متن استعفا و استعفانامه محترمانه و اعتراضی

تاريخ : 2 دی

کلمه استعفا به خودی خود زیبا نیست اما گاها ناچاریم به دلایلی از کار و سمت خود استعفا دهیم ، در ادامه متن استعفا و استعفانامه های آماده ای را به صورت محترمانه برای شما کاربران گهر تهیه کرده ایم. شیوه نگارش استعفانامه ها باید صحیح باشد تا فردی که قصد خواندن آن را دارد توهین به خود تلقی نکند.

متن استعفا و استعفانامه محترمانه و اعتراضی

 

متن استعفا و استعفانامه محترمانه و اعتراضی, پورتال خبری فرهنگی گهر

متن نامه استعفا از کار

مدیریت محترم شرکت …… با سلام و ادب احتراماً اینجانب …. پرسنل این شرکت از تاریخ …… به بعد به دلایل شخصی قادر به همکاری با این شرکت محترم نمی باشم.لذا بدینوسیله استعفای خود را کتبا به آن مدیریت محترم اعلام می نمایم.

مراتب جهت اطلاع و اقدام لازم حضورتان ارسال میگردد .

با تشکر


متن استعفا نامه کارمند

بسمه تعالی

مدیرعامل محترم….

جناب آقای / خانم

موضوع: درخواست استعفا از شرکت

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار آن مقام محترم می رساند اینجانب …. به شماره کارمندی ….. و به شماره شناسنامه …. از تاریخ ….. در این شرکت با سمت …. در واحد…. مشغول به کار می باشم. و به دلایل شخصی تقاضای استعفای خود را از تاریخ …….. به حضور محترم اعلام می دارم.

امیدوارم همکاری اینجانب برای این سازمان مثمر ثمر بوده و در این مدت از بسیاری از آموزش ها بهره مند شده ام.

لذا خواهشمند است دستورات لازم را در صورت موافقت به اداره کارکنان اعلام دارید. و همچنین در صورت آموزش به فرد جدید در این شغل اعلام آمادگی می کنم

قبلا از حسن نظر و توجه جنابعالی نهایت تشکر و قدردانی را دارم و برای شما آرزوی توفیق روز افزون را از درگاه خداوند خواستارم.

با تشکر

نام و نام خانوادگی

امضاء


 

متن نامه قطع همکاری با کارمند

جناب آقای / خانم مهندس

معاونت محترم …..

با احترام اینجانب ….. مدیر عامل باشگاه … ضمن تشکر و قدردانی از زحمات جنابعالی و اعضای هیئت مدیره به دلیل برخی از مشکلات اینجانب قادر به همکاری در این پست نمی باشم.

پیشاپیش از لطف و عنایت جنابعالی نهایت سپاسگذاری را دارم و همچنین از زحمات و مساعدت های شما تشکر می کنم.

با سپاس فراوان

نام ونام خانوادگی

امضاء


متن استعفا نامه اعتراضی

مدیریت محترم شرکت/ سازمان …. جناب آقای/ خانم … سلام علیکم احتراما به استحضار می رساند اینجانب ….. فرزند …. به شماره پرسنلی …. با سمت سازمانی …. بنا به دلایلی که در ادامه ذکر گردیده است از تاریخ ….. خواهان استعفا از این شرکت می باشم . خواهشمندم در صورت موافقت دستور فرمایید تا اقدامات لازمه را در این زمینه مبذول و نسبت به درخواست اینجانب اقدام به عمل نمایند . ذکر دلایل با تشکر از لطف جنابعالی و کلیه همکاران شاغل در این مجموعه

نام و نام خانوادگی

امضا


متن زیبا استعفا نامه کارمند

مدیریت محترم شرکت/ سازمان … با سلام و احترام به استحضار آن مقام محترم می رساند ، اینجانب ….. فرزند …. به شماره کارگزینی ….. بنا به دلایل ذکر شده در ادامه ، ضمن تشکر از تمام ی ظرفیت هایی که مجموعه و دیگر همکاران در اختیار اینجانب قرار داده اند ، دیگر قادر به همکاری با این مجموعه نبوده و درخواست استعفا دارم . لذا خواهشمند است در صورت صلاحدید امر فرمایید تا اقدامات لازم را مبذول دارند . ذکر دلایل با تشکر از زحمات شما و کل مجموعه

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا


متن نامه استعفا و خداحافظی

جناب آقای/خانم … مدیر محترم امور اداری / رییس محترم اد اره کارگزینی با سلام و احترام بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب …………. به شماره پرسنلی …… که از تاریخ ……….. در این شرکت با سمت ……. در واحد …… مشغول بکار می باشم بنا به دلایل شخصی یا کاری تقاضای استعفای خود را از تاریخ …………… بحضور تقدیم میدارم . خواهشمند است دستور فرمایید تا در این زمینه اقدامات لازم را مبذول دارند . بدیهی است اینجانب تا زمان تسویه حساب درخدمت شرکت بوده و در صورت نیاز آمادگی دارم تا آموزش نفر جدید جهت تصدی شغل مربوطه رابرعهده گیرم . پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمال تشکر را ابراز نموده و توفیق جنابعالی و دیگر همکاران محترم مجموعه را از خداوند منان خواستارم . با تشکر و سپاس

نام و نام خانوادگی

تاریخ و امضا


نمونه متن استعفا نامه اداری

باتوجه به وارد شدن نرم افزار اتوماسیون اداری مخصوصانرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب در سازمانها و شرکت ها ، بستگی به ساختار سازمان یا فرمت نامه اداری داخل سازمانی نرم افزار ، ممکن است شیوه ی نگارش متن استعفا نامه در شرکت ها و نهاد های مختلف باهم تفاوت داشته باشند ، اما در کل همه ی استعفا نامه ها از ساختار زیر پیروی می کنند.

بسمه تعالی

مدیرعامل محترم ………………..

جناب آقای/ خانم ………………..

موضوع: در خواست استعفا

باسلام

بدینوسیله اینجانب ……………….. به شماره کارمندی ……………….. و به شماره شناسنامه ……………….. از تاریخ ……………….. در این شرکت با سمت ……………….. در واحد ……………….. مشغول به کار می باشم. به دلایل شخصی / کاری تقاضای استعفای خود را از تاریخ ……………….. به حضور محترم اعلام می نمایم.

در مدت همکاری خود در این مجموعه بسیار از رهنمودها و آموزشها بهره مند شده و امیدوارم همکاری بنده نیز برای این سازمان مثمر ثمر بوده باشد.

خواهشمند است دستور فرمایید اداره امور کارکنان در ارتباط با درخواست اینجانب اقدام لازم را مبذول نماید. اینجانب تا زمان تسویه حساب در خدمت شرکت بوده و آمادگی دارم در صورت نیاز آموزش فرد جدید در تصدی این شغل را به عهده بگیرم.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمل تشکر را کرده و توفیق روز افزون شما و همکاران محترم مجموعه را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر

نام و نام خانوادگی


نمونه متن استعفا نامه اداری

 
بسمه تعالی

مدیرعامل محترم شرکت ….

جناب آقای / خانم….

موضوع: درخواست استعفا از شرکت

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار آن مقام محترم می رساند اینجانب …. به شماره کارمندی …. و به شماره شناسنامه …. از تاریخ …. در این شرکت با سمت … در واحد …. مشغول به کار می باشم. و به دلایل شخصی تقاضای استعفای خود را از تاریخ … به حضور محترم اعلام می دارم.

امیدوارم همکاری اینجانب برای این سازمان مثمر ثمر بوده و در این مدت از بسیاری از آموزش ها بهره مند شده ام.

لذا خواهشمند است دستورات لازم را در صورت موافقت به اداره کارکنان اعلام دارید. و همچنین در صورت آموزش به فرد جدید در این شغل اعلام آمادگی می کنم

قبلا از حسن نظر و توجه جنابعالی نهایت تشکر و قدردانی را دارم و برای شما آرزوی توفیق روز افزون را از درگاه خداوند خواستارم.

با تشکر
نام و نام خانوادگی
امضاء


متن استعفا فوری با توجه به قوانین

به نام خدا

مديریت محترم شرکت / اداره ………………

موضوع: استعفا از کار

با سلام و احترام

اینجانب …………………………….. بنا به دلایل شخصی قادر به ادامه همکاری با آن شرکت نمی باشم و بدینوسیله استعفاء خود را اعلام می نمایم.

خواهشمندم در صورت موافقت با استعفاء مراتب کتبا به بنده اعلام شود تا محل کار را ترک و برای انجام تسویه حساب مراجعه نمایم.

در غیر اینصورت مطابق با تبصره ماده ۲۱ قانون کار بنده وظیفه دارم به مدت یک ماه به کار خود ادامه دهم.

با تشكر

نام و نام خانوادگی/امضاء

 


در ادامه نمونه ویدئو نگارش استعفا نامه اداری و متن اداری را مشاهده می کنید

شیوه نگارش استعفا نامه اداری

تمامی افرادی در مقطعی از زندگی خود ملزم به نوشتن نامه اداری خواهند شد. تمامی این قبیل مکاتبات بسته به موضوع ، شیوه و سبک خاصی را برای نگارش دارند. امروز این قبیل مراسلات از طریق نرم افزار اتوماسیون اداری صورت می گیرد و مطابق با شیوه نامه اتوماسیون اداری داخلی سازمان ها تنظیم شده و وارد گردش کار می شود.

در تمامی نامه ها اداری اصول نامه نگاری باید رعایت شود اما مواردی هستند که شخص برای درخواستی شخصی اقدام به نوشتن نامه می کند از قبیل : نامه درخواست شغل ، درخواست وام و نامه استعفا. در این بین متن نامه استعفا اهمیت بسیاری دارد و درک صحیحی از درخواست ما به مخاطب انتقال دهد. دقت ، اختصار و وضوح استعفا نامه حائز اهمیت می باشد. موضوع مورد اهمیت دیگر انتخاب لحن مناسب این نامه است. نوشته ما نباید لحنی توام با عصبانیت داشته باشد. در تهیه متن نامه استعفا همیشه ابتدا پیش نویسی تهیه نمایید و آن را مرور کرده سپس آن را وارد جریان کار نمایید.

متن استعفا نامه احساسی و زیبا

برای نوشتن متن زیبا برای استعفا باید مواردی را رعایت نمائید تا متن شما به صورت کاملا یک دست برای خواننده تداعی شود ، برای نوشتن متن زیبای استعفا باید مواردی که در ادامه گفته می شود را رعایت نمائید این نکات باعث می شود تا متن استعفای شما زیبا شود و تاثیر خود را بر خوانند که همان استعفای خود می باشد بگذارد در این گونه متن های زیبای استعفا نامه که دارای چارچوب خاصی می باشد باید به صورت زیر انجام دهید:

چارچوب کلی متن نامه استعفا زیبا به این صورت است که ابتدا با نام و یاد خدا در ابتدای صفحه شروع کرده ، سپس مخاطب نامه به همراه عنوان سازمانی وی را وارد می نمایند ، مشخصات کارمندی مانند شماره پرسنلی و سوابق کاری خود در مجموعه را ذکر کرده سپس به سراغ متن اصلی نامه رفته و به دلایل استعفا اشاره و مراتب تشکر خود را اعلام می کنند. در پایان پایین سمت چپ نامه نام و نام خانوادگی خود را نوشته و امضاء می نمایند.

فرم استعفا نامه

به طور کلی متن تمام نامه های اداری شامل بخش های مقدمه ، پیام و نتیجه می شود. در آغاز نوشته با ” ادب و احترام ” آغاز کرده ” تشکر ” خود را اعلام می نماییم. متن نامه استعفا نیز از همین فرم کلی پیروی کرده و با همین چارچوب فرم استعفا را تهیه می کنیم.

 
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. آزاده

    نمونه ها خوب بودن و ممنون فقط یک نکته ای که یکم تو چشم میزد و آزاردهنده بود این بود که پیش فرض رو برای مدیری که بهش درخواست استعفا رو میدیم مرد در نظر گرفته بودید. ثبت آقا/ خانم میتونست قشنگ تر باشه

    1. baran

      با سلام ، ممنون از انتقاد و پیشنهادتون

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي