طرز تهیه پیراشکی ایتالیایی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 24 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد  طرز تهیه پیراشکی ایتالیایی  صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

طرز تهیه پیراشکی ایتالیایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

استرامبولی یک غذای ایتالیایی خوشمزه است که با گوشت سرخ شده و پنیر، اسفناج و فلفل تند داخل خمیر تازه درست می شود. استرامبولی دستورهای متفاوتی دارد و بعضی ها آن را با کالباس و به صورت رولتی درست می کنند.

 

مواد لازم برای استرامبولی ایتالیایی :

 اسفناج۵۰ گرم
 جعفری ۴ شاخه
سیر۲ حبه
 فلفل تند ۸ عدد
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
آرد۲۵۰ گرم
ماست یونانی۲۲۰ گرم
سس پیتزا۲۰۰ گرم
پنیر موزارلا رنده شده۱۵۰ گرم
کره۲۵۰ گرم

 

طرز تهیه استرامبولی ایتالیایی :

اسفناج و جعفری را خرد کنید. دو حبه سیر را ریز کنید و فلفل ها را به شکل حلقه ای خرد کنید.

کف تاوه را با اسپری روغن چرب کنید و گوشت چرخ کرده را به مدت ۶ الی ۷ دقیقه تفت بدهید. سپس آن را کنار بگذارید. ¼ پیمانه آرد اندازه بگیرید و کنار بگذارید و از آن برای نچسبیدن خمیر به دست استفاده کنید. بقیه آرد را با ماست، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق چایخوری نمک داخل ظرف بزرگی ترکیب کنید.

گوشت ها را سرخ کنید و خمیر را به دستور بالا آماده کنید

سطحی که می خواهید خمیر را روی آن صاف کنید آرد بزنید سپس خمیر را روی سطح قرار داده و با وردنه صاف کنید. سپس خمیر را روی هم تا کنید و با دست ورز بدهید. اگر خمیر به هم نمی چسبد نگران نشوید آنقدر ورز بدهید و با وردنه صاف کنید تا به هم بچسبد. بعد از این که خمیر نرم و کشدار به دست آمد آن را به دو نیم کنید و با وردنه هر دو را صاف کنید و در اندازه های مستطیل ۶ در ۱۰ دربیاورید.

خمیر را در اندازه های مستطیل ۶ در ۱۰ دربیاورید

خمیر صاف شده را داخل سینی فر قرار دهید. روی هر کدام از خمیرها ۲ قاشق غذاخوری سس پیتزا بمالید. سپس گوشت، اسفناج، پنیر و فلفل را دو قسمت کرده و روی هر کدام از خمیرها بریزید. دوباره روی مواد ۲ قاشق غذاخوری سس بریزید.

مواد آماده را روی خمیر بریزید

کناره های خمیر را در فاصله های ۱ سانتیمتری برش بزنید. ابتدا لبه های سر و ته خمیر را تا کنید و بعد لبه های برش خورده را یکی از چپ یکی از راست مثل بافت مو تا کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. تاوه را روی گاز با حرارت کم قرار دهید و کره و سیر را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه تفت بدهید. استرامبولی را از فر بیرون بیاورید و کره و سیر را با برس روی آن بمالید و دوباره به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که روی آن قهوه ای رنگ شود. سپس از فر بیرون بیاورید و بعد از ۵ دقیقه سرو کنید.

کناره های خمیر را در فاصله های ۱ سانتیمتری برش بزنید و مانند شکل تا بزنید

اگر دوست داشتید می توانید آن را با چاقو برش بزنید سس باقیمانده را روی آن بریزید و با جعفری تزئین کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي