متن استعفا نامه کارمند

استعفا نامه نیز همانند نامه های دیگر اداری باید در کمال احترام و با لحن ادبی و اصطلاحات اداری نوشته شود. در استعفا نامه  یک مقام پایین تر باید یک مقام بالا را مورد خطاب قرار دهد . حال ما چگونگی نوشتن این تیپ نامه را برای شما در زیر به همراه مثال برایتان می آوریم.

متن استعفا نامه کارمند

 

استعفا نامه کارمند

شخص ممکن به دلایل مختلف اعم از شخصی ، کاری مانند تغییر شغل اقدام به تهیه استعفا نامه نماید. تغییر شغل تاثیر بسزایی بر روی زندگی فرد دارد. شخص ممکن است به دلیل فشار کاری و یا تنش های ایجاد شده بین همکاران اقدام به استعفا نماید. بهتر است قبل از تهیه متن استعفا نامه در مورد این امر به درستی فکر کرده سپس تصمیم گیری نماییم.

مشخصات متن استعفا نامه یک کارمند

متن این قبیل نامه ها بسیار مهم است. چرا که دریافت پاسخ مثبت از مخاطب در گرو رساندن پیام مورد نظر خود به صورت شفاف و صحیح است. در غیر اینصورت به خواسته خود نرسیده و مخاطب نیز احساس اتلاف وقت خود را خواهد داشت.

چارچوب کلی نامه استعفا به این صورت است که ابتدا با نام و یاد خدا در ابتدای صفحه شروع کرده ، سپس مخاطب نامه به همراه عنوان سازمانی وی را وارد می نمایند ، مشخصات کارمندی مانند شماره پرسنلی و سوابق کاری خود در مجموعه را ذکر کرده سپس به سراغ متن اصلی نامه رفته و به دلایل استعفا اشاره و مراتب تشکر خود را اعلام می کنند. در پایان پایین سمت چپ نامه نام و نام خانوادگی خود را نوشته و امضاء می نمایند.

نمونه متن استعفا نامه اداری

با توجه به وارد شدن نرم افزار اتوماسیون در سازمانها و شرکت ها ، بستگی به ساختار سازمان یا فرمت نامه اداری داخل سازمانی نرم افزار ، ممکن است شیوه ی نگارش متن استعفا نامه در شرکت ها و نهاد های مختلف باهم تفاوت داشته باشند ، اما در کل همه ی استعفا نامه ها از ساختار زیر پیروی می کنند.

بسمه تعالی

مدیرعامل محترم ………………..

جناب آقای ………………..

موضوع: در خواست استعفا

باسلام

بدینوسیله اینجانب ……………….. به شماره کارمندی ……………….. و به شماره شناسنامه ……………….. از تاریخ ……………….. در این شرکت با سمت ……………….. در واحد ……………….. مشغول به کار می باشم. به دلایل شخصی / کاری تقاضای استعفای خود را از تاریخ ……………….. به حضور محترم اعلام می نمایم.

در مدت همکاری خود در این مجموعه بسیار از رهنمودها و آموزشها بهره مند شده و امیدوارم همکاری بنده نیز برای این سازمان مثمر ثمر بوده باشد.

خواهشمند است دستور فرمایید اداره امور کارکنان در ارتباط با درخواست اینجانب اقدام لازم را مبذول نماید. اینجانب تا زمان تسویه حساب در خدمت شرکت بوده و آمادگی دارم در صورت نیاز آموزش فرد جدید در تصدی این شغل را به عهده بگیرم.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمل تشکر را کرده و توفیق روز افزون شما و همکاران محترم مجموعه را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر

نام و نام خانوادگی


اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه