هر چند وقت یکبار موهایمان را کوتاه کنیم؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 20 مهر

سوال خیلی از افراد این است که هر چند وقت یکبار موهایمان را کوتاه کنیم؟ از آن جایی که مو جز زیبایی چهره هر فرد است بنابرین برای حفظ این زیبایی باید به درستی از آن ها مراقب کنیم. زمان کوتاهی مو بستگی به جنس مو، مدل مو، کوتاهی و بلندی آن دارد . در این بخش از گهر زمان کوتاه کردن مو را برای شما همراهان همیشگی شرح داده ایم.

هر چند وقت یکبار موهایمان را کوتاه کنیم؟

هر چند وقت یکبار موهایمان را کوتاه کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

موهای بلند: هر ۸ هفته

کسانی که موهای بلندی دارند به خاطر آسیبی که هنگام آرایش موها به تارهای مو وارد می شود، باید در فواصل زمانی کمتری موهای خود را نوک گیری کنند.

در اغلب موارد، کسانی که موهای بلندی دارند مدل موهای خود را زیاد تغییر می دهند؛ مثلاً آن را برس می کشند، دم اسبی می کنند، صاف می کنند یا پوش می دهند. بلند بودن موها به این معنی است که موی زیادی باید مدیریت شود، بنابراین موها باید دفعات بیشتری نوک گیری شوند.

علاوه بر این، کسانی که موهای بلندی دارند، بیشتر با موهای خود بازی می کنند؛ مسأله ای که می تواند منجر به شکستن موها شود. به همین دلیل بهتر است هر ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا سلامت موهای خود را حفظ کنید.

موهای کوتاه: هر ۴ تا ۶ هفته

کسانی که موهای کوتاهی دارند هم باید به طور مرتب موهای خود را نوک گیری کنند. به این افراد توصیه می شود هر ۴ تا ۶ هفته به آرایشگاه مراجعه کنند.

اما این کار در اصل برای حفظ مدل مو انجام می شود و نه لزوماً برای حفظ سلامت آن. این کار کمک می کند بتوانید مدل اصلی موها را همیشه حفظ کنید.

موهای ضخیم و فر: هر ۱۲ هفته

خبر خوب برای کسانی که در این دسته می گنجند این است که لازم نیست موهای خود را زود به زود نوک گیری کنند.

به کسانی که موهایی ضخیم با فر ریز دارند توصیه می شود هر ۱۲ هفته موهای خود را نوک گیری کنند تا با این کار چربی طبیعی پوست سر به تارهای مو برسد. این چربی به حفظ هر چه بهتر سلامت فولیکول های مو به طور طبیعی کمک می کند.

با این حال اگر موهایی ضخیم با فر ریز دارید، ممکن است بعضی آرایشگرها دفعات بیشتری را برای نوک گیری مو به شما توصیه کنند. در حقیقت بعضی معتقدند برای جلوگیری از بروز موخوره و گره خوردن موها، باید هر ۶ تا ۸ هفته به آرایشگاه مراجعه کنید.

موهای نازک: هر ۴ تا ۶ هفته

فرقی نمی کند موهایتان موج دار باشد یا صاف، اگر موهای نازکی دارید، باید هر ۴ تا ۶ هفته آن ها را نوک گیری کنید. این کار برای حفظ ظاهر موها انجام می شود چون موهای نازک اگر مرتباً نوک گیری نشوند، می توانند شکل شلخته و ناسالمی پیدا کنند.

در صورت استفاده ی زیاد از وسایل حرارتی مخصوص مو: هر ۴ هفته

وسایل حرارتی مخصوص مو شاید شکل زیبایی به موهای شما دهند، اما می توانند لطمات زیادی هم به آن وارد کنند. کسانی که معمولآً از این دستگاه ها استفاده می کنند باید هر ۴ هفته موهای خود را نوک گیری کنند.

چون مو به مرور آسیب می بیند و تنها راه ترمیم واقعی آن، جدا کردن بخش آسیب دیده ی مو است.

البته هر چه کمتر از وسایل حالت دهنده ی مو استفاده کنید، کمتر لازم است موهای خود را نوک گیری کنید.

موهای رنگ شده: هر ۸ هفته

اگر موهای خود را رنگ کرده اید اما به خوبی از آن مراقبت می کنید (یعنی زیاد از وسایل حرارتی مخصوص مو استفاده نمی کنید، موهایتان را سشوار نمی کشید و دائماً با آن بازی نمی کنید) لازم نیست خیلی زود به زود آن را کوتاه کنید و هر ۸ هفته نوک گیری کفایت می کند.

برای بلند کردن موها: هر ۱۰ تا ۱۲ هفته

شاید شنیده باشید برای اینکه موها رشد کنند باید زود به زود آن ها را نوک گیری کنید. اما به گفته ی کارشناسان این مسأله لزوماً درست نیست. اگر قصد بلند کردن موهایتان را دارید، بهترین کار این است که صبر کنید و بین هر بار مراجعه به آرایشگاه ۱۰ تا ۱۲ هفته فاصله بیندازید تا موها فرصت رشد پیدا کنند.

این فاصله ی زمانی اغلب باعث می شود موها به قدر کافی رشد کنند و برای پیاده سازی یک مدل موی جدید آماده شوند. به گفته ی کارشناسان، اگر می خواهید موهایتان رشد کنند، آن ها را دم اسبی ببندید. این کار باعث می شود نه با وسایل حرارتی به آن ها حالت دهید و نه با آن ها بازی کنید، به این ترتیب موها مستحکم تر می شوند و رشد می کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي