روش پاک کردن کنگر (ساده ترین روش + ارزش غذایی کنگر)

روش پاک کردن کنگر را در این مطلب می خوانید. کنگر یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین گیاهان کوهی است و به خاطر طبع گرمی که دارد خواص زیادی دارد. اما به خاطر تیغ های این گیاه، معمولا کمتر طرفدار دارد. ما در این بخش به شما ساده ترین روش پاک کردن کنگر را آموزش می دهیم تا این خورشت خوشمزه را درست کنید.

روش پاک کردن کنگر

روش پاک کردن کنگر (ساده ترین روش + ارزش غذایی کنگر)

ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی

1. کنگر مثل کرفس چند شاخه است. ابتدا شاخه های سیاه شده را جدا کنید.

2. قسمت پایین کنگر را می برید تا شاخه ها جدا شوند. بعد هر شاخه را جدا میکنید.

3. شاخه های رویی تیغ های بزرگ و دردناکی دارند مراقب باشید؛ یک چاقوی تیز را از محل شروع تیغ ها به شاخه تکیه بدهید و به آرامی رو به بالا بکشید. به راحتی تیغ ها از گوشت کنگر جدا می شوند.

روش پاک کردن کنگر (ساده ترین روش + ارزش غذایی کنگر)

4. شاخه های داخلی کنگر، فقط شکل تیغ اند ولی نرم هستن که با کشیدن انگشت به روی آنها متوجه می شوید. این شاخه ها را نمی برید.

روش پاک کردن کنگر (ساده ترین روش + ارزش غذایی کنگر)

5. کنگرهای پاک شده را به تکه هایی 5-4 سانتی (به بلندی انگشت کوچک دست) برش بزنید و کنگرهای تکه شده را درون آب سرد ریختم تا سیاه نشوند و خیس بخورند تا شن های آن گرفته شوند. (از یه تشت یا ظرف بزرگ برای خیساندن استفاده کنید تا کنگرها راحت شناور بشن و شن هاشون گرفته بشه.)
من برای ضدعفونی کردن، کمی نمک و جوش شیرین هم به آب تشت اضافه کردم و بعد کنگرها را آبکش کردم.

ارزش غذایی و کالری خورش کنگر

ماده غذایی

مقدار

مواد مغذی و کالری

کنگر

۱ لیوان

۴۷ کالری، ۰.۱ گرم چربی، ۳ گرم پروتئین، ۱۰ گرم کربوهیدرات

سینه مرغ پخته

۱۰۰ گرم

۱۵۱ کالری، ۳ گرم چربی، ۳۱ گرم پروتئین

پیاز

۱ عدد

۴۴ کالری، ۱.۱ گرم پروتئین، ۹.۹ گرم کربوهیدرات

رب گوجه

۱ ق غ

۱۳.۱ کالری، ۰.۱ گرم چربی، ۰.۶ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات، ۰.۶ گرم فیبر

آبلیمو طبیعی

۱ ق غ

۳.۳ کالری، ۱.۱ گرم کربوهیدرات

لیمو عمانی

۱ عدد

۳.۶ کالری، ۰.۱ گرم پروتئین، ۱.۳ گرم کربوهیدرات، ۰.۳ گرم فیبر

روغن مایع

۱ ق غ

۱۲۳.۸ کالری، ۱۳.۷ گرم چربی

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه