عوارض میکرودرم ابریژن چیست؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 15 اسفند

میکرودرم ابریژن یکی از روش های جوانسازی پوست است که برای اولین بار در اروپا و آمریکا و سپس در سراسر جهان استفاده شد. گهر در این بخش در مورد عوارض میکرودرم ابریژن صحبت می کند.

عوارض میکرودرم ابریژن چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

عوارض میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن – ابریشن – (Microdermabrasion) اولین ‌بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به ‌عنوان روش بدون عارضه جوان‌سازی پوست استفاده شد و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

دستگاه میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

با این دستگاه حساس و پیشرفته جریانی از کریستالهای ظریف اکسید آلومینیوم روی پوست باعث لایه برداری سریع میشود. ضمنا یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلولهای فیبروبلاست و نتیجتا ترمیم و طراوت پوست می گردد.

ميکرودرم ابريژن براي بهبود چه مشکلاتي استفاده مي شود؟

۱- رفع جاي جوش: فرورفتگي هاي ناشي از جوش ها و جاي آکنه، با ميکرودرم قابل رفع است. طي جلسات لازم، پوست صاف و کشيده مي شود.

۲- جوان سازي پوست: از اين روش در درمان چروک هاي سطحي و کم عمق پوست مي توان استفاده کرد. چندين جلسه درمان در اين مورد بکار مي رود. فواصل درمان را بر حسب وضعيت بيمار مي توان تغيير داد. چروک هاي خيلي عميق با اين روش درمان نميشوند، ولي قوام کلي پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر مي شود.

چروک هاي خيلي عميق با اين روش درمان نميشوند، ولي قوام کلي پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر مي شود

۳- لک هاي پيري يا کبدي: لک هاي پيري مربوط به نور آفتاب بوده و يا در سنين بالا در پوست هاي روشن ديده مي شوند. اين لک ها با ميکرودرم ابريشن قابل درمان مي باشند.

۴- لک هاي حاملگي: مهم ترين اثر ميکرودرم ابريژن، کمرنگ يا محو کردن لک هاي حاملگي يا ملاسما است، مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهاي لک بر (تحت نظر پزشک) استفاده شود.

۵- جاي جوش (اسکار) آبله مرغان: اسکارها نبايد زياد عميق باشند و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن، به چندين جلسه درمان هفتگي نياز دارد.

۶- کوچک کردن منافذ پوستي: منافذ باز پوست يکي از مشکلات عمده در خانم ها مي باشد. يکي از راه هاي درمان اين مشکل استفاده از ميکرودرم ابريشن است. بعد از چند جلسه درمان به علت بافت سازي و محکم تر شدن پوست، منافذ پوستي نيز کوچک تر مي شوند.

۷- برطرف کردن تاتو يا خالکوبي: تاتو و خالکوبي هاي سطحي پوست را مي توان با اين روش درمان کرد.

۸- تميز کردن پوست و از بين بردن جوش هاي سرسياه: براي از بين بردن جوش هاي سر سياه که بسيار شايع مي باشند نيز مي توان از ميکرودرم ابريژن استفاده کرد. کاهش جوش هاي سر سياه پوست به کم شدن ضايعات جوش‌هاي غرور جواني نيز کمک خواهد کرد.

۹- درمان ترک هاي پوستي: در درمان ترک هاي پوستي در زمان حاملگي يا چاقي و بلوغ نيز مي توان از اين روش استفاده نمود که البته خيلي خوب به درمان پاسخ نمي دهد.

۱۰- چروک گردن: براي درمان چروک هاي ناحيه گردن و ضايعات اين ناحيه نيز مي توان از ميکرودرم استفاده کرد.

بعد از انجام ميکرودرم ابريژن، تا حدامکان زير نور آفتاب قرار نگيريد و در صورت نياز از کرم ضدآفتاب به ميزان کافي استفاده کنيد

مزایای میکرودرم ابریشن

عمل میکرودرم ابریژن فواید برجسته و متعددی دارد که مهم‌ترین آن عبارت است از:

  • جوان‌سازی و ارتقاء سلامت پوست
  • کاهش خطوط ریز و چروک‌های خفیف تا متوسط ناشی از پا به سن گذاشتن
  • تحریک سلول‌های فیبروبلاست برای تولید کلاژن بیشتر
  • برطرف شدن آثار زخم و جراحت
  • کاهش لکه‌های رنگی روی پوست (در ترکیب با مواد شیمیایی درخشان کننده پوست)
  • افزایش نفوذ پمادهای موضعی که با دقت برای بعد از عمل تجویز شده است.
  • عدم احتمال بروز حساسیت به مواد شیمیایی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • امکان انجام عمل بعد از جراحی‌های زیبایی از طریق انتخاب نوع مناسب کریستال و شدت مناسب مکش دستگاه
  • عدم نیاز به زمان استراحت و بهبودی بعد از عمل. هرگونه التهاب احتمالی پوست به خاطر لایه‌برداری ملایم، بلافاصله بعد از عمل محو خواهد شد.
  • هزینه پایین (در مقایسه با لیزر و جراحی پلاستیک)
  • ناچیز بودن خطر بروز لکه‌های پوستی به دلیل عدم تولید گرما در طول مدت عمل میکرودرم ابریژن

عوارض و خطرات احتمالی

اکثر عوارض و خطرهای احتمالی از انجام میکرودرم در شرایط غیراستریل یا کاربرد نامناسب دستگاه ناشی می‌شود. چنانچه از سری دستگاه و مکنده طبق اصول بهداشتی استفاده نشود، بیمار در معرض عفونت قرار خواهد گرفت. اگر از دستگاه به شیوه‌ای نامناسب در قدرت بسیار زیاد استفاده شود، ممکن است کریستال‌های ریز مورداستفاده برای پوسته پوسته کردن، پوست را سوراخ کنند.

ضمناً وارد شدن کریستال به داخل چشم بیمار و در نتیجه تحریک و سوزش چشم نیز از پی‌آمدهای استفاده نامناسب از دستگاه محسوب می‌شود. اثرهای جانبی مضر میکرودرم ابریشن بسیار نادرند و در صورت به‌کارگیری مناسب دستگاه بروز نمی‌یابند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي