خریداران چه انتظاراتی از گوشی کهکشانی گلکسی نوت 9 داشته باشند

ورود گوشی کهکشانی گلکسی نوت 9

سامسونگ در گلکسی نوت ۸ برای نخستین بار از دوربین دوگانه استفاده کرد؛ قابلیتی که به زودی راه خود را به گلکسی اس ۹ پلاس نیز باز کرد. علاوه بر این، اس ۹ ویژگی های جالبی از جمله دریچه ی دیافراگم دوگانه و ضبط ویدئوی فوق آهسته (سوپر اسلوموشن) با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را معرفی کرد که بدون شک نوت ۹ نیز از آن ها بهره مند خواهد بود.

خریداران چه انتظاراتی از گوشی کهکشانی گلکسی نوت 9 داشته باشند, پورتال خبری فرهنگی گهر

با این حال، سامسونگ احتمالا از نوت ۹ برای معرفی دوربینی نسل بعدی رونمایی خواهد کرد. تا این لحظه، جزئیات چندانی درباره ی دوربین این گوشی منتشر نشده است؛ اما بنا به گفته ی برخی منابع، سامسونگ در حال کار روی حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/۱.۴ (در مقایسه با گشادگی دیافراگم f/۱.۷ در نوت ۸ و f/۱.۵ در اس ۹) است. سامسونگ آخرین بار در نوت ۵ از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرد و پس از آن به بهره گیری از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در نوت ۷ روی آورد. در نتیجه، افزایش مگاپیکسل خبر خوبی به نظر می رسد.

خریداران چه انتظاراتی از گوشی کهکشانی گلکسی نوت 9 دارند ؟

در حال حاضر، گوشی‌های سری گلکسی اس پلاس سامسونگ در حال شبیه‌تر شدن بیش از پیش به سری نوت هستند؛ در نتیجه نهمین نسل از سری نوت شباهت فراوانی با گلکسی اس ۹ پلاس خواهد داشت و از همان ظاهر کلی با نمایشگر لب‌به‌لب و بدون حاشیه بهره خواهد گرفت. با این حال، سامسونگ بهبودهایی را به‌خصوص در بخش دوربین و قلم اس پن آخرین کهکشانی سری نوت اعمال کرده است. همچنین برخی شایعات از قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خبر داده‌اند. همان‌طور که اشاره شد حجم شایعات و اخبار مربوط به گلکسی نوت ۹ فراوان است و ما هم‌اکنون اطلاعات تقریبا کاملی درباره‌ی این گوشی در دست داریم. برای بررسی تمام شایعات و انتظارات از نسل بعدی سری نوت با زومیت همراه باشید.

زمان معرفی و نام گوشی

نسل جدید کهکشانی سری نوت سامسونگ با اسم رمز تاج (Crown) مراحل نهایی توسعه را طی می‌کند و به احتمال فراوان همان گلکسی نوت ۹ نامیده خواهد شد. همچنین براساس تاییدیه‌ی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شماره‌ی مدل این گوشی ظاهرا SM-960F است. گلکسی نوت ۸ همانند نسل‌های پیشین خود در اواخر آگوست سال گذشته رونمایی شد. با این حال، تا چندی پیش شایعات متعدد حاکی از آن بود که سامسونگ زودتر از موعد سال‌های گذشته درصدد رونمایی از پرچمدار جدید سری نوت است. پس از گمانه‌زنی‌های مختلف بر سر زمان عرضه‌ی دقیق این گوشی، سرانجام سامسونگ با ارسال دعوتنامه‌های رویداد آنپکد به صورت رسمی به شایعات در این باره پایان داد. بر همین اساس، نهمین نسل کهکشانی سری نوت کره‌ای‌ها در تاریخ ۹ آگوست (۱۸ مرداد) راس ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در سالن گردهمایی بارکلیز سنتر در بروکلین نیویورک معرفی خواهد شد.

با این حال، حسگر اثر انگشت نوت ۹ همانند گلکسی اس ۹ پلاس به‌منظور دسترسی بهتر به زیر لنز دوربین منتقل شده است. پرچمدار فعلی سری اس سامسونگ از ساختار عمودی دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ اما آن‌طور کخریداران چه انتظاراتی از گوشی کهکشانی گلکسی نوت 9 داشته باشند, پورتال خبری فرهنگی گهره در این تصاویر دیده می‌شود، چینش دوربین نوت ۹ به‌شکل افقی است. از دیگر جزئیات این گوشی می‌توان به درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه یواس‌بی C، پنجره‌ی مشبک اسپیکر، محل نگهداری قلم اس پن و میکروفون در لبه‌ی پایینی دستگاه اشاره کرد. حاشیه‌های نازک (بدون بریدگی) در قسمت جلو، دکمه‌های پاور و کاهش حجم صدا در قسمت چپ و دکمه‌ی بیکسبی در سمت راست از دیگر مشخصات این گوشی به‌شمار می‌روند.

براساس گزارشی جدیدتر، گلکسی نوت ۹ از دکمه‌ای اضافی در سمت چپ خود بهره می‌گیرد. تصویری درزشده از قاب این گوشی پوشش دکمه‌ای را به‌عنوان دکمه‌ی پنجم در قسمت پایین سمت چپ و زیر دکمه‌ی پاور نشان می‌دهد. اما کارکرد دقیق این دکمه‌ی اضافی چه خواهد بود؟ در نگاه اول به‌نظر می‌رسد این دکمه احتمالا به عنوان شاتر دوربین عمل خواهد کرد و علاوه بر ثبت تصاویر به‌صورت بالقوه می‌تواند برای ثبت سریع اسکرین‌شات نیز به‌کار گرفته شود. ظاهرا سامسونگ در ادامه‌ی افزایش تمرکز خود بر عکس‌برداری در سری گلکسی اس ۹، این دکمه‌ی اضافی را به نوت ۹ افزوده است.

علاوه بر این، ابعاد دقیق گلکسی نوت ۹ نیز به بیرون درز کرده است و بر همین اساس این گوشی ظاهرا از اندازه‌های ۸.۸ × ۷۶.۳ × ۱۶۱.۹ میلی‌متر بهره می‌گیرد؛ بدین معنی که قدری کوتاه‌تر از نوت ۸؛ اما پهن‌تر و ضخیم‌تر از آن خواهد بود. گلکسی نوت ۹ همچنین مجهز به همان نمایشگر ۶.۳ اینچی نوت ۸ است؛ در نتیجه، همان‌طور که گفته شد به‌نظر می‌رسد این گوشی در مجموع تفاوت چندانی با نسل پیشین خود ندارد.

هرچند این تصاویر به‌اندازه‌ی کافی منطقی به‌نظر می‌رسند و از سوی منبعی مطمئن منتشر شده‌اند؛ اما مثل همیشه باید با دیده‌ی شک و تردید به آن‌ها نگریست. با این حال، آیس یونیورس یکی از افشاکنندگان مطرح توییتر چندی پیش تصویری از پنل جلوی گلکسی نوت ۹ را با ظاهری بسیار شبیه به تصاویر رندر یادشده منتشر کرد. از سوی دیگر، پتنت اخیری از سامسونگ که براساس برخی گزارش‌ها منتسب به گلکسی نوت ۹ است، گوشی هوشمندی را با طراحی خمیده در لبه‌ی راست و ظاهر مسطح در لبه‌ی چپ نشان می‌دهد.

حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره

بزرگ‌ترین شایعه‌ی گلکسی نوت ۹ به حسگر اثر انگشت این گوشی مربوط می‌شود. بنابر شایعات متعدد سامسونگ قصد دارد این حسگر را برای نخستین بار در زیر نمایشگر گوشی قرار دهد. ما پیش از این حسگرهای یکپارچه با نمایشگر را در برخی از گوشی‌های چینی از جمله ویوو نکس اس و پورشه دیزاین میت RS مشاهده کرده‌ایم و اکنون گفته می‌شود که سامسونگ نیز در درصدد بهره‌گیری از چنین حسگری در نوت ۹ است؛ اقدامی که می‌تواند فضای بیشتری را برای قرارگیری باتری بزرگ‌تر در این گوشی فراهم کند. براساس ادعای یک منبع، جدیدترین پرچمدار سری نوت هم از حسگر یکپارچه با نمایشگر و هم یک باتری حجیم ۳٫۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌گیرد.

با این حال، برطبق گزارشی تقریبا قدیمی‌تر، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر همانند اس ۹ و اس ۹ پلاس در نوت ۹ نیز به‌کار گرفته نخواهد شد و برای مشاهده‌ی آن باید تا معرفی گلکسی X یا گلکسی اس ۱۰ در سال آینده منتظر بمانیم. بنا به گزارش‌ها، سامسونگ و اپل هر دو مشغول کار روی چنین حسگری بوده‌اند؛ اما موفق به آماده‌سازی به‌موقع آن برای قرار دادنش در جدیدترین دستگاه‌هایشان نشده‌اند؛ در نتیجه سامسونگ در گلکسی اس ۸ و نوت ۸ حسگر اثر انگشت را در پشت گوشی جایگذاری و اپل نیز آن را به‌کلی از آیفون ۱۰ حذف کرد.

با این حال، با توجه به پتنتی تازه از سامسونگ که دستگاهی را با حسگر اثر انگشت جایگذاری‌شده داخل نمایشگر نشان می‌دهد، می‌توان نسبت به تغییر مکان این حسگر خوشبین بود. ‌آن‌طور که در این پتنت دیده می‌شود، دستگاه به‌صورت دیجیتالی مکان لازم برای قرارگیری انگشت کاربر را نمایش و احتمالا با انجام لرزش واکنش نشان می‌دهد.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه