چگونه خونریزی قاعدگی را کم کنیم

تاريخ : 18 فروردین

خیلی از خانم ها هستند که از خونریزی زیاد و شدید قاعدگی رنج می برند و یک دردسر برای آنها شده است و مجیور به تعویض مداوم و سریع نوار بهداشتی و … خود هستند.

در ادامه این مطلب روشها و مواد خوراکی گیاهی به شما معرفی می کنیم که خونریزی قاعدگی را کم می کند و در زمان پریود شدن خون کمتری از شما خارج خواهد شد.

چگونه خونریزی قاعدگی را کم کنیم تا دردسر کمتری داشته باشیم

چگونه خونریزی قاعدگی را کم کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

کم شدن خون قاعدگی با برگ تمشک

برگ تمشک گیاهی دارویی است که برای کاهش ناراحتی های چرخه ی عادت ماهیانه و میزان خون دوران پریودی کاربرد دارد. دمنوش برگ تمشک رحم و عضلات لگن را تقویت می کند.

این گیاه خاصیت قابضی دارد و در طول پریودی های شدید، خونریزی شدید را متوقف می کند و درد دوران قاعدگی را تسکین می دهد. به گزارش آسان طب برگ تمشک دیواره ی رحم را تقویت می کند و به عملکرد کلی دستگاه تناسلی زن کمک می کند و جریان شدید قاعدگی را کاهش می دهد.

درمان درد دوران قاعدگی با پای شیر

از پای شیر برای درمان قاعدگی (پریود) های نامنظم و ناراحتی های دوران پریود استفاده می شود. این گیاه حاوی میزان بالایی تانین است که تأثیر خوبی در توقف خونریزی شدید قاعدگی دارد.

پای شیر حاوی سالیسیک اسید نیز هست و خواص آرام بخشی دارد و موجب کاهش دردهای قاعدگی می شود.

کم شدن خون قاعدگی با کیسه کشیش

می توان از گیاه دارویی کیسه کشیش برای توقف خون شدید و تنظیم چرخه ی پریودی  استفاده کرد. این گیاه که  خاصیت قابضی دارد و محرک رحم است، به عملکرد متعادل هورمونی و کاهش خونریزی قاعدگی کمک می کند.

کم شدن خون قاعدگی بومادران

مصرف بومادران در دوران عادت ماهیانه ، باعث کاهش خونریزی شدید پریود می شود. بومادران حاوی ترکیباتی به نام تانین است که رگ های خونی را منقبض می کنند.

مصرف بومادران چند روز قبل از پریودی، به کاهش خونریزی و جلوگیری از خونریزی طولانی کمک می کند.

کم شدن خون قاعدگی با  مریم گلی

مریم گلی به درمان خونریزی های شدید قاعدگی کمک می کند. مدت هاست که از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی های شدید استفاده می شود.

مریم گلی گلخانه ای حاوی روغن های ضد تشنج و تانین هاست که از تعریق جلوگیری می کنند و درد و خونریزی شدید را کاهش می دهند. مریم گلی ترشح استروژن را بالا می برد و می تواند تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی در دوران پریودی را کاهش دهد.

کم شدن خون قاعدگی با چوب دارچین

چوب دارچین موجب کم شدن خون عادت ماهیانه و دردهای رحمی را تسکین می دهد. چوب دارچین ماده ای ضدباکتری و ضدقارچی قوی و محرک رحم است که به کاهش درد و خونریزی قاعدگی کمک می کند.

از چوب دارچین به عنوان درمانی برای اختلالات رحمی و پریود های نامنظم و دردناک استفاده می شود.

چگونه خونریزی قاعدگی را کم کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر
کم شدن خون قاعدگی

کم شدن خون قاعدگی راههای مختلفی دارد. البته طبق اطلاعات بدست امده و نظر سنجی از افراد وقتی خونریزی زیاد است درد کم است و وقتی درد زیاد است خونریزی کم است.

برای کم شدن خونریزی قاعدگی میتوانید از دم کرده مریم گلی استفاده کنید. زعفران خونریزی را زیاد میکند.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي