معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید ، می دانید توجه به مصرف کربوهیدرات شما چقدر مهم است. هنگام خوردن کربوهیدرات ، بدن شما آن را به قند تبدیل می کند ، و مستقیماً روی قند خون تأثیر می گذارد. در ادامه این بخش از گهر به معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی پرداخته ایم.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

از آنجا که میوه سرشار از کربوهیدراتها در درجه اول قندهای ساده ، گلوکز و فروکتوز است ؛ آیا میوه ها در برنامه غذایی دیابت جایگاهی دارند؟

جواب این است که بله ، طبق گفته انجمن دیابت آمریکا (ADA) ، میوه روشی عالی برای بدست آوردن یک تغذیه مناسب است. ADA به شما توصیه می کند که میوه را به عنوان کربوهیدرات در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بهترین میوه ها برای دیابتی ها کدام اند؟

طبق گفته ADA بهترین انتخاب “میوه تازه” است. آنها همچنین میوه های یخ زده یا کنسرو شده (کمپوت) را توصیه می کنند که قند اضافه نمی کنند. برچسب های مواد غذایی موجود در مورد قند اضافه شده را بررسی کنید و توجه داشته باشید که شکر نام های مختلفی روی برچسب ها دارد. این شامل قند نیشکر ، شکر اینورت ، شیرین کننده ذرت ، دکستران و شربت ذرت با فروکتوز زیاد است.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

میوه های تازه توصیه شده شامل موارد زیر است:

یک مطالعه معتبر در سال 2018 منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نتیجه گرفت که مصرف میوه های کامل ، سیب ، زغال اخته و انگور به طور قابل توجهی با خطر کمتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

کربوهیدرات موجود در آب میوه چقدر است ؟

یک سوم تا نیم فنجان آب میوه حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد.

معرفی انواع میوه ها برای افراد دیابتی

نتایج تحقیقات در مورد آب میوه و دیابت متفاوت است:

  • یک منبع مورد مطالعه در سال 2018 که هزاران نفر را در طی چند سال ردیابی کرد ، نتیجه گرفت که مصرف بیشتر آب میوه ها به طور قابل توجهی با خطر بالاتر دیابت نوع 2 همراه است.
  • یک منبع مطالعات آزمایش شده در سال 2018 نشان داد که مصرف 100 درصد آب میوه (به صورت طبیعی نه صنعتی) با افزایش خطر دیابت همراه نیست. با این حال ، این مطالعه همچنین خاطر نشان می کند که برای درک تأثیر 100 درصد آب میوه بر تنظیم و نگهداری سطح قند خون ، تحقیقات دقیق تری لازم است.

به طور کلی ، خوردن میوه های کامل با فیبر رژیم غذایی بیش از آب میوه توصیه می شود. فیبر موجود در میوه هضم را به تأخیر می اندازد. این تاخیر نه تنها به احساس گرسنگی شما کمک کند بلکه باعث می شود به سرعت قند خون افزایش پیدا نکند .

میوه می تواند و باید جزئی از رژیم دیابت شما باشد. اما در حدود 15 گرم در هر وعده مصرف کنید. همچنین توجه کنید و حتماً در برنامه غذایی خود میوه را به عنوان کربوهیدرات میل کنید.

یکی از روشهای مراقبت از دیابت تغذیه مناسب است. اگر به دیابت مبتلا هستید ، یک وعده غذایی سفارشی می تواند به تعادل مصرف کربوهیدرات و داروها برای کنترل سطح قند خون کمک کند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه