ترفندهای شستن ظروف آشپزخانه که خانم ها باید بدانند

تاريخ : 10 آذر

شستن هر ظرف در آشپرخانه اصول خاص خود را دارد و همچنین درخشان کردن ظروف با جنسهای مختلف در آشپزخانه قسمت حساس این موضوع برای خانم ها می باشد. در این مقاله اصولی را برای ترفندهای شستن ظروف به شما توضیح می دهیم که قطعا کاربردی خواهد بود ، با ما همراه باشید.

ترفندهای شستن ظروف آشپزخانه

ترفندهای شستن ظروف آشپزخانه که خانم ها باید بدانند, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱- برای شستن ظروف استیل بهترین کار این است که مدت زمان کمی آنها را درون آب گرم قرار داده تا خیس بخورد و سپس آنها را شسته و با آب گرم آبکشی کنید

۲- اگر ظرفی چرب نیست نیاز نیست حتما آن را خیس کنید با استفاده از اسکاج خیس همراه مواد شوینده آن را بشویید و سریع آبکشی کنید.

۳- اگر دیوار سینک و یا وسایل دیگر که مستعد جذب چربی هستند کثیف شد می توانید از ترکیب آب و سرکه برای شستن آنها استفاده کنید . سرکه بهترین حلال چربی ها می باشد.

۴- لوازم خانگی مثل اجاق گاز ، یخچال و … که سطحشان استیل است سعی کنید با استفاده از شیشه شوی آنها را تمیز کنید چرا که جدای از تمیز شدن ، شیشه شوی باعث براق شدن این وسایل می شود.

۵- برای شست و شوی  سطح وسایل مربوط به پخت و پز مثل گاز ، هود و کباب پز و … از محلول آب و الکل به همراه یک پنبه می توانید آن ها را تمیز کنید.

۶- ظروف بلوری و شیشه ای را ترجیحا بعد از شست و شو و آبکشی با یک پارچه نخی نرم خشک کنید تا از ایجاد لکه روی سطح این ظروف جلوگیری شود.

۷- محلول سرکه و آب بهترین ترکیب برای تمیز کردن و براق کردن ظروف دکوری کریستال و بلور است.

۸- خمیر دندان یک ماده فوق العاده برای حذف خط و خش روی ظروف بلوری است. مقدار خیلی کمی روی سطح بزنید و آن را حسابی با یک پارچه نرم روی سطح بمالید.

۹- اگر دوکاسه یا لیوان بلوری موقع شستن در هم گیر کردند بهترین کار برای جدا کردن این دو این است که در ظرف بالایی آب جوش بریزید و ظرف پایینی را در آب سرد قرار دهید ، سریعا پس از انبساط و انقباض این دو از هم جدا می شوند.

۱۰- برای شست شوی وسایلی همچون گاز ، کباب پز و سنک که از جنس استیل می باشند برای پاک کردن چربی ها و … به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

نکته : اگر هر ظرف بلور و چینی در آشپزخانه تان لب پر شده آن را کنار بگذارید چرا که وقتی سطح آنها صیقلی نباشد محل بسیار خوبی برای جمع شدن میکروب ها می باشد! پس با این ظروف ترجیحا خداحافظی کنید مخصوصا لیوان و بشقاب ها.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي