بیمه مسافرتی چیست و پوشش‌های آن چگونه است؟

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 4 اسفند

اگر زیاد اهل سفر هستید، پس بیمه مسافرتی را زیاد شنیده‌اید. چقدر با بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن آشنا هستید؟ برای حفظ سلامتی خود و همراهانتان در برابر اتفاقات احتمالی که در حین سفر ممکن است پیش آید، بهترین راه حل استفاده از بیمه‌های مسافرتی است. شاید فکر کنید بیمه مسافرتی هزینه اضافی به شما تحمیل می‌کند، اما باید بدانید که در زمان وقوع حادثه این موضوع می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های مالی و استرس‌های ناشی از آن را کاهش دهد.

جزییات بیمه مسافرتی و خرید آنلاین بیمه

بیمه مسافرتی چیست و پوشش‌های آن چگونه است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع پوشش‌هایی که بیمه مسافرتی برای مسافرین کشورهای خارجی ارائه می‌دهند عبارت است از: پرداخت هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور، پرداخت هزینه‌های ناشی تاخیر در تحویل چمدان‌ها، جابجایی بیمه شدة مصدوم (یا بازگرداندن او به کشور، در صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه در طول سفر)، بازگشت همراهان و یا انتقال یکی از اعضای خانواده از ایران به کشور مقصد در صورت بستری شدن بیمه‌شده، بازگرداندن جسد متوفی با هزینه شرکت بیمه به کشور در صورت فوت بیمه شده، امکان مشاوره و ارائه مساعدت‌های حقوقی مورد نیاز در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد، پرداخت هزینه‌های لازم برای بازیابی مدارک شناسایی بیمه ‌شده، در صورت سرقت یا مفقود شدن، پرداخت هزینه بازگشت بیمه شده به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده، تهیه و ارسال داروهای خاص از داخل کشور برای بیمه شده و دیگر توافقاتی که فی‌ما‌بین مسافر با شرکت بیمه کننده صورت می‌پذیرد.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی توسط شرکت‌های بیمه مختلفی در ایران ارائه می‌گردد که از جمله شرکت‌های ارائه دهنده این بیمه می‌توان به بیمه مسافرتی سامان و بیمه مسافرتی پاسارگاد اشاره نمود. بیمه مسافرتی را می‌توان به صورت آنلاین خریداری نمود. برای این منظور، کافیست به سایت شرکت‌های بیمه مراجعه کرد و با مطالعه موارد تحت پوشش و شرایط خرید، بیمه‌نامه خود را بصورت آنلاین خریداری کرد. اما جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌های مسافرتی ویژه هر شرکت بیمه‌ای برای مقایسه و انتخاب یک گزینه مناسب و خوب، کار خسته کننده و زمانبری است.

برای سرعت بخشیدن به فرایند انتخاب و خرید بهترین بیمه‌نامه مسافرتی، میتوان از طریق سایت “بیمه بازار” نسبت به خرید این بیمه اقدام نمود. برای این کار تنها کافیست کشور مقصد و تعداد مسافرها و مدت زمان بیمه را انتخاب کنید. تا لیست کاملی از شرکت‌های بیمه‌گر و شرایط و قیمت محاسبه شده برای بیمه‌نامه‌ای که مدنظرتان هست دریافت کنید. این روش سریعترین راه برای انتخاب و خرید بهترین بیمه مسافرتی می‌باشد. پس از خرید آنلاین بیمه مسافرتی در بیمه‌بازار، بیمه‌نامه شما در کمترین زمان به محل دلخواهتان ارسال خواهد شد.

 

چگونه خسارت بیمه مسافرتی را دریافت کنیم؟

پوشش بیمه مسافرتی مخصوص افرادی است که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند و استفاده از این بیمه‌نامه تنها در خارج از کشور دارای اعتبار است. تمامی خدمات بیمه مسافرتی با توجه به قرارداد فی‌مابین شرکت بیمه و بیمه‌گزار و مطابق با شرایط عمومی شبکه بین المللی تضمین و ارائه می‌گردد. مسافران می‌توانند خسارت‌های وارده را پس از ورود به ایران و با ارسال مدارک لازم، مطابق با جداول مربوط و قرارداد بسته شده دریافت کند. مدارک لازم برای دریافت خسارت درمان مسافرتی خارج از کشور عبارتند از: کپی از صفحه اول شناسنامه، اصل بیمه‌نامه، کپی پاسپورت از صفحه مربوط به ورود و خروج به کشور در آن سفر، اصل مدارک مربوط به هزینه‌های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت که نزد شرکت می‌باشد.

بیمه مسافرتی چیست و پوشش‌های آن چگونه است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

تهیه بیمه‌نامه قبل از سفر

مسافران جهت تهیه بیمه‌نامه باید همزمان با رزرو سفر، محل اقامت و پروازشان اقدام کنند تا آن بیمه نامه پیش از سفر در اختیار آنها قرار بگیرد. برای سرعت بخشیدن به مراحل خرید بیمه، مسافران می‌توانند بصورت آنلاین مراحل دریافت بیمه‌نامه مسافرتی را تسهیل کنند.

بیمه‌نامه دارای انواع گوناگونی است که بستگی به نیاز درخواست کننده دارد. برخی از بیمه نامه‌ها برای چند سفر یا تعداد نامحدودی سفر در یک بازه زمانی خاص، تهیه می‌شود که در نوع تامین مخارج آنها تفاوت‌هایی وجود دارد و سطح پوشش آنها نیز متغیر است. برخی از بیمه نامه‌ها سطح بیشتری از هزینه‌های پزشکی را متقبل می‌شوند که عموما این نوع از بیمه‌ها برای کشورهایی است که دارای هزینه پزشکی بالایی هستند و بدون داشتن بیمه مشکلات بسیاری برای مسافر ایجاد می‌کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي