مسجد سلیمیه ترکیه در تور ترکیه سفر باتو

 مسجد سلیمیه ترکیه یکی از معروف ترین و بهترین مساجد کشور ترکیه می باشد که با داشتن قدمتی تاریخی و قدیمی در بین لیست بهترین و معروف ترین مساجد ترکیه و جهان قرار گرفته است. طراحی و معماری این مسجد بسیار باشکوه و باعظمت می باشد و می توان گفت بهترین اثر معمار سینان می باشد.

آشنایی با مسجد سلیمیه ترکیه

مسجد سلیمیه ترکیه در تور ترکیه سفر باتو

آیا قصد سفر به کشور ترکیه را در نظر دارید؟ آیا بازدید از مسجد سلیمیه ترکیه در برنامه های سفرتان وجود دارد؟ آیا اطلاعاتی در خصوص قدمت مسجد سلیمیه ترکیه دارید؟ با ما همراه باشید و درباره حقایق باور نکردنی این مسجد تاریخی آگاهی های لازم را به دست آورید.

مسجد سلیمیه ترکیه  در تور ترکیه یکی از میراث فرهنگی یونسکو می باشد این هنر بی نظیر و شاهکار معماری که به دوران عثمانی بر میگردد از معروف ترین مساجد کشور ترکیه به شمار می رود. علاقه مندان به تاریخ هنر می توانند با در اولویت قرار دادن مسجد سلیمیه ترکیه در سفرهای تاریخی و تفریحی خود از این مسجد قدیمی با معماری سنتی و خیره کننده دیدن کنید. مسجد سلیمیه ترکیه در شهر ادیرنه با گنبد بسیار چشمگیر و مناره های سر به فلک کشیده در آسمان پایتخت عثمانی حکمرانی می کند. معمار این اثر تاریخی و بی نظیر سینان از مشهور ترین معماران عثمانی بوده است. این مسجد از جمله مهم ترین آثار تاریخ معماری جهان و دوران عثمانی به شمار می آید که با داشتن نمای بیرونی باشکوه و با احتشام نظر و توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده است. توریست ها و مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکیه را در نظر دارند می توانند با حضور در شهر ادیرنه و بازدید از این مسجد باشکوه و باعظمت فرصت بازدید از یکی از معروف ترین مساجد کشور ترکیه را داشته باشند. می توان گفت مسجد سلیمیه ترکیه از پرطرفدارترین مساجدی می باشد که سالانه انبوهی از مسافران خارجی و داخلی برای حضور در این منطقه و مشاهده این آثار تاریخی دوران عثمانی به این شهر کشور سفر می کنند. در ادامه مطالب در خصوص تاریخچه مسجد سلیمیه ترکیه و طراحی و معماری این مسجد ارائه خواهیم داد لطفا با ما همراه باشید.

تاریخچه مسجد سلیمیه ترکیه

قدمت و تاریخچه مسجد سلیمیه ترکیه بسیار تاریخی می باشد این مجموعه در دوران سلطان سلیم دوم طراحی و بنا شده است و بهترین اثر و کار سینان بهترین معمار آن دوران می باشد. براساس گفته ها ساخت این مسجد به سال 982 و 976 قمری برمیگردد. این مسجد از تمامی نقاط شهر ادیرنه قابل مشاهده می باشد و شما می توانید با حضور و ورود به شهر ادیرنه خواهید توانست این مسجد تاریخی و اثر بی نظیر را ببینید. معمار سینان این مسجد را مهمترین و بهترین معماری خود معرفی کرده است و درباره ساخت این مسجد می گوید در دوران شاگردی‌ام مسجد شهرزاده استانبول را ساختم. وقتی که بنا شدم مسجد سلیمانیه را به اتمام رساندم؛ اما تمام نیرویم را صرف مسجد سلطان سلیم خان کردم و استادی خودم را به طور کامل و جامع اعلام کردم. محل احداث و ساخت این مسجد به نحوی انتخاب شده است که در معرض دید عموم واقع شود مسجد سلیمیه ترکیه در زمینی به مساحت 2475 متر مربع با زیر بنای 1620 متر مربع احداث شده است و با داشتن عظمت قابل تحسینی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

طراحی مسجد سلیمیه ترکیه

طراحی مسجد سلیمیه ترکیه  در تور ترکیه ارزان لحظه آخری بسیار بی نظیر و تحسین برانگیز می باشد این مسجد دارای گنبدی بسیار عظیم با چهار مناره می باشد که می توان گفت مناره های این مسجد در بین ظریف ترین مناره های دنیا واقع شده است داخل این مسجد با ستون ها به بخش های مجزا تقسیم شده است و ظرفیت داخل مسجد مذکور حدود 6 هزار نفر می باشد. گنبد مسجد با داشتن یک پایه هشت ضلعی که بر روی آن قرار دارد دارای قطر 31 متر و مساحت 45 در 36 متر در آسمان شهر ادیرنه خودنمایی می کند. طراحی و معماری نمای بیرونی و داخلی این مجسد بسیار ظریفانه و خلاقانه می باشد با مشاهده تک تک کارها و طراحی های اجرای شده بر دیوارهای داخلی این مسجد جذب آن معماری این اثر تاریخی خواهید شد به گونه ای که می توان گفت خلاقیت به کار رفته شده در معماری این بنا در سازماندهی داخلی آن قابل مشاهده می باشد.

حقایقی درباره مسجد سلیمیه ترکیه

معمار سینان این اثر باستانی را به نحوی بنا کرده است که از هر طرف این بنا می توان محراب را مشاهده نمود.

محراب درون یک شاه نشین واقع شده است که دارای عمقی می باشد که نور پنجره ها از سه طرف بر داخل مسجد تابیده و این امر سبب می شود کاشی های داخلی مسجد در بخش های پایینی به وضوح بدرخشد.

این مسجد به گونه ای بنا شده است که دارای استحکام بسیار زیادی بوده و کمترین آسیب را در خود مشاهده کرده است.

عکس مسجد سلیمیه ترکیه روی سکه و اسکناس 10000 لیره در سال های 1982 تا 1995 حک شد.

چهار مناره این مسجد برای جلب توجه در چهار گوشه آن بنا شده است.

براساس گفته برخی از معماران در ترکیه و تور آن ، سینان برای ساخت گنبد این مسجد از مسجد ایا صوفیه استانبول الهام گرفت.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه