تشخیص 8 بیماری از روی چشم

شاید برایتان جالب باشد تشخیص بیماری از روی چشم امکانپذیز باشد ، می گویند که چشم ها پنجره های روح هستند هر چند که ممکن است این گفته منشأ و منبع خاصی نداشته باشد اما آنچه که مسلم است این است که چشم ها موارد زیادی را درباره سلامتی به ما می گویند.
در ادامه این مطلب 8 بیماری که از طریق چشم ها می توان به آنها پی برد به شما معرفی خواهیم کرد.

تشخیص 8 بیماری از روی چشم

تشخیص 8 بیماری از روی چشم

1. گل مژه – سرطان غده چربی

 گل مژه می تواند موجب درد و سوزش چشم ها شود معمولاً ، گل مژه به خاطر یک غده چربی مسدود شده به وجود می آید و معمولاً در  چند روز از بین مییرود اما اگر ادامه داشته باشد ممکن است باعث مشکلات جدی برای شما شود .   اگر گل مژه در مدت طولانی با شما همراه باشد می تواند نشانه ای از سرطان غده چربی باشد. در این مورد حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.
تشخیص 8 بیماری از روی چشم

2. ریزش ابرو – تیروئید

 ریزش ابرو به دلایل زیادی  همچون سن زیاد استرس فقر مواد غذایی در بدن  ممکن است رخ دهد. اگر چه این بیماری تنها ۱ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد با این وجود کم کاری تیروئید یکی از علت‌های احتمالی این بیماری است . بیماری ریزش ابرو به خاطر کمبود شدید هورمون های تیروئید رخ می دهد که در موارد شدید می تواند باعث ریزش مو شود.
اگر موهای شما  نازک شده است حتماً به پزشک مراجعه کنید درخواست دهید تا  وضعیت غده تیروئید شما را بررسی کنند.

 3. تاری دید – سندروم چشم 

 استفاده زیاد از کامپیوتر و لپ تاپ و موبایل ممکن است باعث تار شدن بینایی و سوزش چشم شما شود در حال حاضر اغلب مشکلات بینایی این چنینی به دلیل استفاده زیاد وسایلی است که صفحه نمایش دارند و از این بیماری به عنوان سندروم چشم خشک یاد می کنند . اگر علائمی همچون موارد ذکر شده را در خود تشخیص می‌دهید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 4. مشاهده نقاط کور و خطوط موجی – میگرن

 شاید دیدن یک نقطه کور و یک خط موجی شکل وقتی خیره می شوید در مقابل چشمان شما  عجیب و ترسناک باشد این مورد بیشتر نشان دهنده میگرن است.
 اگر موارد ذکر شده به صورت مداوم مشاهده شد حتما به پزشک مراجعه کنید تا مشکل را به طور دقیق بررسی کند.

5. بیرون زدگی چشم – تیروئید بیش فعال

تشخیص 8 بیماری از روی چشم

 اگر شما دائماً انبساطی در چشمان خود احساس می کنید این می تواند نشانه بیماری تیروئید باشد و در این مورد نشان از تیروئید بیش فعال در شماست. سخت بستن چشم ها یکی از نشانه هایی است که ممکن است باعث برآمدگی و در زبان عامیانه از حدقه بیرون زدن چشم باشد. از آنجایی که این بیماری در ۳۰ درصد موارد اتفاق می افتد اگر چنین علائمی را تشخیص می دهید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 5. زردی چشم – کبد و کیسه صفرا

تشخیص 8 بیماری از روی چشم

 زردی چشم در بزرگسالان و نوزادان بیشتر به دلیل عملکرد ناقص کبد است ، همچنین ممکن است به کیسه صفرا هم مرتبط باشد اگر متوجه این شدید که بخش سفیدی چشم شما زرد شده است  به پزشک مراجعه کنید تا به صورت دقیق بیماری را تشخیص دهد.

6. دید ابری (بسیار تار) – دیابت

تشخیص 8 بیماری از روی چشم

اگر شما از بیماری دیابت رنج می برید باید توجه ویژه ای به سلامت خود داشته باشید قطعاً بینایی یک نکته مهم برای ادامه کار و زندگی می باشد . بیماری “رتینو پاتی” وضعیتی است که در اثر وارد شدن آسیب به عروق خونی در بافت شبکیه حساس ایجاد می شود ، این بیماری ممکن است دلیلی بر دید ابری یا بسیار تار شما باشد در صورت مشاهده چنین علائمی به متخصص مراجعه کنید.

7. مختل شدن بینایی به یکباره – سکته مغزی

 تغییر ناگهانی و عجیب در دید چشمان شما نیازمند مراجعه فوری به پزشک دارد. اگر متوجه شدید که بینایی شما به صورت ناگهانی دچار اختلال شدیدی شده است سریعاً به پزشک مراجعه کنید چرا که این می تواند علائم سکته مغزی باشد .
منبع ba-bamail
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه