تولید برق از سیب زمینی !

سیب زمینی علاوه بر خواص تغذیه ای، خواص دیگری دارد. در ادامه نکاتی در مورد تولید برق از سیب زمینی عنوان می کنیم.

تولید برق از سیب زمینی !

سیب‌زمینی، سبزی غده‌ای غنی از آمیدون، ویتامین‌های گروه B، C و P و برخی مواد معدنی نظیر منیزیم و پتاسیم است.

این موضوع باعث شده سیب‌زمینی به عنوان یک ماده مغذی جایی در برنامه غذایی ما داشته باشد. جالب است بدانید که سیب‌زمینی غیر از نقش تغذیه‌ای می‌تواند تاثیرات مفید دیگری هم در زندگی ما داشته باشد.

به عنوان مثال سیب‌زمینی خام می‌تواند به عنوان باتری برق تولید کند و اگر ۸ دقیقه پخته شود تا ۱۰ برابر بیشتر از یک سیب‌زمینی خام انرژی دارد.

دکتر هیام رابینوویچ، استاد علوم کشاورزی دانشگاه بیت المقدس می‌گوید «به واسطه برش‌های سیب‌زمینی بین کاتد و آند روی و مس متصل به سیم برق می‌توان یک اتاق را بدون استفاده از لامپ LED برای ۴۰ روز روشن نگه داشت».

در حقیقت سیب‌زمینی به تنهایی منبع انرژی نیست اما به عنوان یک اتصال دهنده بین فلز عمل می‌کند و اجازه می‌دهد الکترون آزادانه از طریق سیم حرکت کند. به این ترتیب به تولید برق کمک می‌کند. همچنین بافت نشاسته جامد سیب این امکان را فراهم می‌آورد که بدون جذب حشرات تا ماه‌ها بتوان از آن نگه‌داری کرد.

باتری که از سیب‌زمینی پخته تهیه شود تا ۵۰ درصد بیش از باتری AA دوام دارد و ۵ تا ۱۰ برابر ارزان‌تر است. از انرژی سیب‌زمینی بویژه در مناطق محروم می‌توان استفاده کرد. این سبزی ارزان و در همه جا قابل کشت است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه