مزایای ثبت برند و نقش رتبه بندی شرکت در بازار اقتصاد جهانی

ثبت برند و نکاتی که بایستی برای ثبت برند بدانیم؛

مزایای ثبت برند و نقش رتبه بندی شرکت در بازار اقتصاد جهانی

نکته اول) ثبت برند یا نشان تجاری برای کالا و محصولات تولید شده از ضروریات است و بایستی بلافاصله پس از ثبت شرکت، اقدام به ثبت برند نماییم

نکته دوم) نشان تجاری، بیانگر ماهیت و ویژگی‌های محصول است، بنابراین بایستی از آرم تجاری ویژه‌ای استفاده کنیم که در اذهان باقی بماند. معمولا شکل آرم تجاری توسط طراحان متخصص پیشنهاد می‌شود

نکته سوم)‌ نشان تجاری حتما بایستی به ثبت قانونی رسیده باشد، در غیر اینصورت مالک حق انحصاری بر استفاده از آن نخواهد داشت

نکته چهارم)‌ با ثبت برند و یا نشان تجاری، می‌توان در بازار رقابتی به راحتی درخشید و کسب و کار خود را

توسعه بخشید

نکته پنجم) نام تجاری قابل تمدید بوده و توسط اداره ثبت از آن محافظت می‌شود

 

چگونه عنوان برند را انتخاب کنیم؟

عنوان برند از جمله فاکتورهای مهم در معرفی کالا و خدماتی است که مالک در صدد معرفی آن به مخاطبان عام و خاص است. در نتیجه برای آنکه برند مورد نظر ما بتواند با کالا و خدمات همسان خود رقابت کند، بایستی خوش نام و به یاد ماندنی باشد. در این قسمت به برخی از نکات مرتبط با چگونگی انتخاب عنوان برند می‌پردازیم

یک) تا حد امکان از انتخاب نام‌های معروف و یا اسامی مشهور بر حذر باشید. نام های تکراری و یا مشابه به برندهای دیگر، ماندگاری را در ذهن عموم تضعیف می‌کند

دو)‌ از نشان تجاری و یا نامی استفاده کنید که گویای وضعیت کالا و محصولات تولید شده باشند. بدین ترتیب نام‌های مرتبط با خدمات ارائه شده بهتر گویای چگونگی کالا هستند

سه) اسم‌های عام و یا صفت هایی که به نوعی توصیف کننده محصول هستند، قابل ثبت نمی‌باشند

چهار) بهره‌مندی از کلمات ترکیبی، انتخاب مناسبی برای عنوان برند هستند

پنج) برای انتخاب عنوان محصول، خلاق باشید. عناوین ساده با مضمون طنز گونه شانس بالایی برای محبوبیت میان مخاطبان دارند

 

رتبه بندی

رتبه بندی یا معیار سنجش رویکرد و عملکردهای شرکت با توجه به اختیارات، منابع، تجهیزات و نیروی انسانی که در دست دارد، از دیگر موارد ضروری پس از به ثبت رساندن شرکت است که کارفرما بایستی برای اخذ رتبه بندی اقدام نماید. رتبه بندی شرکت‌ها از سوی ارگان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین معاونت فنی و عمرانی صورت می‌پذیرد و اگرچه این رتبه بندی برای شرکت‌های پیمانکار، مشاور، انفورماتیک انبوه ساز، طرح و ساخت انجام می‌شود، اما در راس کار شرکت‌های پیمانکار و مشاور قرار دارند. رتبه بندی شرکت سبب ارتقاء و پیشرفت عملکرد اقتصادی شرکت در بازار رقابتی شده و به نوعی از سستی و ضعف مدیریتی آن می‌کاهد

 

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت معمولا بر اساس  منابع مالی و تجهیزات فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در واقع با اخذ رتبه بندی شرکت نه تنها در رابطه با وضعیت و چگونگی عملکرد شرکت مطلع می‌شوید، بلکه به واسطه آن می‌توان با سایر ارگان‌های خصوصی و دولتی قراردادهای سودمندانه‌ای را تنظیم کرد که این موضوع باعث یک آینده نگری مثبت برای وضعیت شرکت در بازار اقتصاد داخلی و جهانی می‌شود. چنانچه شرکت فاقد رتبه بندی باشد، قادر نخواهد بود که با سایر سازمان‌های دولتی وارد معاملات بازار اقتصادی شود. در نتیجه عملکرد شرکت تضعیف شده، افت می‌یابد. گفتنی است که رتبه بندی با توجه به استانداردها و قوانین مرتبط با آیین نامه‌هایی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درج شده، به شرکت‌های پیمانکار و مشاور ارائه داده می‌شود. هر اندازه که صلاحیت شرکت از نظر منابع مالی، تجهیزات فنی، نیروی متخصص، سوابق کاری افراد بالا باشد، میزان رتبه نیز افزایش پیدا خواهد کرد

 مزایای ثبت برند و نقش رتبه بندی شرکت در بازار اقتصاد جهانی

اخذ رتبه پیمانکار

دریافت رتبه برای پیمانکاران از دیگر عوامل مهم برای ارتقاء رتبه شرکت است. بدین ترتیب اگر چنانچه پیمانکاران واجد شرایط اخذ رتبه باشند، در رتبه بندی شرکت نیز بی تاثیر نخواهد بود. لازم به ذکر است، پیمانکارانی که در صدد همکاری با ارگان‌هایی هستند که بخش اعظم منابع مالی آن از سوی دولت برآورده می شود، بایستی موفق به اخذ رتبه شوند. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که برای به اجرا درآمدن برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، مستلزم وجود بودجه دولت است که در این شرایط بایستی پیمانکاران دارنده رتبه باشند. امتیاز دهی و یا رتبه بندی پیمانکاران از یک تا پنج ارزیابی می‌شود. اخذ رتبه پیمانکار از نظر دانش فنی، توانایی جسمانی، تحصیلات، تخصص، سوابق کاری، تجربه و مواردی از این دست مورد بررسی قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که رتبه پیمانکار ثابت نبوده و با توجه به بالا بردن سطح دانش، سابقه کاری و تخصص می توان برای کسب رتبه بالاتر اقدام نمود

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه