نحوه پاک کردن لکه روغن از روی لباس

گاها پیش می آید که لکه روغن روی لباس ایجاد شود اما برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس چکار باید کرد؟ در این مقاله 7 روش مفید برای پاک کردن و از بین بردن لکه روغن از روی لباس را به شما آموزش می دهیم.

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی لباس

 

روش اول :مواد شوینده

روی قسمتی که لکه چربی می باشد با مایع ظرفشویی به طور کامل بپوشانید ، می توانید از شامپو هم در این روش استفاده کنید سپس پس از چند دقیقه شروع به شستشوی قسمت مورد نظر کنید . همچنین می توانید روی محل لکه چربی صابون خیس بمالید و یا اینکه مقداری صابون رنده کرده و روی محل لکه دار را پوشانده و صابونها را خیس کنید و سپس پس از چند دقیقه محل مورد نظر را شسته و آبکش کنید ،

نکته : در مواردی که لکه های سختی وجود دارد برای شست و شوی از ابزار مسواک و یا شبیه به مسواک استفاده کنید ، چرا که بهتر از دست عمل خواهد کرد.

روش دوم : استفاده از کف 

شما می توانید مقداری کف غلیظ حاصل از مخلوط آب با مواد شوینده و یا شامپو روی محل مورد نظر چندین بار ریخته و شستشو دهید.

روش سوم : استفاده از سرکه

سرکه یک ماده تمیز کننده در سطح گسترده می باشد ،مخلوطی از آب و سرکه (دو سوم آب و یک سوم سرکه) در یک تشت آماده و محلی که لکه دارد را داخل تشت قرار داده و پس از 10 دقیقه آن را آبکش کرده و مثل مرحله اول با مواد شوینده شستشو دهید.

توجه : هیچگاه برای از بین برده لکه های چربی لباس همزمان از مخلوط آب ، سرکه  ومواد شوینده استفاده نکنید!

روش چهار :  استفاده از پودربچه

لباس لک شده را روی یک سطح صاف پهن کنید.
روی لکه روغن را کاملا” با پودر بچه بپوشانید تا آنجایی که دیگر نتوانید لکه را ببینید و یک توده از پودر بچه روی لکه تشکیل شود.
اجازه بدهید پودر بچه حدود ۱۲ ساعت به همین شکل روی لکه باقی بماند.
سپس پودر بچه را در یک سطل آشغال خالی کنید . احتمالا” رنگ پودر بچه عوض شده زیرا چربی ها را بخود جذب کرده است.
سپس لباستان را در ماشین لباسشویی بیندازید تا با آب گرم شستشو شود . سپس آن را آویزان کنید تا خشک شود.

روش پنجم : پودر گچ 

پودر گچ بهترین ماده برای جذب چربی لباس است. گچ یا پودر گچ سفید را روی محل لک چربی بمالید تا همه چربی جذب گچ شود. بهتر است پودر گچ به مدت ۲۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس لباس را درون لباسشویی برای شستشوی کامل قرار دهید. بعد از شستشو هیچ اثری از لکه روی لباس باقی نخواهد ماند. برای تمیز کردن لکه چربی از روی لباس می توانید پودر بچه، پودر تالک و نشاسته ذرت را هم به همین ترتیب استفاده کنید. همه این مواد چربی را به خود جذب می کنند.

روش ششم : جوش شیرین

خمیری از آب و جوش شیرین همان ماده ای است که سخت ترین لکه های چربی را هم از روی لباس پاک می کند. این خمیر را روی لکه چربی لباس بمالید و بعد از خشک شدن خمیر با کمک مسواک خمیر را از لباس جدا کنید. حالا با آب داغ باقی مانده لکه چربی را هم پاک کنید.

روش هفتم : نوشابه گازدار

این کولاها بهترین ماده برای تمیزکاری و لک زدایی هستند. کوکاکولا می تواند همه لکه ها را پاک کند. کمی نوشابه گازدار را روی بکه چربی لباس ریخته و حدود دو ساعت صبر کنید. پس از اینکه نوشابه جذب پارچه لباس شد می توانید لباس را بشویید. پس از شستشوی کامل و خشک کردن در هوای لباس، هیچ اثری از لکه چربی روی لباس نمی بینید.

منبع: wikihow

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه