آدرس سفارت اسپانیا در تهران

اسپانیا یکی از کشورهای زیبای اروپای مرکزی می باشد . اگر قصد دارید برای گرفتن ویزا و یا وقت سفارت بروید، آدرس سفارت اسپانیا در تهران را برایتان با اطلاعات کامل دیگر در مطلب زیر دنبال کنید.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران

آدرس سفارت اسپانیا در تهران

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که به علت جاذبه‌های گردشگری منحصر به‌ فرد و سطح زندگی بالا علاقه‌مندان بسیاری برای مهاجرت دارد. سفارت اسپانیا در تهران روزانه مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد که برای دریافت انواع ویزای اسپانیا و یا اقامت اسپانیا به سفارت مراجعه می‌کنند. در این مبحث تصمیم داریم در خصوص دریافت وقت از سفارت اسپانیا برای اخذ انواع ویزا اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم و آدرس سفارت اسپانیا در تهران را ذکر کنیم.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران

تهران، بلوار شهرزاد، خیابان کماسایی، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰

متقاضیانی که قصد مراجعه به سفارت اسپانیا در تهران را دارند باید به خاطر داشته باشند که این سفارت روزهای یکشنبه تا پنجشنبه فعال بوده و ساعت کاری آن نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر است.

پیش از هر چیزی باید بگوییم دریافت ویزای توریستی اسپانیا تنها مختص افرادی است که قصد دارند برای تفریح در مدت‌ زمان کمی در حدود ۲ تا ۳ هفته وارد کشور اسپانیا شوند. این افراد باید در نظر داشته باشند با دریافت ویزای توریستی نمی‌توانند بیشتر از زمان تعیین‌ شده را در خاک این کشور باقی‌ مانده و به کار مشغول شوند و یا حتی در اسپانیا اقامت داشته باشند. برای دریافت ویزای اسپانیا و حتی اخذ وقت سفارت اسپانیا متقاضیان باید حضوری مراجعه کنند و مصاحبه‌ی حضوری را انجام دهند و به‌ هیچ‌ عنوان امکان دریافت وقت تلفنی وجود ندارد.
برای دریافت وقت سفارت اسپانیا باید این نکته را در نظر داشته باشید که در فصل تابستان و پیش از عید و یا تعطیلات نوروزی متقاضیان بسیاری جهت اخذ ویزای اسپانیا مراجعه می‌کنند و همین امر موجب می‌شود تا انجام مصاحبه مدت‌ زمان زیادی طول بکشد و مدارک مدت‌ زمان بیشتری نزد سفارت اسپانیا باقی بماند تا بررسی‌های لازم در خصوص آن‌ها صورت بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از هر چیزی نسبت به قطعی نمودن زمان سفر خود و تهیه بلیت به زمان اخذ وقت سفارت اسپانیا نیز توجه نمایید.

انواع ویزای صادر شده از سوی سفارت اسپانیا

سفارت اسپانیا در هر کشوری که فعالیت می‌کند ویزاهای مختلفی را برای افراد متقاضی صادر می‌کند که عبارت‌اند از:

  • ویزای دیدار اقوام
  • روادید تجاری
  • روادید پزشکی
  • روادید اقامت
  • روادید توریستی
  • روادید دانشجویی
  • روادید دیگر موارد

مدارک لازم جهت دریافت وقت سفارت اسپانیا

  • ارائه‌ی اسکن گذرنامه فرد مسافر
  • ارائه‌ی شماره تماس فرد متقاضی
  • ارائه‌ی اطلاعات و تاریخ دقیق سفر
  • ارائه‌ی کلیه مدارک تقاضای ویزا باید به زبان اسپانیایی ترجمه‌شده باشد
  • ارائه‌ی کپی از کلیه مدارک به همراه اصل آن‌ها که پس از انجام مطابقت و بررسی اصل مدارک به متقاضیان عودت خواهد شد و کپی آن‌ها نزد سفارت باقی خواهد ماند. باید توجه داشته باشید که کلیه‌ی مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی نیز ترجمه‌ شده باشند و در صورت عدم دریافت ویزا کلیه مدارک به متقاضیان بازگردانده خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

  • ارائه‌ی شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی آن
  • ارائه‌ی پاسپورت متقاضی با حداقل اعتبار ۶ ماهه
  • دو قطعه عکس رنگی در اندازه‌ی 4*5 در 5*3 با پس‌ زمینه سفید و به‌ صورت تمام‌ رخ که برای حداقل سه ماه اخیر است و متناسب با ظاهر فعلی فرد متقاضی است.
  • ارائه‌ی دعوت‌نامه و در صورت نداشتن دعوت‌نامه ارائه‌ی رسید رزرو هتل و یا مدرکی که نشان‌ دهنده مالکیت متقاضی در اسپانیا است
  • اجازه‌نامه کتبی و رسمی والدین در خصوص کودکانی که قصد مسافرت تنها به اسپانیا رادارند. در این حالت والدین باید شخصاً فرم ویزا را تکمیل کرده باشند.
  • سندهای رسمی که نشان‌دهنده‌ی اشتغال به کار فرد متقاضی است.
  • ارائه‌ی رسیدی که لیست حقوق دریافتی ۶ ماه اخیر فرد متقاضی را در کنار گواهی حساب بانکی و نامه تمکن مالی فرد متقاضی نشان می‌دهد.
  • کامل کردن فرم ویزای اسپانیا با خودکار آبی.
  • ارائه‌ی نامه‌ای که کلیه‌ی اطلاعات سفر متقاضی و هدف او از انجام سفر و درخواست ویزا به‌صورت شفاف توضیح داده‌شده است
  • ارائه‌ی نامه اشتغال به تحصیل در کنار کپی کارت شناسایی در خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان
  • ارائه‌ی بیمه مسافرتی

مدت‌زمان پاسخ درخواست ویزا اسپانیا

متقاضیانی که جهت دریافت ویزای اسپانیا به سفارت اسپانیا مراجعه می‌کنند باید در نظر داشته باشند که حداقل زمان لازم برای بررسی اولیه‌ی مدارک در خصوص صدور ویزا ۲۱ روزبه طول خواهد انجامید. این احتمال وجود دارد که صدور نهایی و قطعی ویزا چند هفته زمان لازم داشته باشد اما در اغلب مواقع ۶ هفته پس‌ازاینکه مدارک به سفارت اسپانیا تحویل داده می شود پاسخ درخواست ویزا مشخص‌شده و متقاضیان می‌توانند پاسخ مثبت یا منفی را دریافت نمایند.
پس‌ از اینکه متقاضیان پاسخ مثبت را از سفارت اسپانیا دریافت کردند می‌توانند ویزای مورد نظر خود را دریافت نمایند؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای دریافت هر ویزایی مدارک خاصی لازم است که از سوی سفارت اسپانیا به متقاضیان و مراجعه‌ کنندگان اطلاع داده می‌شود. اغلب افراد جهت دریافت ویزای توریستی به اسپانیا اقدام می‌کنند و باید مدارکی را که برای درخواست این نوع ویزا لازم است ارائه دهند.
برخی از افراد نیز جهت دریافت ویزای تجاری به سفارت اسپانیا مراجعه می‌کنند که این افراد باید اصل و کپی دعوت‌ نامه‌ای که از کمپانی‌های داخل اسپانیا دریافت کرده‌اند به همراه مدارکی که در بالا اشاره شد ارائه دهند. علاوه باید ترجمه‌ای روشن از مدارکی که به زبان فارسی است همچون کارت بازرگانی و معرفی‌نامه از دفاتر بازرگانی اسپانیایی که در ایران فعالیت دارند ارائه دهند که البته این گزینه مختص افرادی است که برای اولین بار تقاضای دریافت ویزای تجاری داده‌اند. ضمیمه کردن پاسپورت پیشین در صورت داشتن ویزای شینگن و یا ویزای اسپانیا از دیگر مواردی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
جهت دریافت ویزای پزشکی نیز افراد متقاضی علاوه بر مدارک ذکر شده باید ترجمه‌ای از مجوز شورای عالی پزشکی ایران را ارائه دهند. یکی از موارد الزامی دیگر در دریافت ویزای پزشکی اسپانیا ارائه‌ی تعیین وقت بیمارستان و یا کلینیکی است که در داخل اسپانیا قرار دارد.
نکته‌ای که در خصوص ارائه گواهی حساب بانکی در کشور اسپانیا باید در نظر داشته باشید این است که حتماً دو سری کپی از جدیدترین صورتحساب بانکی خود ارائه دهید که در آن موجودی شخص دارنده‌ی حساب به‌ صورت دقیقی مشخص‌شده است و تاریخ آن نیز کمتر از ۲ ماه از زمانی باشد که فرد تقاضای ویزا کرده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه