متن استعفا نامه زیبا

نمونه و متن استعفا نامه زیبا و از آنجایی که هنر استعفا و نامه استعفا جزو هنرهایی که هر فرد شاغلی باید بداند ما برای شما نمونه های مناسب و اداری را در مطلب امروز برایتان قرار میدهیم…

متن استعفا نامه زیبا

متن استعفا نامه زیبا

استعفا نامه زیبا

نوشتن نامه های درخواست شغل ، درخواست همکاری ، در خواست نمایندگی ، نامه استعفا و به طور کلی این قبیل نامه ها تا زمانی که تاریخ و شماره دبیرخانه روی آن درج نشده باشد ، جزو نامه های عمومی به شمار می آید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از اتوماسیون اداری مخصوصا اتوماسیون اداری تحت وب است. غالبا افراد با نوشتن اینگونه نامه ها آشنایی ندارند و دچار مشکل می شوند.

متن این قبیل نامه ها بسیار مهم است. چرا که دریافت پاسخ مثبت از مخاطب در گرو رساندن پیام مورد نظر خود به صورت شفاف و صحیح است. در غیر اینصورت به خواسته خود نرسیده و مخاطب نیز احساس اتلاف وقت خود را خواهد داشت.

نامه استعفا

شخص ممکن به دلایل مختلف اعم از شخصی ، کاری مانند تغییر شغل اقدام به تهیه استعفا نامه نماید. تغییر شغل تاثیر بسزایی بر روی زندگی فرد دارد. شخص ممکن است به دلیل فشار کاری و یا تنش های ایجاد شده بین همکاران اقدام به استعفا نماید. بهتر است قبل از تهیه متن استعفا نامه در مورد این امر به درستی فکر کرده سپس تصمیم گیری نماییم.

شیوه نگارش استعفا نامه اداری

تمامی افرادی در مقطعی از زندگی خود ملزم به نوشتن نامه اداری خواهند شد. تمامی این قبیل مکاتبات بسته به موضوع ، شیوه و سبک خاصی را برای نگارش دارند. امروز این قبیل مراسلات از طریق نرم افزار اتوماسیون اداری صورت می گیرد و مطابق با شیوه نامه اتوماسیون اداری داخلی سازمان ها تنظیم شده و وارد گردش کار می شود.

در تمامی نامه ها اداری اصول نامه نگاری باید رعایت شود اما مواردی هستند که شخص برای درخواستی شخصی اقدام به نوشتن نامه می کند از قبیل : نامه درخواست شغل ، درخواست وام و نامه استعفا.

در این بین متن نامه استعفا اهمیت بسیاری دارد و درک صحیحی از درخواست ما به مخاطب انتقال دهد. دقت ، اختصار و وضوح استعفا نامه حائز اهمیت می باشد.

موضوع مورد اهمیت دیگر انتخاب لحن مناسب این نامه است. نوشته ما نباید لحنی توام با عصبانیت داشته باشد. در تهیه متن نامه استعفا همیشه ابتدا پیش نویسی تهیه نمایید و آن را مرور کرده سپس آن را وارد جریان کار نمایید.

متن استعفا نامه زیبا

متن استعفا نامه زیبا

برای نوشتن متن زیبا برای استعفا باید مواردی را رعایت نمائید تا متن شما به صورت کاملا یک دست برای خواننده تداعی شود ، برای نوشتن متن زیبای استعفا باید مواردی که در ادامه گفته می شود را رعایت نمائید این نکات باعث می شود تا متن استعفای شما زیبا شود و تاثیر خود را بر خوانند که همان استعفای خود می باشد بگذارد در این گونه متن های زیبای استعفا نامه که دارای چارچوب خاصی می باشد باید به صورت زیر انجام دهید:

چارچوب کلی متن نامه استعفا زیبا به این صورت است که ابتدا با نام و یاد خدا در ابتدای صفحه شروع کرده ، سپس مخاطب نامه به همراه عنوان سازمانی وی را وارد می نمایند ، مشخصات کارمندی مانند شماره پرسنلی و سوابق کاری خود در مجموعه را ذکر کرده سپس به سراغ متن اصلی نامه رفته و به دلایل استعفا اشاره و مراتب تشکر خود را اعلام می کنند. در پایان پایین سمت چپ نامه نام و نام خانوادگی خود را نوشته و امضاء می نمایند.

 

فرم استعفا نامه زیبا

به طور کلی متن تمام نامه های اداری شامل بخش های مقدمه ، پیام و نتیجه می شود. در آغاز نوشته با ” ادب و احترام ” آغاز کرده ” تشکر ” خود را اعلام می نماییم. متن نامه استعفا نیز از همین فرم کلی پیروی کرده و با همین چارچوب فرم استعفا را تهیه می کنیم.

نمونه متن استعفا نامه اداری

باتوجه به وارد شدن نرم افزار اتوماسیون اداری مخصوصا نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب در سازمانها و شرکت ها ، بستگی به ساختار سازمان یا فرمت نامه اداری داخل سازمانی نرم افزار ، ممکن است شیوه ی نگارش متن استعفا نامه در شرکت ها و نهاد های مختلف باهم تفاوت داشته باشند ، اما در کل همه ی استعفا نامه ها از ساختار زیر پیروی می کنند.

 

استعفا نامه زیبا

بسمه تعالی

مدیرعامل محترم ………………..

جناب آقای ………………..

موضوع: در خواست استعفا

باسلام

بدینوسیله اینجانب ……………….. به شماره کارمندی ……………….. و به شماره شناسنامه ……………….. از تاریخ ……………….. در این شرکت با سمت ……………….. در واحد ……………….. مشغول به کار می باشم. به دلایل شخصی / کاری تقاضای استعفای خود را از تاریخ ……………….. به حضور محترم اعلام می نمایم.

در مدت همکاری خود در این مجموعه بسیار از رهنمودها و آموزشها بهره مند شده و امیدوارم همکاری بنده نیز برای این سازمان مثمر ثمر بوده باشد.

خواهشمند است دستور فرمایید اداره امور کارکنان در ارتباط با درخواست اینجانب اقدام لازم را مبذول نماید. اینجانب تا زمان تسویه حساب در خدمت شرکت بوده و آمادگی دارم در صورت نیاز آموزش فرد جدید در تصدی این شغل را به عهده بگیرم.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمل تشکر را کرده و توفیق روز افزون شما و همکاران محترم مجموعه را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر

نام و نام خانوادگی

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه