تعبیر خواب کوه ؛ تعبیر دیدن کوه در خواب

تعبیر خواب کوه و یا تعبیر دیدن کوه در خواب

 کوه سمبل عظمت و بزرگی است. مسائلی که در زندگی روزانه بزرگ و غیرقابل دسترس هستند خود را در رؤیا به صورت کوه، آتشفشان، صاعقه و… نشان می‌دهند. همانگونه که ما توانایی جابجایی کوه را نخواهیم داشت این گونه مسائل نیز از حیطه و قدرت ما خارج بوده و در برابر آن احساس ضعف خواهیم کرد. از جنبه‌ای دیگر کوه سختی و دشواری مسیر منتهی به هدف را نشان می‌دهد. بالا رفتن از کوه نماد سخت کوشی و دست زدن به کارهای دشوار است.
تونی کریسپ در کتاب خود به نام فرهنگ تفسیر رویا می‌گوید:
کوه: امر عظیمی در زندگی شما، رسیدن به هشیاری گسترده‌تر نسبت به زندگی یا شرایط شما، چیزی که بر فراز آنچه معمول و پیش پا افتاده است قرار دارد، فراتر از ترس‌ها و اضطراب زندگی هر روز شما، جدا شدن از سایر مردم و یا زندگی معمول، انزوا، موفقیت‌ها و دیگر چیزهایی که با سختی در زندگی به دست آمده است.
اگر از کوه بالا می‌رفتید: کشمکش‌هایی با خویشتن، از قبیل عدم اعتماد به نفس و آرام و آهسته پیش رفتن، مواجهه با دشواری.
کارل گوستاو یونگ می‌گوید:
  • دیدن کوه در خواب بیانگر موانع و چالش‌های بزرگ زیادی است که مجبورید بر آن‌ها غلبه کنید. اگر شما در بالای کوه هستید، بیانگر این است که شما به اهداف خود دست یافته و آن‌ها را درک کرده‌اید. شما ظرفیت کامل خود را شناسایی کرده اید. تعبیر دیگر این است که کوه بیانگر قلمرو بالاتر  آگاهی، دانش و حقیقت روحانی است.
  • خواب دیدن اینکه از کوه بالا می‌روید بیانگر عزم و جاه طلبی شماست
  • خواب دیدن اینکه از کوه پایین می‌افتید، به عجله‌ی شما برای موفقیت بدون فکر در مورد مسیرتان به سمت موفقیت اشاره دارد. شاید شما به سمت بالا به جهتی هل داده می‌شوید که نمی‌خواهید بروید یا برای آن آماده نیستید. افتادن از کوه به این معنی است که شما تمایل دارید خیلی ساده تسلیم شوید یا از موقعیت‌هایی که تقاضا دارند فرار کنید. شما راه آسان را انتخاب می‌کنید.
  • خواب دیدن اینکه شما دور یک کوه می‌روید بیانگر این است به روشی دیگر با مشکل مواجه می‌شوید. شما رویکردی غیر مستقیم را بر می‌گزینید. از نقطه نظر دیگری این رویا به این معناست که شما آهسته آهسته قدم می‌زنید. شما محدودیت‌های خود را می‌شناسید.

تعبیر خواب کوه

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
کوه یا کار بزرگ است یا شخصیت بزرگ و غیر قابل دسترس. تشخیص این که کوه در خواب دیده شده کام است با خود بیننده خواب می‌باشد چون خودش بهتر از معبر می‌داند درگیر چه حوادثی است.

تعبیر خواب بالا و پایین رفتن کوه

مطیعی تهرانی:
  • اگر در خواب ببینید از کوهی عظیم بالا می‌روید کاری بزرگ در دست می‌گیرید.
  • اگر دیدید که از کوه به سختی و با رنج و زحمت بالا می‌روید کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پیمایی می‌کنید به سهولت بر دشواری یا آن شخص دور از دسترس چیره می‌گردید.
ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی از کوه بالا می‌روی، تعبیرش این است که آنچه را که در پی آن هستی بدست می‌آوری و حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود،
بعضی از تعبیرگران می‌گویند: اگر ببینی به سختی بالا می‌روی، یعنی با رنج و سختی به خواسته‌ات می‌رسی.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی نمی‌توانی از کوه بالا بروی، تعبیرش نرسیدن به خواسته می‌باشد.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی از کوه پایین آمده‌ای، یعنی بزرگی و مال و اموال تو دچار کاهش و نقص و زیان می‌شود.
یوسف نبی علیه السلام گوید:
  • دیدن از کوه بالا رفتن عزت دولت باشد.
  • دیدن از کوه به زیر آمدن زیادی غم باشد.

تعبیر خواب ایستادن بر قله کوه

مطیعی تهرانی: اگر دیدید بر قله کوهی ایستاده‌اید به اوج موفقیت می‌رسید که از آن بیشتر نباید انتظار داشته باشید.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی سر کوهی قرار داری، یـعـنـی در تحت پناه شخص بزرگی قرار می‌گیری.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سر کوه بلندی ایستاده‌ای، یـعـنـی مقرب و نزدیک پادشاه می‌شوی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی در کوهی محل اقامت ساخته‌ای، یـعـنـی مقرب و نزدیک پادشاه می‌شوی.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روی کوهی نشسته‌ای، یـعـنـی آنچه را که در پی آن هستی بدست می‌آوری و حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود.

تعبیر خواب دره کوه

جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی وارد دره کوهی شده‌ای، بیانگر این است که یا به زندان (گرفتار) می‌افتی یا از دنیا خواهی رفت.

تعبیر خواب پنهان شدن در کوه

مطیعی تهرانی: اگر دیدید در کوهی به غار پناه بردید امنیت می‌یابید یا مجهولی را می‌شکافید و رازی را کشف می‌کنید.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی در کوهی پنهان شده‌ای و راهی برای بیرون آمدن نداری، نشانه این است که با حیله و نیرنگ تو را وارد کاری می‌کنند و با سختی و دشواری از آن کار خلاص می‌شوی.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در کوهی هستی و نمی‌توانی بیرون بیایی، به این معنی است که گرفتار کاری می‌شوی و نمی‌توانی خلاص بشوی.

تعبیر خواب افتادن از کوه

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: اگر دیدید از کوهی سر می‌خورید و پائین می آئید و خودتان نمی‌توانید خویشتن را کنترل کنید، سقوط می‌کنید و موقعیت خویش را از دست می‌دهید. اگر شما را پرت کردند و پائین افتادید شما را معزول می‌کنند.
جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی از کوه افتاده‌ای، اشاره به این دارد که به خواسته‌ات نمی‌رسی
ابن سیرین نیز می‌گوید:
  • اگر ببینی از جای بلندی، مثل کوه یا بام یا دیوار و… افتاده‌ای، این خواب به معنای نرسیدن به خواسته‌ها و نیازهاست.
  • اگر از دامنه کوهی از آنجا به پایین افتادی، دچار غم و اندوه خواهی شد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی از کوه پایین افتاده‌ای، حال تو بد خواهد شد و به آن اندازه‌ای که افتاده‌ای، بدن تو دچار رنج و ناخوشی می‌شود، یا اگر ببینی به شدت زخمی شدی و خون آمده است، به اندازه زخمی که دیده‌ای دچار ضرر و زیان می‌شوی.
آنلی بیتون: اگر خواب ببینید به هنگام صعود از کوه از صخره ای با پایین پرت می‌شوید و در همین زمان از خواب بپرید، علامت آن است که هنگامی که احساس می‌کنید زندگی دلسرد کننده است، تغییرات امید وار کننده ای در زندگیتان روی خواهد داد.

تعبیر خواب کوه سرسبز و کوه سنگی

آنلی بیتون می‌گوید:
  • اگر خواب ببینید از کوهی سر سبز بالا می‌روید، نشانه آن است که بزودی به ثروت و مقامی ارجمند دست خواهید یافت.
  • اگر خواب ببینید از کوهی سنگی بالا می‌روید موفق نمی‌شوید به قله آن برسی، نشانه آن است که اگر بر ضعف‌های روحی خود غلبه یابید می‌توانید موانع را از جلوی راه خود بر دارید.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي