چند ادعیه قرآنی مجرب برای حاجت

دسته بندي : مطالب مذهبی
تاريخ : 8 تیر

بسیاری از افراد برای برآورده شدن آرزوها و حاجت های شان به دعا و قرآن پناه می برند که همه این افراد به آرزوهایشان می رسند. برای آشنایی با چند ادعیه قرآنی مجرب برای حاجت این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد دعا برای حاجت و سوره های قرآن برای حاجت می خوانید.

چند ادعیه قرآنی مجرب برای حاجت

چند ادعیه قرآنی مجرب برای حاجت, پورتال خبری فرهنگی گهر

ادعیه قرآنی مجرب

هر کس این پنج آیه را هر روز یازده مرتبه بخواند، برای او هر حاجت و امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید.

۱- آیة الکرسی تا هو العی العظیم

۲- آل عمران آیه ۲: اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ

۳-نساء  آیه ۸۷: اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى یَوْمِ  الْقِیَامَةِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِیثًا

۴- طه آیه ۸: اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى

۵-تغابن آیه ۱۳: اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَكَّلِ الْمُوْمِنُونَ (به نقل از کتاب شفاخانه، گویی روایت را یکی از یاران امام صادق علیه السلام از ایشان نقل کرده اند اما با تحقیق بیشتر نام معصوم به طور قطعی بیان نشده است.)

در ادامه به بیان نکاتی پیرامون یکی از این آیات که آیة الکرسی می باشد می پردازیم:

از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده اند که فرمود: این آیه را در هیچ خانه ای نخوانند مگر این که شیاطین سی روز آن خانه را رها کنند و ساحر و ساحره ای در آن در نیاید.

و از حضرت علی علیه السلام می آید که فرمود:

از پیامبر شنیدم بر چوب پاره های منبر در حالی که می گفت: هر کس آیةُ الکرسی را به دنبال هر نماز واجبی بخواند او را از وارد شدن به بهشت باز نمی دارد، و هر کس آن را بخواند وقتی که به رختخواب خود می رود خداوند او را ایمن می دارد و همسایه اش را و همسایه همسایه اش را و خانه هایی را که گرداگردِ او است.

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : با فضیلت ترین آیه

صحابه درباره فاضل ترین آیه در قرآن با هم سخن می گفتند، پس حضرت علی علیه السلام آنان را فرمود: شما درباره آیة الکرسی چه می گویید؟ آنگاه گفت: رسول صلی الله علیه و آله مرا گفت: ای علی! سید بشر، آدم است و سیّد عرب، محمد صلی الله علیه و آله و در این فخری نیست و سید کلام، قرآن است و سیّد قرآن، بقره است و سید بقره، آیة الکرسی.

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : پاداش كسی كه آیت الكرسی را زیاد می خواند

عبدالله بن عوف گفته است: “شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار؛ من هم شمردم ۵۰ درب داشت.

در روایتی از امام باقر آمده است: “هر كس آیه الكرسی را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بیچارگی در امان شود و رزق او وسعت یابد و خداوند به او از فضل خودش مال زیادی بخشد”

بعد گفتند: خانه هایش را بشمار. دیدم ۱۷۵ خانه بود. به من گفتند این خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم.

صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم.

او گفت: معلوم است كه تو آیة الكرسی زیاد می خوانی. گفتم: بله؛ همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه ۵۰ كلمه و ۱۷۵ حرف دارد. من از زیركی حافظه او تعجب كردم. آنگاه به من گفت: هر كه آیة الكرسی را بسیار بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود.

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : آیت الكرسی برای حفظ چشم

بعد از هر نماز دستان را روی چشم بگذارید و بعد از خواندن آیت الكرسی بگویید:”اللهم احفظ حدقتی بحق حدقتی علی بن ابیطالب(علیه السلام)”.

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : آیه الکرسی

بعد از نماز

پیامبر فرمودند: هر كس آیه الكرسی را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شكافته گردد و به هم نیاید تا خداوند متعال به سوی خواننده آیت الكرسی نظر رحمت افكند و فرشته ای را بر انگیزد كه از آن زمان تا فردای آن كارهای خوبش را بنویسد و كارهای بدش را محو كند.

رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: یا علی بر تو باد به خواندن آیه الكرسی بعد از هر نماز واجب. زیرا به غیر از پیغمبر و صدیق و شهید كسی به خواندن آن بعد از هر نماز محافظت نمی كند و هر كس بعد از هر نماز آیه الكرسی را بخواند، به جز خداوند متعال كسی او را قبض روح نمی كند و مانند كسی باشد كه همراه پیامبران خدا جهاد كرده تا شهید شده است و فرمود: بعد از مرگ بلافاصله داخل بهشت می شود و به جز انسان صدیق و عابد كسی بر خواندن آیه الكرسی مواظبت نمی كند.

در روایتی از امام باقر آمده است: “هر كس آیه الكرسی را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بیچارگی در امان شود و رزق او وسعت یابد و خداوند به او از فضل خودش مال زیادی بخشد.”

رسول اكرم فرمودند: هر كس آیه الكرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند نمازش قبول درگاه حق می گردد و در امان خدا باشد و خداوند او را از بلاها و گناهان نگه دارد.

امام صادق(علیه السلام) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیت الكرسی آغاز كنید. كسی كه در سفر هر شب آیه الكرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی كه همراه اوست

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : زیادی علم و حافظه

پیامبر(صلی الله علیه و آله) روایت كرده است كه فرمودند: ۵ چیز حافظه را قوی می گرداند: خوردن شیرینی – گوشت نزدیك گردن – عدس – نان سرد و خواندن آیت الكرسی.

عالمی گوید: هر كه علم می خواهد بر پنج چیز مواظبت می كند:

۱- پرهیزكاری در آشكارا و پنهان ۲- خواندن آیت الكرسی ۳- همیشه با وضو بودن ۴- نماز شب خواندن حتی اگر دو ركعت باشد. ۵- غذا خوردن به منظور نیرو گرفتن نه شكم پر كردن.

انواع دعا قرآنی و تاثیرگذار : سفر

امام صادق(علیه السلام) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیت الكرسی آغاز كنید. كسی كه در سفر هر شب آیه الكرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی كه همراه اوست.

رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: هرگاه برای حاجتت از خانه ی خود بیرون آمدی آیه الكرسی را بخوان كه حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علی(علیه السلام) فرمودند: هرگاه یكی از شما اراده حاجتی كند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بیرون رود و در وقت بیرون رفتن آخر سوره آل عمران ( آیه ۱۹۰تا آخر) و آیه الكرسی و سوره قدر و حمد را بخواند، زیرا كه در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود.

در روایت آمده است هر كس آیت الكرسی را در وقت غروب بخواند حاجتش برآورده گردد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي