طرز تهیه گلت قارچ فوق العاده خوشمزه

گلت قارچ پیش غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار فرانسه است و دارای طعمی متفاوت می باشد و بر اساس ذائقه می توانید مواد میانی آن را انتخاب کنید. در این بخش از گهر طرز تهیه گلت قارچ را بخوانید.

طرز تهیه گلت قارچ فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه گلت قارچ فوق العاده خوشمزه

مواد لازم برای خمیر

آرد سفید۲۰۰گرم

کره ۱۰۰گرم

آب سرد ۳_۴ قاشق غذا خوری

شکر۱ قاشق چای خوری

نمک۱/۴ قاشق چای خوری

مواد میانی

پنیر خامه ای

پنیر چدار رنده شده

بیکن

قارچ تفت داده شده با پیاز کاراملی

اویه جات

روی گلت هم میتویند یک تخم مرغ بزنید که خوشگل و مقوی تر بشه

طرز تهیه نان گلت قارچ و تخم مرغ

برای تهیه خمیر گلت کره باید کاملا سرد باشه، از یخچال بیرون بیارین و مکعبی خرد کنید و سپس آرد و نمک و شکر را با هم مخلوط و بهش اضافه کرده و با نوک انگشتان دست با هم مخلوط کنید تا بصورت خرده نان در بیاد.

دقت کنید کره با حرارت دست نباید آب بشه پس فقط با نوک انگشت یا با کمک غذاساز اینکار رو انجام بدین سپس آب سرد رو کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر منسجم بشه ولی شل نشه (ممکنه کمتر یا بیشتر لازم بشه) خمیر دو قسمت کرده گرد کنید بعد اونو داخل دوتا کیسه فریزر قرار بدین کمی اونو پهن کنید و به مدت یک ساعت داخل یخچال بذارین سپس هر کدوم جداگانه روی کاغذ روغنی که آرد پاشی شده با کمک وردنه باز کنید.

مواد میانی رو روی خمیر قرار بدین بصورتی که از لبه ها فاصله داشته باشه بعد لبه هارو برگردونید روی مواد روی لبه ها رومال تخم مرغ بزنید.

سپس در فری که از قبل با ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه قرار بدین در صورت تمایل وسط نون یه تخم مرغ بشکنید و مجددا بذارین در فر به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه(کلا ۴۰_۴۵ دقیقه لازمه تا گلت پخته بشه)

نکات گلت قارچ

-هر نوع موادی که تمایل داشته باشین قابل جایگزینی است.

-میتونید با این خمیر یه گلت بزرگ درست کنید.

منبع
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه