انتقاد حاجی بابایی به لاریجانی با داد و فریاد

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 14 شهریور

حاجی بابایی نماینده مجلس در همدان روز گذشته با داد و فریاد به اوضاع مجلس معترض بود و از رئیس مجلس انتقاد کرد.

نتقاد حاجی بابایی به لاریجانی و بررسی لوایح بیخود!

انتقاد حاجی بابایی به لاریجانی با داد و فریاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

حاجی بابایی درباره اوضاع حال حاضر اقتصادی کشور معترض بود و گفت دلار ۱۳ هزار تومان شده و سکه ۴ میلیون و نیم و ما در مجلس باید لوایح بیخود را بررسی کنیم

حمیدرضا حاجی بابایی در بخش پایانی جلسه علنی مجلس با ارائه تذکر آیین نامه ای به استناد مواد ۲۲،۲۳ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس و نیز با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی اظهار داشت: مجلس از ۸ صبح جلسه داشته و مردم حتما می پرسند که چه مصوباتی داشته اید که به درد مردم بخورد.

وی با انتقاد از برخی اظهاراتی که از تریبون مجلس مطرح می شود تصریح کرد: گاهی اوقات که مردم مذاکرات مجلس را گوش می کنند به اشتباه می‌افتند که رادیوی مجلس است یا رادیوی رسانه‌های خارجی!

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مردم گفت: مجلس در راس امور است و رئیس مجلس در برابر این امور مسئول است. رئیس مجلس چه کاری مهمتر از اینجا دارد که هر روز ساعت ۱۰ صبح می‌رود!؟ بنشیند و اینجا تصمیم بگیرد، ما الان دلار ۱۳ هزار تومان و سکه ۵ میلیون تومان داریم. رئیس مجلس باید نظارت کند و از مسئولین بخواهد که بیایند اینجا و توضیح دهند.

حاجی بابایی ادامه داد: چه خبر است در این کشور؟ مجلس چه کاره است؟ چرا مجلس تصمیم درستی نمی گیرد؟ این چه چیزی است که از صبح تا حالا ما داریم طرح ها و لوایح بیخود و بی مورد را بررسی می کنیم؟ کمر مردم دارد خرد می شود، آن وقت اینجا به نظام توهین می شود، هیچ کاری هم با ارز و دلار و سکه ندارند!

وی خاطرنشان کرد: در مجلس ششم یک بار به رهبری و نظام توهین شد، رئیس وقت مجلس محکم جواب داد اما صدها بار در این مجلس به این نظام توهین شده رئیس مجلس یک بار هم دفاع نکرده است!

انتقاد حاجی بابایی به تریبون مجلس

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: این چه مجلسی است؟ چرا هر کسی از تریبون مجلس هر چیزی از دهنش درمی آید به این نظام می گوید!؟ چرا از نظام دفاع نمی کنید؟

اشاره حاجی بابایی به اظهارات ساختارشکنانه برخی نمایندگان فراکسیون امید مجلس از جمله پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری بود که در نطق میان دستور امروزشان ضمن حمایت مجدد از سران فتنه سال ۸۸ به گونه ای مسائل و مشکلات کشور را مطرح می کردند که مسئولیت مشکلات متوجه اصل نظام باشد. در جلسات علنی قبلی مجلس نیز بارها برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس با همین شیوه مسائل و مشکلات کشور را مطرح کردند که از جمله آنها می توان به اظهارات الیاس حضرتی نماینده تهران در جلسه استیضاح کرباسیان وزیر سابق اقتصاد اشاره کرد.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره بخش پایانی جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی بابایی گفت: در رابطه با نطق نمایندگان، نماینده در ابراز عقیده و نطقش آزاد است مگر اینکه توهین و افترا باشد و اگر کسی هم انتقادی دارد باید در نطق بعدی یا در تذکر این مسائل را جواب بدهد و به هر حال مجلس جایی است که هر کسی نظر خودش را اعلام می کند، اما باید خالی از توهین و افترا باشد.

وی افزود: در خصوص تدبیر و راهکاری که مجلس برای معضلات امروز کشور باید پیشنهاد بدهد در درجه اول وظیفه دولت است و نباید این کار را صرفا به گردن مجلس بیندازیم لذا دولت باید تدبیر کند و با مردم صحبت کند و جواب دهد و مجلس هم طبعا همکاری می کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي