روش های کاربردی تمیز کردن رسوب کتری برقی و سماور

کتری و سماورهای برقی به این دلیل که آب را به سرعت و در مدت زمان کوتاهی به جوش می آورند همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار هستند اما ایراد این کتری و سماورها در این است که  زود جرم می گیرند و این اتفاق کیفیت آب را کاهش می دهد و همچنین رنگ چای را کدر می کند ؛ در این بخش از گهر روش های کاربردی تمیر کردن رسوب کتری برقی و سماور را برای شما کاربران عزیز تهیه کرده ایم.

روش های کاربردی تمیز کردن رسوب کتری برقی و سماور

روش های کاربردی تمیز کردن رسوب کتری برقی و سماور

نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موثرترین و ایمن ترین راه حل‌ها برای رفع رسوب درون کتری و سماور است. برای اینکار مقداری جوش شیرین درون کتری ریخته، سپس با یک دستمال مرطوب شروع به مالیدن آن به قسمت های مختلف کتری کنید.

نحوه تمیزکردن جرم کتری با سرکه

برای پاک کردن رسوب درون کتری با سرکه ۲ روش وجود دارد. روش اول به این صورت است که به نسبت های مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و درون کتری می ریزیم و کتری را روشن می کنیم. زمانی که آب به جوش آمد کتری را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. در ادامه یک دستمال را به این محلول آغشته و بیرون کتری را برق می اندازیم و با یک برس برای شست و شوی درون کتری استفاده می کنیم. زمانی که رسوب کتری کاملا از بین رفت، کتری را چند بار با آب پر کرده و اجازه می دهیم به جوش آید.

روش دوم به این صورت است که دو پیمانه سرکه و یک پیمانه آب را درون کتری ریخته و اجازه دهید تایک شبانه روز درون کتری باقی بماند. بعد از گذشت این مدت رسوب کتری به راحتی کنده شده و شما می توانید کتری را شستشو دهید.
نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با آبلیمو و یا لیمو

یکی دیگر از روشهای از بین بردن رسوب کتری برقی استفاده از آبلیمو و یا لیمو است. برای اینکار کتری برقی‌تان را از آب پر کرده و ۱ فنجان آبلیمو و یا دو عدد لیمو را درون آن بریزید و آن را روشن کنید.  پس از اینکه آب به جوش آمد، متری را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس آب آن را خالی کرده و یک دستمال را به مقداری جوش شیرین آغشته کرده و داخل آن بمالید تا رسوب کاملا از بین برود و سپس کتری را با آب شستشو دهید.

دو نکته ی بسیار اساسی

  • حداقل هر دو ماه یکبار کتری‌تان را کاملا بشویید و در صورتی که در مناطق دارای آب سخت زندگی می کنید این کار را به صورت ماهانه انجام دهید.
  • هرگز آب را برای مدت طولانی درون کتری قرار ندهید. اینکار علاوه بر اینکه باعث ایجاد جرم در کتری می شود، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می کند.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه