اصول ست کردن ساعت مچی با لباس برای مردان

تاريخ : 26 خرداد

ساعت مچی یکی از وسایلی که همه افراد از آن استفاده می کند. خوب است که بدانید برای استفاده از ساعت مچی حتما باید بدانید که آن را با چه نوع لباسی ست کنید. گهر در این بخش اصول ست کردن ساعت مچی با لباس برای مردان برای شما عزیزان شرح می دهد.

اصول ست کردن ساعت مچی با لباس برای مردان

اصول ست کردن ساعت مچی با لباس برای مردان, پورتال خبری فرهنگی گهر

ست کردن ساعت مچی با لباس

یکی از اکسسوری‌هایی که بر ظاهر آقایان تاثیر زیادی می‌گذارد، ساعت مچی است. اگر می‌خواهید که جذابیت ظاهری تان را تکمیل کنید، باید ساعت مچی‌ای انتخاب کنید که با ظاهرتان تناسب داشته باشد. اما چگونه؟ اگر می‌خواهید که شیوه درست ست کردن ساعت مچی با دیگر اکسسوری و لباس هایتان را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

انواع ساعت مچی

اولین چیزی که شما باید در انتخاب ساعت مچی در نظر داشته باشید این است که مدل آن را با مدل استایل تان هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر تیپ رسمی زده اید، ساعت تان هم باید رسمی و فرمال باشد یا برعکس، اگر تیپی اسپورت دارید، ساعت تان را نیز باید اسپورت و غیر رسمی انتخاب کنید. در واقع باید میان این دو حتما هماهنگی وجود داشته باشد.

دو نوع ساعت مچی وجود دارد: دیجیتالی و آنالوگ.

ساعت‌های دیجیتالی معمولا بند چرمی یا پلاستیکی دارند که ظاهری اسپورت به ساعت می‌بخشند، از این رو بهتر است که آن‌ها را با لباس‌های اسپورت و غیر رسمی به تن کنید. از طرف دیگر ساعت‌های آنالوگ استایلی کلاسیک‌تر و رسمی‌تر دارند که برای موقعیت‌های رسمی، چون میهمانی، جلسات کاری و. پیشنهاد می‌شوند.

ساعت‌های آنالوگ انواع مختلفی دارند:

دایو/ Dive

ساعت مچی دایو یکی از پر‌طرفدارترین انواع مدل ساعت مردانه است و این شهرت را به گونه‌ای مرهون جیمز باند می‌باشد. از زمانی که مامور ۰۰۷ از ساعت‌های مچی سبک دایو استفاده کرد، آن‌ها را در کانون توجه قرار داد. در اولین فیلم‌های جمیز باند، این ساعت، نوعی از برند رولکس بود، اما بعد‌ها به برند امگا امگا تغییر کرد. ساعت‌های مچی دایو یا غواصی، همانطور که از نامش پیداست برای غواصی زیر آب طراحی شده اند که تا عمق ۱۰۰ متر در برابر فشار آب مقاوم می‌باشند. این ساعت‌ها معمولا بندی فلزی و صفحه نمایشی با سایز متوسط دارند.

در حالی که ساعت‌های دایو برای مصارف زیر آب ساخته شده‌اند، بند‌های استیل و ظاهر کلاسیک، آن‌ها را برای کاربرد‌های روزانه جذاب کرده و موجب می‌شود تا ست کردن آن با انواع استایل‌های روزمره و رسمی ساده شود.

خلبانی/ Pilot

برخلاف دیگر ساعت‌های مچی مردانه، ساعت مچی خلبانی فرم مشخصی ندارد و تنوع زیادی در سبک و استایل آن دیده می‌شود. اندازه ساعت‌های مچی خلبانی معمولا سایزی متوسط تا بزرگ دارند. صفحه‌ای بزرگ با پس زمینه‌ای ساده و تک رنگ، معمولا دارای نور پس زمینه یا عقربه‌های شب‌نما که قابلیت خوانایی بالایی دارند. بند این ساعت مچی غالبا چرم است. درست مانند ساعت‌های دایو، بند این ساعت‌ها نیز بلند‌تر از حد معمول و با در نظر گرفتن کت‌های خلبانی طراحی می‌شوند. ساعت‌های خلبانی غالبا دارای تاریخ و امکانات پیشرفته‌ای مانند کورنوگراف هستند.

اندازه و ظاهر روزمره‌ی ساعت‌های خلبانی به گونه‌ای ست که برای استایل‌های روزمره مناسب می‌باشد. از این رو استفاده از آن برای استایل‌های رسمی مانند کت و شلوار و ملاقات‌های اداری توصیه نمی‌شود.

ساعت مچی مسابقه/ Racing/Driving

ساعت‌های مچی و مسابقات ماشین سواری از دهه ۱۹۳۰ به هم گره خورده‌اند. دلیل این موضوع، اهمیت ویژه‌ای بود که مسابقه دهندگان برای طی کردن مسافتی مشخص در یک زمان‌بندی دقیق قائل می‌شدند. اولین بار برند رولکس به این نیاز توجه کرد و روی ویژگی‌های مورد نیاز مسابقه دهندگان در ساعت‌های خود کار کرد. اندازه ساعت‌های مچی مسابقه معمولا متوسط تا بزرگ است که بیشتر با رنگ‌های روشن و متضاد طراحی شده اند.

طراحی، اندازه و ظاهر ساعت‌های مسابقه به شکلی است که پرزرق و برق‌تر و جلب توجه کننده‌تر از ساعت‌های دایو یا خلبانی هستند که آن‌ها را برای موقعیت‌ها و استایل‌های روزمره و ورزشی مناسب می‌کند.

فیلد/ Field

یکی دیگر از انواع مدل ساعت مردانه، ساعت مچی فیلد است که منشاء طراحی آن، این است که افسران ارتش نیاز به ساعت‌هایی کابردی با قابلیت خوانایی بالا، حتی در شب داشتند تا بتوانند حمله‌ها را با دقت زمانی بالایی ترتیب دهند. این ساعت‌ها ظاهری خشن، اما در عین حال شیک و کاربردی دارند. کاربردی با قابلیت خوانایی بالا به طور مثال با صفحه سفید و اعداد مشکی و … عقربه‌های این ساعت‌ها معمولا شب‌نما هستند تا در تاریکی نیز کاربردی بودن خود را به حداکثر برسانند. اندازه این ساعت‌ها معمولا کوچک تا متوسط است که معمولا از جنس استیل یا تیتانیوم می‌باشند. بند آن‌ها نیز از چرم یا فلز سنگین و زمخت ساخته شده است. به طور کلی ظاهر این ساعت‌ها ظریف نیست، اما همچنان شیک بودن خود را حفظ کرده‌اند.

ساعت‌های فیلد کاملا چند منظوره هستند و می‌توانند با انواع لباس‌های روزمره و حتی استایل‌های اداری استفاده شوند. همه چیز از شلوار جین، تیشرت و کت اسپرت با ساعت فیلد ست می‌شود و در میان مردان جوان طرفداران زیادی دارد.

بند ساعت مچی

علاوه بر صفحه ساعت مچی، شما باید به بند آن نیز توجه کنید. بند‌های چرمی نسبت به بند‌های فلزی معمولا برای موقعیت‌های رسمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی رنگ آن نیز اهمیت زیادی دارد. چرم مشکی رسمی‌تر از چرم قهوه‌ای ست. از طرف دیگر، بند‌های فلزی طلایی یا نقره‌ای نیز انتخاب خوبی برای موقعیت‌های رسمی نیستند.

اگر ساعتی که به دست دارید، بند چرمی دارد، سعی کنید که رنگ چرم آن را با رنگ چرم کفش تان ست کنید. البته این نکته را توجه کنید که شما اول از همه باید رنگ کمربند و کفش تان را با هم ست کنید، سپس به سراغ بند ساعت مچی تان بروید. مثلا اگر ساعت مچی شما چرمی مشکی دارد، کفش و کمربندتان هم باید مشکی باشد. البته لازم نیست که این ۳ اکسسوری دقیقا یک رنگ باشند، همین که تن رنگی یکسانی داشته باشند کافی ست. مثلا اگر یکی را قهوه‌ای روشن انتخاب کرده اید، باقی را نیز روشن انتخاب کنید.

ساعت های بند فلزی

اگر ساعت شما فلزی ست، باید رنگ آن را با رنگ اکسسوری هایی، چون انگشتر، گردنبند، سگک کمربند و کفش یا دکمه سر دست ست کنید. مثلا اگر حلقه ازدواج شما طلایی ست، بهتر است که بند ساعت تان هم طلایی انتخاب کنید.

ساعت‌هایی که بندی فلزی دارند، با کفش‌های قهوه‌ای و مشکی به سادگی ست می‌شوند، اما اگر رنگ فلز ساعت تان جز این دو رنگ نیست، بهتر است که رنگ آن را با رنگ کفش تان ست کنید. مثلا ساعت نقره‌ای با لباس و کفش مشکی ست می‌شود یا ساعت طلایی با رنگ‌های قهوه ای، بژ و خاکی.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي