چه کپشنی بنویسیم که بیشتر لایک بگیریم؟

مهم نیست از چه قالبی برای محتوای خود استفاده می کنید، چیزی که مهم است و باید به آن مسلط شوید، این است که چگونه کپشنی بنویسیم که تعامل را افزایش دهد. زیرا یک کپشن خوب، قلب یک پست، استوری یا ویدیو می باشد. پس بهتر است پست هایی برجسته با کپشنی عالی داشته باشیم.

چه کپشنی بنویسیم که بیشتر لایک بگیریم؟

چرا یک کپشن اینستاگرامی خوب، اینقدر مهم است؟

اگرچه ممکن است گاهی یک ویدیوی خیره کننده و عالی را با یک کپشن ضعیف همراه کنید و به سادگی از کپشن آن بگذرید، اما کپشن چیزی است که واقعا باید به آن اهمیت بدهید.

کپشن های اینستاگرامی به دلایل زیر مهم هستند:

یک متن کپشن خوب، یک ارتباط خوب می سازد

همه چیز اینستاگرام، حول میزان تعامل و واکنش از طرف مخاطبین می چرخد. کپشن پست شما بهترین راه برای تقویت این ارتباط است که افراد با دیدن محتوای شما آن ارتباط را احساس می کنند.

از آنجایی که الگوریتم فید (تازه ها) از طریق میزان واکنش‌ ها و تعامل مخاطبین تصمیم می گیرد که کدام محتوا را بیشتر به دیگران نمایش دهد، پس داشتن یک کپشن خوب که مخاطبین را به تعامل وا دارد، اهمیت ویژه ای دارد.

مخاطبین باید با آنچه می گویید و آنچه نشان شان می دهید، ارتباط برقرار سازند تا منجر به موارد بعدی شود

یک کپشن خوب، افراد را به واکنش دادن تشویق می کند

وقتی افراد با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و این ارتباط را حس کنند، به آن واکنش نشان می دهند و ما می دانیم که این واکنش ها، حکم طلا را در اینستاگرام دارند! بنابراین، یک متن زیبا و پرمعنی برای کپشن، می تواند یک نفر را ترغیب کند که درگیر محتوای شما شود.

کپشن های مناسب، افراد را وادار به کامنت گذاشتن یا حتی دایرکت دادن می کنند

آخرین چیزی که می‌ تواند از یک کپشن عالی نصیب تان شود، این است که افراد تمایل بیشتری به نظر دادن پیدا می کنند.

حتی ممکن است احساس کنند که نیاز دارند با شما تماس بگیرند و برای صحبت بیشتر با شما، در دایرکت پیام ارسال کنند. همه این موارد، برای اینستاگرام مهم است و تاثیر مثبتی بر رشد پیج شما دارد.

چه کپشنی بنویسیم که بیشتر لایک بگیریم؟

حالا چطور یک کپشن عالی بنویسیم!

اکنون که می دانیم که چرا نوشتن کپشن های عالی مهم است، پس بیایید به نحوه انجام آن بپردازیم.

برای نوشتن هر کپشن، یک سری نکات مهم و دستورالعمل های کلی  وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. در برخی از کپشن ها نیاز است تا چندین نکته را با هم ترکیب نمایید.

اولین جمله را قدرتمند آغاز کنید

از آنجا که اینستاگرام در نمای اولیه هر پست، تنها دو خط از کپشن را نمایش می دهد، پس اولین جمله کپشن شما بسیار حائز اهمیت است.

کپشن در نمای اولیه و قبل از دکمه «بیشتر»، نهایتا 125 کاراکتر را در بر می گیرد. شما باید در همین 125 کاراکتر، قانع کننده ترین اطلاعات را به مخاطب بدهید تا به خواندن بیشتر ادامه دهد.

اگر کپشن را با سوال شروع کنید، فریبنده تر خواهد بود. این کار، آن ها را به خواندن بیشتر وادار می کند تا بتوانند پاسخ سوال را بدهند. هدف این است که آن ها را مشغول خواندن نگه دارید.

مطمئن شوید که مهم ترین اطلاعات را در خط اول (جلوی نام پیج) قرار داده اید. علاوه بر خط اول، خط بعدی هم برای ارائه اطلاعات مهم در نظر بگیرید.

به طور کلی، کپشن خود را با چیزهایی شروع کنید که باعث شود ادامه کپشن دیده شود. به یاد داشته باشید که هدف این است که آن ها را وادار به لمس دکمه «بیشتر» و خواندن ادامه کپشن کنید.

برای مخاطبان تان بنویسید و نگران الگوریتم نباشید

الگوریتم ها، مخصوص بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. اما شما قرار نیست برای بازاریابان بنویسید! شما قرار است فقط برای مردم بنویسید.

منظورمان این است که کپشن خود را برای جلب نظر مخاطبان تان بنویسید، نه تیک زدن گزینه های مربوط به الگوریتم!

خودتان باشید؛ از صدای برندتان استفاده کنید؛ همانطور که در خیابان با کسی صحبت می کنید، با مخاطبان تان صحبت کنید و پیش از نوشتن، به این فکر کنید که اگر قرار بود با مخاطبان تان حضوری ملاقات کنید، به آن ها چه می گفتید.

هر چه می خواهید بگویید، فقط راهی را بیابید که بتوانید یک گفتگوی انسانی واقعی از طریق کپشن خود داشته باشید.

مثلا بهتر است از لحنی دوستانه استفاده کنید و نوشته های خود را با شکلک ها و ایموجی ها ترکیب کنید.

پیام برندتان را حفظ کنید

باید بر روی «صدای برندتان» کار کنید. پیام برند شما هر چیزی می تواند باشد. هدف این است که از عبارات و ساختارهای خاصی برای ترکیب کلمات تان استفاده کنید.

همه این ها به برجسته شدن شخصیت شما کمک می کنند و باعث می شوند مردم بهتر شما را بشناسند و با شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اگر پیام برند شما در هر کپشن متفاوت باشد، ممکن است افراد متوجه نشوند که این برند متعلق به تنها یک شخص یا یک کسب و کار است.

بنابراین، بهتر است یک کپشن محبوب بنویسید و پیام تان را از طریق آن مخابره کنید، تا اینکه یک نوشته را صرفا از جایی کپی و جایگذاری کنید.

چیزی خلق کنید که شبیه شما باشد؛ نمایانگر شما و شخصیت تان باشد و از دیگران کپی برداری نکنید.

به مخاطب تان ارزش ارائه بدهید

لازم نیست در همه کپشن ها این کار را انجام دهید. اما برخی کپشن ها باید این مورد را شامل شوند.

گنجاندن ارزش در کپشن، برای هر جایگاهی مناسب است. این می تواند ارائه یک نکته یا ترفند، یک تکه خبر، یک ابزار یا برنامه جدید کاربردی، یا به سادگی چیزی باشد که به خود شما کمک کرده است.

با ارائه ارزش و همچنین سرگرمی و راهی برای ارتباط، می توانید نظر مخاطبان خود را جلب کنید. با این کار، احتمال اینکه مخاطب پشت شما را ذخیره کند یا برای دیگران ارسال کند، افزایش می یابد و اینستاگرام چنین چیزی را دوست دارد!

اندازه یک کپشن مناسب باید چقدر باشد؟

محدودیت کاراکترها 2200 است که حدود 400 کلمه می شود. اما شما نیازی به استفاده از همه آن ها ندارید!

استفاده از ایموجی ها فراموش نشود!

بسیاری از ما، بدون فکر از ایموجی ها استفاده می کنیم. اما باید از آن ها به صورت استراتژیک در کپشن خود استفاده کنید.

هدف این است که از ایموجی ها برای بهبود کپشن تان استفاده کنید. با این حال، باید به دنبال آن هایی باشید که بیش از یک معنا دارند. استفاده از ایموجی های مناسب به ایجاد ارتباط موثر با فالوورها کمک می کند.

کپشن را با یک فراخوانی برای اقدام (CTA) به پایان برسانید

هر کپشن، باید با نوعی فراخوانی برای اقدام یا (Call to action) به پایان برسد. در واقع می توانید به سادگی از مخاطب خود بخواهید شما را فالو کند یا کامنت بگذارد.

یا اینکه می توانید آن ها را به سمت لینکی که در قسمت بیو قرار داده اید هدایت کنید تا اقدامی انجام دهند. حتی می توانید از آن ها بخواهید دوستان شان را تگ کنند یا در پاسخ به یک هشتگ خاص، عکس های خود را برایتان ارسال کنند.

بهتر است پیش از شروع نوشتن کپشن، درباره این فراخوانی فکر کرده باشید.

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

هشتگ ها یکی دیگر از بخش های اصلی اینستاگرام هستند؛ اما بحث های زیادی در مورد نحوه استفاده از آن ها وجود دارد. به دنبال یک یا دو هشتگ مرتبط با کپشن، مخاطبان و جایگاه تان باشید.

هشتگ های محبوب در صورتی می توانند موثر واقع شوند که با محتوای شما مطابقت داشته باشند. استفاده از هشتگ برندهای مرتبط، شرکت ها و یا حتی صاحبان کسب و کارهای دیگر را فراموش نکنید.

منبع: louisem.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه