 برای شما تهیه کرده.
لیست زیر مربوط به اتحادیه تعمیرکاران تهران می باشد و در دی ماه 97 ارائه شده ، لازم به ذکر است که این نرخ ها در شهرستانهای کوچک کمتر است
برای مشاهده کامل جدول در موبایل صفحه را به سمت چپ و راست لمس کنید
لیست اجرت و هزینه مکانیکی انواع پژو 206
تمامی قیمتها به ریال می باشد
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
11،000،000 | 9،500،00 | 7,900,000 | تعمیر کامل موتور شامل(پیاده و سوار کردن موتور و گیربکس) | |||
6,800,000 | 6,800,000 | 5,200,000 | تعویض رینگ موتور ، یاتاقان متحرک و تعمیر سرسیلندر | |||
3,500,000 | 4,500,000 | 2,800,000 | پیاده و سوار کردن موتور و گیربکس جهت شاسی کشی | |||
4,000,000 | 2,500,000 | باز و بسته کردن سرسیلندر ، تعویض واشر سرسیلندر وبازوبست اطراف سرسیلندر-شیم گیری | ||||
1,000,000 | 600,000 | تعویض تسمه تایم | ||||
200,000 | 200,000 | تعویض تسمه دینام | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . | 400,000فیلرگیری | شیم گیری درجا شامل ( هوزینگ پشت سرسیلندر ، باز کردن باطری و دسته تایم ) | ||||
1,000،000 | 800,000 | تعویض کارتل و اویل پمپ روغن | ||||
1,350,000 | 750,000 | تعویض واشر بغل اگزوز و باز و بست درب سوپاپ | ||||
350,000 | 350,000 | تعویض واشر گلویی اگزوز | ||||
1,500,000 | 800,000 | تعویض واتر پمپ و باز و بسته کردن تسمه تایم | ||||
450,000 | 400,000 | 350,000 | تعویض رادیاتور آب | |||
300,000 | 350,000 | تعویض سنسور کیلومتر ، باز و بست باطری و سینی زیر | ||||
200,000 | 300,000 | سرویس استوپر موتور ، مپ سنسور و باز و بست هوزینگ دریچه گاز | ||||
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
350،000 | 250,000 | تعویض شمع ، فیلتر هوا و باز و بست کویل دویل | ||||
200،000 | 200،000 | تعویض فشنگی هیدرولیک | ||||
500،000 | 500،000 | تعویض پمپ هیدرولیک | ||||
تعویض کمک فرمان هیدرولیک | ||||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . | تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع تا پمپ | ||||
1،000،000 | 1،450،000 رانا | 900،000 | تعویض شیلنگ هیدرولیک ( دو قلو ) | |||
700،000 | 700،000 | تعویض منبع هیدرولیک تا جعبه فرمان | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . | تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع تا پمپ | ||||
2،500،000 | 2،500،000 | باز و بسته کردن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان با باز و بست رام | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض گردگیر فرمان ( چپ ) | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض گردگیر فرمان ( راست ) و باز و بست جعبه فرمان | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض سیبک فرمان ( هر طرف ) | ||||
. . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . | تعویض پمپ بنزین ( زیر باکی ) | ||||
500،000 | 500،000 | تعویض پمپ بنزین ( داخل باک کامل ) | ||||
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
120،000 | 120،000 | تعویض صافی بنزین | ||||
1،800،000 | 1،800،000 | تعویض باک بنزین | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . | 350،000 | تعویض سیم گاز | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . | تعویض کائوچوی سیم کلاچ | ||||
700،000 | 700،000 | باز و بست پمپ ترمز ، تعمیر پمپ و هواگیری | ||||
1،000،000 | 1،000،000 | تعویض پوستر و باز و بست پایه برف پاک کن | ||||
350،000 | 350،000 | تعویض سیلندر ترمز جلو ( هر طرف ) | ||||
450،000 | 450،000 | تعویض سیلندر ترمز عقب (هر طرف ) | ||||
250،000 | 250،000 | تعویض لنت جلو | ||||
350،000 | 400،000رانا | 600،000 | تعویض لنت عقب ( دو طرف ) و رگلاژ دستی | |||
600،000 | 1،200،000 | تعویض سیم ترمزدستی بلند و باز و بست تفنگی ترمز دستی | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . | تعویض سیم کوتاه ترمز دستی | ||||
300،000 | 450،000 | باز و بسته کردن چهار چرخ و رگلاژ دستی | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض شیلنگ های ترمز و هواگیری ( هر طرف ) | ||||
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
350،000 | 350،000 | باز و بسته کردن سیلندر و تعویض دیسک ترمز(هرطرف) | ||||
350،000 | 400،000 | باز و بست چرخ عقب، تعویض دیسک چرخ عقب و یا کاسه (هر طرف ) | ||||
300،000 | 300،000 | باز و بست گیربکس و تعمیر گیربکس | ||||
1،800،00 تیپ 5 | 2،000،000 رانا | 1،800،000 | باز و بست گیربکس تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ | |||
2،000،000 | 2،000،000 | باز و بسته کردن فرایویل تعویض کاسه نمد میلنگ | ||||
800،000 | 800،000 | باز و بسته کردن پلوس راست و تعویض کاسه نمد | ||||
550،000 | 550،000 | باز و بسته کردن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض لاستیک های چاکدار موجگیر ( دو طرف ) | ||||
250،000 | 250،000 | تعویض میل موجگیر ( گوشواره های هر طرف ) | ||||
2،000،000 | 2،000،000 | تعویض رام زیر موتور کامل | ||||
250،000 | 250،000 | تعویض کمک های عقب ( هر طرف ) | ||||
450،000 | 450،000 | تعویض کمک های جلو ( هر طرف ) | ||||
300،000 | 300،000 | میزان فرمان با دستگاه | ||||
450،000 | 450،000 | باز و بست طبقه ای جلو ( هر طرف ) | ||||
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
150،000 | 150،000 | دیاگ | ||||
350،000 | 350،000 | تعویض سنسور اکسیژن | ||||
150،000 | 150،000 | تست انژکتور با دستگاه | ||||
900،000 | 500،000 | باز و بست سوزن های انژکتور ، تعویض سوزن انژکتور و ریل سوخت | ||||
1،000،000 | 600،000 | سرویس سوزن ها و باز و بسته کردن کامل ( با دستگاه ) شستشو | ||||
250،000 | 200،000 | تعویض فشنگی آبو دمای موتور هرعدد یا باز و بست باتری | ||||
150،000 | 300،000 | تعویض فشنگی روغن | ||||
400،000 | 400،000 | تعویض دسته موتور سمت راست – دو سر پیچ | ||||
450،000 | 450،000 | تعویض دسته موتور سمت چپ – زیر باتری | ||||
450،000 | 450،00 | تعویض دسته موتور – زیر روکار | ||||
1،000،000 | 1،000،000 | تعویض دسته موتور زیر، باز و بست سینی ، دوشاخه دسته موتور و باز و بست پلوس کامل | ||||
500،000 | 500،000 | تعویض لیور دسته دنده و کاسه دسته دنده داخل اتاق | ||||
500،000 | 500،000 | باز و بست سینی زیر و تعویض خرچنگی | ||||
300،000 | 300،000 | تعویض ماهک دنده | ||||
300،00 | 350،000رانا | 200،000 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | |||
206 تیپهای 5 و 6 | 206 تیپهای 1 و 2 و 3 | شرح تعمیرات | ||||
2،000،000 | 2،000،000 | تعویض شیلنگ بالا رادیاتور | ||||
650،000 | 300،000 | تعویض ترموستات ،پوسته ترموستات با هواگیری | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 1،450،000 | تعویض هوزینگ واتر پمپ پشت موتور | ||||
1،000،000 | 800،000 | تعویض لوله ولیمری | ||||
1،800،000 | 1،800،000 | باز و بسته کردن اکسل عقب ( بدون هزینه تراشکاری ) | ||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . | باز و بسط اویل ماژول | ||||
250،000 تی پ | 500،000 رانا | 250،000 | تعویض سیم کلاج | |||
300،000 | 300,000 | باز و بسته دینام و تعویض فولی سرمیلنگ | ||||
350،000 | 350،000 | باز و بسته کردن موتور | ||||
لیست اجرت و هزینه مکانیکی سمند ، پارس ، 405
تمامی قیمتها به ریال می باشد+
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
12,000,000 | 11,500,000 | 9,000,000 | تعمیر کامل موتور شامل(پیاده و سوار کردن موتور و گیربکس) |
7,500,000 | 7,500,000 | 6,500,00 | تعویض رینگ موتور ، یاتاقان متحرک و تعمیر سرسیلندر |
6,000,000 | 4,500,000 | 3,800,000 | پیاده و سوار کردن موتور و گیربکس جهت شاسی کشی |
5,200,000 | 4,300,000 | 3,300,00 | باز و بسته کردن سرسیلندر ، تعویض واشر سرسیلندر وبازوبست اطراف سرسیلندر-شیم گیری |
1,600,000 | 1,400,00 | 700,000 800,000 دوگانه | تعویض تسمه تایم |
300,000 | 4,500,000 | 350,000 600,000 tu 5 | تعویض تسمه دینام |
. . . . . . . . | . . . . . . . . . | 1,500,000 | شیم گیری درجا شامل ( هوزینگ پشت سرسیلندر ، باز کردن باطری و دسته تایم ) |
4,100,000 | 1,400,000 | 1,400,000 | تعویض کارتل و اویل پمپ روغن |
1,000,000 | 1,400,000 | 1,200،000 | تعویض واشر بغل اگزوز و باز و بست درب سوپاپ |
500,000 | 550,000 | 400,000 550,000 tu5 | تعویض واشر گلویی اگزوز |
800,000 | 1,700,000 | 900,000 | تعویض واتر پمپ و باز و بسته کردن تسمه تایم |
1,000,000 | 1,150,000 | 600,000 | تعویض رادیاتور آب |
450,000 | 450,000 | 450,000 | تعویض سنسور کیلومتر ، باز و بست باطری و سینی زیر |
500,000 | 400,000 | 300,00 | سرویس استوپر موتور ، مپ سنسور و باز و بست هوزینگ دریچه گاز |
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
500،000 | 350،000 | 200,000 | تعویض شمع ، فیلتر هوا و باز و بست کویل دویل |
تعویض فشنگی هیدرولیک | |||
1،100،000 | 1،200،000 | 500،000 | تعویض پمپ هیدرولیک |
700،000 | 650،000 | 650،000 | تعویض کمک فرمان هیدرولیک |
450،000 | 350،000 | تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع تا پمپ | |
1،100،000 | 900،000 | تعویض شیلنگ هیدرولیک ( دو قلو ) | |
400،000 | 400،000 | تعویض منبع هیدرولیک تا جعبه فرمان | |
400،000 | 400،000 | تعویض شیلنگ هیدرولیک از منبع تا پمپ | |
2،000،000 | 2،200،000 | 2،000،000 | باز و بسته کردن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان با باز و بست رام |
300،000 | 300،000 | 300،000 | تعویض گردگیر فرمان ( چپ ) |
1،800،000 | 1،800،000 | 1،800،000 | تعویض گردگیر فرمان ( راست ) و باز و بست جعبه فرمان |
300،000 | 300،000 | 300،000 | تعویض سیبک فرمان ( هر طرف ) |
. . . . . . . | . . . . . . . . . | 400،000 | تعویض پمپ بنزین ( زیر باکی ) |
500،000 | 500،000 | 500،000 | تعویض پمپ بنزین ( داخل باک کامل ) |
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
120،000 | 120،000 | 120،000 | تعویض صافی بنزین |
2،200،000 | 2،200،000 | 2،200،000 | تعویض باک بنزین |
350،000 | 350،000 | 350،000 | تعویض سیم گاز |
500،000 | 600،000 | 600،000 | تعویض کائوچوی سیم کلاچ |
700،000 | 700،000 | 700،000 | باز و بست پمپ ترمز ، تعمیر پمپ و هواگیری |
1،200،000 | 1،200،000 | 1،200،000 | تعویض پوستر و باز و بست پایه برف پاک کن |
350،000 | 350،000 | 350،000 | تعویض سیلندر ترمز جلو ( هر طرف ) |
450،000 | 600،000 | 450،000 | تعویض سیلندر ترمز عقب (هر طرف ) |
250،000 | 250،000 | 250،000 | تعویض لنت جلو |
400،000 | 400،000 | 500،000 600،000 سمند | تعویض لنت عقب ( دو طرف ) و رگلاژ دستی |
900،000 | 900،000 | 900،000 | تعویض سیم ترمزدستی بلند و باز و بست تفنگی ترمز دستی |
350،000 | 350،000 | 350،000 | تعویض سیم کوتاه ترمز دستی |
400،000 | 300،000 | 400،000 | باز و بسته کردن چهار چرخ و رگلاژ دستی |
300،000 | 300،000 | 300،000 | تعویض شیلنگ های ترمز و هواگیری ( هر طرف ) |
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
350،000 | 350،000 | 350،000 | باز و بسته کردن سیلندر و تعویض دیسک ترمز(هرطرف) |
300،000 | 350،000 | 300،000 | باز و بست چرخ عقب، تعویض دیسک چرخ عقب و یا کاسه (هر طرف ) |
3،200،000 | ۳،۲۰۰،۰۰۰ | 300،000 | باز و بست گیربکس و تعمیر گیربکس |
2،200،000 | ۲،500،000 | 1،900،000 | باز و بست گیربکس تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ |
2،000،000 | 300،000 | 2،000،000 | باز و بسته کردن فرایویل تعویض کاسه نمد میلنگ |
800،000 | 800،000 | 800،000 | باز و بسته کردن پلوس راست و تعویض کاسه نمد |
550،000 | 550،000 | 550،000 | باز و بسته کردن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد |
450،000 | 450،000 | 450،000 | تعویض لاستیک های چاکدار موجگیر ( دو طرف ) |
250،000 | 250،000 | 250،000 | تعویض میل موجگیر ( گوشواره های هر طرف ) |
1،800،000 | 1،800،000 | 1،800،000 | تعویض رام زیر موتور کامل |
250،000 | 250،000 | 250،000 | تعویض کمک های عقب ( هر طرف ) |
450،000 | 450،000 | 450،000 | تعویض کمک های جلو ( هر طرف ) |
300،000 | 300،000 | 300،000 | میزان فرمان با دستگاه |
550،000 | 550،000 | 550،000 | باز و بست طبقه ای جلو ( هر طرف ) |
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
150،000 | 150،000 | 150،000 | دیاگ |
450،000 | 450،000 | 450،000 | تعویض سنسور اکسیژن |
150،000 | 150،000 | 150،000 | تست انژکتور با دستگاه |
400،000 | 400،000 | 400،000 | باز و بست سوزن های انژکتور ، تعویض سوزن انژکتور و ریل سوخت |
700،000 | 700،000 | 700،000 | سرویس سوزن ها و باز و بسته کردن کامل ( با دستگاه ) شستشو |
400،000 | 400،000 | 400،000 | تعویض فشنگی آبو دمای موتور هرعدد یا باز و بست باتری |
150،000 | 1،000،000 | 1،000،000 | تعویض فشنگی روغن |
450،000 | 400،000 | 400،000-500،000دوگانه | تعویض دسته موتور سمت راست – دو سر پیچ |
600،000 | 450،000 | 450،000 | تعویض دسته موتور سمت چپ – زیر باتری |
700،000 | 450،000 | تعویض دسته موتور – زیر روکار | |
1،000،000 | 1،000،000 | 1،000،000 | تعویض دسته موتور زیر، باز و بست سینی ، دوشاخه دسته موتور و باز و بست پلوس کامل |
650،000 | 650،000 | 650،000 | تعویض لیور دسته دنده و کاسه دسته دنده داخل اتاق |
500،000 | 500،000 | 500،000 | باز و بست سینی زیر و تعویض خرچنگی |
300،000 | 300،000 | 300،000 | تعویض ماهک دنده |
450،000 | 900،000 | 450،000 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور |
E F Y | پارس ELX | 405-پارس سمند | شرح تعمیرات |
300،000 | 900،000 | 300،000 | تعویض شیلنگ بالا رادیاتور |
300،000 | 400،000 | 300،000 | تعویض ترموستات ،پوسته ترموستات با هواگیری |
. . . . . . . . . | . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . | تعویض هوزینگ واتر پمپ پشت موتور |
. . . . . . . . . | . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . | تعویض لوله ولیمری |
2،200،000 | 2،200،000 | 2،200،000 | باز و بسته کردن اکسل عقب ( بدون هزینه تراشکاری ) |
1،500،000 | . . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . | باز و بسط اویل ماژول |
350،000 | 350،000 | 350،000 | تعویض سیم کلاج |
300،000 | 300،000 | 300،000 | باز و بسته دینام و تعویض فولی سرمیلنگ |
350،000 | 350،000 | 350،000 | باز و بسته کردن موتور |