همه چیز درباره آبشارهای دودن آنتالیا در تور آنتالیا

آنتالیا یکی از زیباترین شهر های ترکیه است. از این رو جاذبه های طبیعی بیشماری دارد. یکی از این جاذبه های گردشگری فوق العاده را می توانیم آبشارهای دودن آنتالیا به شمار آوریم. برای دیدن این آبشارهای زیبا کافیست با تور استانبول همراه شوید. کسانی که به دیدن این شهر زیبا رفته اند و از آبشار های آن دیدن ننموده اند بعد از سفر بسیار پشیمان شده اند.

دانستنیهایی درباره آبشارهای دودن آنتالیا

همه چیز درباره آبشارهای دودن آنتالیا در تور آنتالیا

آبشارهای فوق العاده زیبایی در آنتالیا  و تور آنتالیا هستند که هر ساله توریست های بسیاری را به این شهر جذب می کند. از جمله جاذبه های گردشگری آنتالیا می توانیم به آبشار های دودن اشاره نماییم. این آبشار ها در دل جنگل های روح نواز و سرسبز قرار گرفته اند. آبشارهای دودن آنتالیا  محل آرام و زیبایی برای استراحت بوده، از این رو مردم بسیار زیادی برای استراحت این مناطق را بر می گزینند.

آبشار دودن که از رودخانه ی دودن سرچشمه گرفته است از طرف کوه های توروس سرازیر شده اند. رودخانه ی دودن پس از طی کردن مسافتی طولانی به دریای مدیترانه ریخته می شود. اما در این مسیری کی طی میکند دو آبشار ایجاد کرده است که مردم محلی آنها را آبشار های بالایی و پایینی می نامند.

یکی از آبشارهای دودن آنتالیا که در بالا قرار گرفته است، ارتفاعی معدل15 متر داشته و عرض آن به 20 متر می رشد. اطراف این آبشار زیبا را هوایی خنک و آرامش بخش در بر گرفته است. یک غار زیبا در پشت این آبشار قرار گرفته که مرکز تفریحی برای توریست ها به شمار می رود.

اما یکی دیگر از آبشار های دودن آنتالیا که در پایین قرار گرفته است، به جذابیت و زیبایی ابشار بالایی نبوده و در انتهای این رود قرار گرفته اسن. محلی دقیقا نزدیک به دریا. کسانی که قصد دارند از آبشار دودن پایینی دیدن نمایند باید حدود 14 کیلو متر را به سمت شمال شرقی آنتالیا حرکت نمایند.

اگر به دنبال محلی مناسب برای کسب آرامش در تور ارزان آنتالیا  هستید، یا این که دلتان سکوتی عمیق میخواهد می توانید سفر با تور استانبول را برگزینید. تور استانبول بهترین انتخاب برای شما سفر دوستان خواهد بود. این امکان را برای شما فراهم می کند که از طبیعت بکر و زیبای کشور ترکیه، مخصوصا شهر آنتالیا دیدن نمایید.

 

انواع آبشار های دودن آنتالیا

آبشار های دودن آنتالیا به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند. زیبایی این آبشار ها به دلیل چرخه ی طبیعی آب است که منجر به، به وجود آمدن این دو آبشار معروف و زیبا در کشور ترکیه گردیده اند.

کسانی که به آنتالیا سفر کرده و از این آبشار زیبا دیدن ننموده اند پس از سفر بسیار پشیمان دشده اند. پس شما هرگز این اشتباه را تکرار نکنید.

مردم محلی آبشار های دودن آنتالیا را با نام “کالپوز کالدیران” می شناسند. از جذابیت های اطراف این آبشار ها می توانیم به غارهای اسرار آمیز، پوشش جانوری خاص و گیاهی زیبا اشاره نماییم. یکی دیگر از زیبایی های این آبشار ها سواحل ان می باشد. این سواحل منجر شده اند تا آبشارهای دودن آنتالیا جذابیت و زیبایی خودشان را بیشتر به نمایش بگذارند.

برای سفر با تور استانبول بهترین زمان می تواند فصل بهار باشد. زیرا در این فصل آبشار ها فوق العاده دیدنی تر بوده و در زیر نور آفتاب می درخشند.

این مسئله را فراموش نکنید که برای دیدن آن آبشار ها باید هزینه ی ورودی پرداخت نمایید. اگر هزینه پرداخت نکنید نمی توانید از زیبایی های این منطقه بهره مند شوید. از جمله امکاناتی که در اطراف این آبشار های دودن آنتالیا برای گردشگران و توریست ها مهیا گردیده است می توانیم به رستوران ها و کافه ها، اتاق های استراحت و مساجد اشاره نماییم.

خبر مهم و جذابی که می توانیم به شما دهیم این است که مردم محلی در استفاده از این آبشار ها برنامه های متنوعی ارائه نموده اند .از جمله ی این تفریحات می توانیم به سفر با رفتینگ، قایق سواری، شیرجه در آب رودخانه، و زیپلاین اشاره کنیم. هر یک از این ورزش ها و تفریحات می تواند بی نهایت هیجان انگیز و فوق العاده لذت بخش برای شما باشد.

 

چگونه و از چه طریق می توان به آابشار های دودن رسید؟

حتما با خودتان فکر کرده اید که چگونه می توانید به دیدن این آبشار ها بروید. از آنجایی که آبشار های دودن در نزدیکی شهر آنتالیا قرار گرفته اند پس دسترسی به آنها نیز بسیار آسان می باشد. یعنی می توانید به راحتی با اتوبوس به دیدن آبشار های دودن آنتالیا بروید.

اگر برای شما هزینه هایی که در سفر به آنتالیا صرف میکنید مهم نیست می توانید برای بازدید از آبشار های دودن آنتالیا از تاکسی استفاده کنید.

ما مردمی هستیم که همیشه دوستدار خرید کردن بوده ایم. از این رو برای شما خبر خوشی دیگری دارم. مرکز خرید ترانسیتی که یکی از بزرگترین مراکز خرید در |آنتالیا می باشد، دقیقا در کنار این آبشار جذاب و زیبا قرار گرفته است. از این رو شما می توانید با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید و با گردش و دیدن جاذبه های طبیعی چون آبشار های دودن، به خرید نیز بپردازید.

اگر به دیدن آبشار های دودن انتالیا در تور آنتالیا لحظه آخری سفر باتو رفتید، سریع به سمت آبشار حرکت نکنید زیرا در خود پارک پله های مارپیچی وجود دارد که اطراف ان را دره ای سر سبز فرا گرفته، قبل از دیدن آبشار زیبای دودن، دیدن این دره ی زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه