بیوگرافی و عکسهای ژاوی و همسرش + عکس

تاريخ : 12 آذر

ژاوی هرناندز بازیکن خوش تکنیک سابق بارسلونا که از دل آکادمی باشگاه بارسلونا بیرون آمده بود سالهای رویایی را در حرفه بازیگری اش گذراند . در این مطلب بیوگرافی ژاوی هرناندز ، ماجرای ازدواج و عکسهای ژاوی و همسرش را مشاهده خواهید کرد.

بیوگرافی و عکسهای ژاوی و همسرش + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیوگرافی ژاوی

ژاوی هرناندز کروز (به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus) (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ در تراسا) معروف به ژاوی؛ بازیکن فوتبال پیشین و مربی فوتبال کنونی اهل اسپانیا است که هدایت تیم السد قطر را به عنوان سرمربی برعهده دارد. او در دوران حرفه‌ای خود در پست هافبک مرکزی برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد. ژاوی یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است و بسیاری او را بهترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال می‌دانند.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی فوتبال را شروع کرد و به عضویت در لاماسیا درآمد. او نخستین بازی خود را برای تیم بارسلونا در ۱۸ اوت ۱۹۹۸، مقابل مایورکا انجام داد و تا زمان جدا شدن از این تیم پس از ۱۷ سال، در ۷۰۰ رقابت حضور داشت، ۸۵ بار گلزنی کرد و بیش از ۱۵۰ پاس گل داد. او به دلیل مهارت بالا در پاس‌کاری، کنترل توپ، کارهای تیمی و سبک بازی تیکی تاکا به شهرت رسید و ۳۱ قهرمانی باشگاهی و ملی را کسب کرد که موجب شد پس از آندرس اینیستا پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال محسوب شود.

ژاوی و همسرش

بیوگرافی و عکسهای ژاوی و همسرش + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

او با بارسلونا ۸ بار قهرمان لالیگا و ۴ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. او در سال ۲۰۰۹ سومین بازیکن سال جهان شد و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عنوان سومین بازیکن سال اروپا نیز انتخاب شد. ژاوی همواره به عنوان یکی از بهترین هافبک‌ها مورد توجه بود، به گونه‌ای که در ۲۰۰۸ از سوی یوفا جایزه بهترین هافبک سال اروپا و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به مدت چهار سال متوالی توسط فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال عنوان بهترین هافبک بازی‌ساز جهان را به دست آورد. همچنین نام او پنج بار در لیست تیم منتخب سال یوفا و شش بار در تیم منتخب سال فوتبال جهان قرار گرفت.

ژاوی در رده ملی با تیم ملی المپیک اسپانیا به نائب قهرمانی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی رسید و به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد. او پس از آن ۱۳۳ بار برای اسپانیا به میدان رفت و تأثیر زیادی در موفقیت‌های بزرگ تیم ملی کشورش (قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و قهرمانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) داشت. ۹۲ درصد پاس‌های او در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق بود و در لیست بازیکنان منتخب جام جهانی قرار گرفت. ژاوی همچنین با درخشش خود بهترین بازیکن یورو ۲۰۰۸ و تنها بازیکنی شد که در فینال دو جام ملت‌های اروپا (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) دو بار پاس گل داده‌است. او بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ جایزه شاهدخت آستوریاس در ورزش را دریافت کرده و پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۴ از رقابت‌های ملی کناره‌گیری کرد.

بیوگرافی و عکسهای ژاوی و همسرش + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

دوران کودکی و نوجوانی ژاوی

ژاوی که در تراسا، بارسلون، کاتولونیا به دنیا آمده، محصولی از آکادمی فوتبال بارسلونا، لاماسیا است که از سن ۱۱ سالگی جز ثابتی در تیم بارسلونا بوده‌است. پدرش گواگیم بازیکن اسبق تیم فوتبال سابادل بوده‌است. ژاوی که در تیم آکادمی راه خود را مشخص کرده عضوی کلیدی از تیم یوردی گونزالو در بارسلونا ب بود که به دستهٔ دومی راه یافتند.

خلاصه حضور ژاوی در تیمهای باشگاهی

ژاوی در طول دوران بازیگری اش بیشترین حضورش در بارسلونا و سپس السد قطر بود.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی در بارسلونا حضور داشت و ۲۴ سال برای این محبوب بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت او قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد که بیشتر ان‌ها مربوط به زمانی بود که پپ گواردیولا در این تیم حضور داشت؛ از جمله ۶ قهرمانی متوالی در دو سال حضور گواردیولا.

برخی از هواداران به دلیل حالت خاص موهای سر او به وی لقب (مو آناناسی) را می‌دهند.

او سرانجام در بازی که مقابل دپرتیولاکرونیا داشت و بازی هم مساوی داشت با جام قهرمانی که کسب کرد با اشک‌های فراوان دور زمین کمپ‌نو را زد و برای همیشه از نیوکمپ رفت تا بازی اش را درتیم السد قطر با ۱۰۸ میلیارد تمام کند.

بیوگرافی و عکسهای ژاوی و همسرش + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

زمان خداحافظی ژاوی از مستطیل سبز

ژاوی در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۱۹ (به شمسی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) در تهران، پنج سال پس از کناره‌گیری از عرصه ملی و در مسابقه‌ای بین السد قطر مقابل پرسپولیس ایران با باخت دو بر صفر السد در ورزشگاه آزادی از فوتبال خداحافظی کرد.

افتخارات ژاوی هرناندز

باشگاهی

  • لا لیگا (۸): ۹۹–۱۹۹۸، ۰۵–۲۰۰۴ ،۰۶–۲۰۰۵ ،۰۹–۲۰۰۸ ،۱۰–۲۰۰۹ ،۱۱–۲۰۱۰ ،۱۳–۲۰۱۲، ۲۰۱۴–۲۰۱۵
  • سوپر کاپ اسپانیا (۶): ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳
  • جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا (۴): ۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۴–۱۵
  • جام حذفی اسپانیا (۳): ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۱–۱۲، ۲۰۱۴–۱۵
  • سوپر کاپ اروپا (۲): ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱
  • جام قهرمانی باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۹ ،۲۰۱۱
  • جام امیر قطر: ۲۰۱۷
  • جام ولیعهد قطر: ۲۰۱۷
  • جام شیخ جاسم قطر: ۲۰۱۷

سرمربیگری * قهرمانی سوپرکاپ قطر: ۲۰۱۹

تیم ملی

  • جام قهرمانی جوانان جهان: ۱۹۹۹
  • مدال نقرهٔ المپیک تابستانی: ۲۰۰۰
  • جام قهرمانی یورو: ۲۰۰۸ ،۲۰۱۲
  • جام جهانی: ۲۰۱۰
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي