انواع رنگ های ساختمانی جدید را بشناسید

در زمینه ساختمان سازی پیشرفت های زیادی صورت گرفته است. برای آشنایی با انواع رنگ های ساختمانی جدید این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید.

انواع رنگ های ساختمانی جدید را بشناسید

انواع رنگ های ساختمانی جدید را بشناسید

آشنایی با متریال ها و مواد و مصالح مختلف به شما کمک می کند تا بهترین نوع را با توجه به شرایط خانه و فضاهایی که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید. یکی از این متریال ها رنگ ها هستند. در حال حاضر رنگ های زیادی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها می توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند و آشنایی با این رنگ ها می تواند شما را در انتخاب درست راهنمایی کند. این مطلب از آسمونی می خواهد شما را با انواع رنگ های ساختمانی آشنا کند پس تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

انواع رنگ های ساختمانی: دی کالر (Day colour)

رنگ آب پایه دی کالر که توسط شرکت نیوکالر تهیه می شوند، در دو نوع براق و نیمه براق و با استفاده از مرغوبترین رزین های اکریلیک خالص طراحی و تولید شده است. این محصول دارای مقاومت شستشو و مقاومت جوی بسیار بالا می باشد که این خصوصیات دی کالر را جهت رنگ آمیزی و تزئین سطوح داخلی ساختمان های مسکونی و اداری و همچنین مراکز بهداشتی درمانی با توجه به بوی نامطبوع بودن مناسب کرده است.

انواع رنگ های ساختمانی: سان کالر (Sun colour)

رنگ اکریلیک نما جهت سطوح سیمانی و بتنی داخل و نمای خارجی ساختمان در شرایط معتدل جوی می باشد که دارای خاصیت آب گریزی و غبارگریزی می باشد. این محصول نیز با توجه به سیلیکونایز بودن جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان هایی که در معرض دود و غبارهای شهری می باشند مناسب است.

انواع رنگ های ساختمانی: رین کالر (Rain colour)

رین کالر رنگ اکریلیک مخصوص نمای خارجی می باشد که بر پایه رزین های امولسیونی و با استفاده از افزودنی های سیلیکونی جهت آب گریز و غبارگریز شدن سطح رنگ تولید شده است. این رنگ با توجه به سیلیکونایز بودن اجازه تنفس را به سطح رنگ شده می دهد و جهت مناطق جوی بحرانی مانند شمال و جنوب کشور قرار دارند و همچنین سقف سونا و استخر مناسب می باشد. از خصوصیات بارز این رنگ مقاومت جوی بسیار بالا و خاصیت آب گریزی و غبارگریزی و همچنین مقاومت شستشوی بالا می باشد.

انواع رنگ های ساختمانی: مون کالر (Moon colour)

رنگ امولسیونی (آب پایه) می باشد و جهت رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان که در معرض جو قرار ندارد و همچنین سقف مکان های مسکونی و اداری کاربرد دارد. این رنگ با توجه به آب پایه بودن به عنوان آستری مناسب روی سطوح سیمانی کاربرد دارد که پس از استفاده مون کالر توسط یکی از رنگ های سان کالر، رین کالر و یا دی کالر پوشش نهایی اجرا می گردد.

دیگر محصولات مرتبط با انواع رنگ های ساختمانی

در این میان محصولات دیگری هم وجود دارند که توسط شرکت نیوکالر تولید می شوند و به انواع رنگ های ساختمانی کمک خواهند کرد تا جلوه، دوام، کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشند که در این بخش می خواهیم با آن ها آشنا شویم.

آستر اکریلیک برای انواع رنگ های ساختمانی

آستر مناسب جهت تثبیت و آماده سازی سطوح مختلف سیمانی و گچی قبل از رنگ آمیزی می باشد. این آستر که جایگزین روغن الیف می باشد ضمن آماده سازی سطح چسبندگی، نفوذ رنگ را در مصالح ساختمانی بیشتر می کند.

خمیر آبندی نیوسل برای انواع رنگ های ساختمانی

جهت آب بندی و جلوگیری از نفوذ رطوبت در داخل و خارج ساختمان به روش سرد و حلال با آب می باشد که پس از خشک شدن عمل ایزولاسیون را به خوبی انجام می دهد. این خمیر جهت آب بندی سطوح سیمانی مانند کف و دیوار سرویس های بهداشتی و پشت بام قابل استفاده است. خمیر نیوسیل به دلیل الاستیک بودن به همراه نوارهای kobau جهت پوشاندن ترک های سطحی در نما و داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

سیلیکون کوت برای انواع رنگ های ساختمانی

پوششی است جهت آب گریزی و غبارگریزی سطوح ساختمانی مانند آجر، سنگ، سیمان و بناهای تاریخی بدون هیچ گونه تغییر ظاهری از قبیل مات یا براق شدن. این محصول به عنوان آستری جهت آب بندی سطوح بارانگیر در نما نیز استفاده می گردد و با ایجاد چترهای سیلیکونی، جذب آب مصالح ساختمانی و همچنین جذب گرد و غبار و آلودگی های شهری را بر روی سطوح مختلف به حداقل می رساند.

لاک اکریلیک برای انواع رنگ های ساختمانی

این پوشش شفاف و براق جهت براق کردن و آب بندی سطوح مختلف قابل استفاده است که بر پایه رزین های اکریلیک با مقاومت های بالا تولید شده است. این لاک جهت لمبه های چوبی در نما و همچنین آجر و سایر مصالح به منظور آب بندی کردن کاربرد دارد.

آشنایی با شرکت نیو کالر

اگر دوست دارید که نمونه هایی از این رنگ ها را در خانه خود استفاده کنید می توانید به شرکت نیوکالر مراجعه کنید. شرکت نیو کالر در سال ۱۳۸۰ با نگرشی نو به آینده بازار رنگ در ایران و با هدف ایجاد تحول در صنعت رنگ های ساختمانی اولین مرکز ترکیب رنگ کامپیوتری Paint Shop در ایران را با همکاری CPS COLOUR و با نام نورنگ پوشش تاسیس نمود. انواع رنگ های ساختمانی و محصولات نیوکالر علاوه بر سازگاری با محیط زیست دارای تفاوت فاحش نسبت به انواع رنگ های ساختمانی روغنی ، پلاستیک و کنیتکس های رایج می باشد که از آن جمله می توان به آب پایه بودن و مقاومت به شستشوی بسیار بالا و مقاومت جوی عالی در برابر نور فرابنفش و بدون بوی نامطبوع بودن آن اشاره کرد.

خصوصیات رنگ های نیو کالر

  • پوشش فراوان به صورتی که هر گالن از رنگ دی کالر مساحتی حدود ۲۰ تا ۳۰ متر مربع را روی سطوح گچی پوشش می دهد.
  • کاملا سازگار با محیط زیست می باشند و به دلیل نداشتن حلال های آلی هیچ گونه سمیتی برای انسان ندارند.
  • با توجه به زمان خشک شدن سریع این نوع رنگ های ساختمانی اجرا و رنگ آمیزی سریع از مشخصات بارز آن می باشند.
  • بدون بو بودن از مشخصات دیگر آن می باشد به صورتی که اماکنی مانند منازل مسکونی، بیمارستان ها و هتل ها که امکان تخلیه آن نمی باشد پس از ۳ ساعت، رنگ آمیزی قابل استفاده می باشد.
  • مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر عوامل فرسایشی جوی از قبیل نور خورشید و باران های اسیدی و همچنین حفظ ماهیت رنگ نما از ۱۰ الی ۱۵ سال
  • تنوع بیش از ۲۰۰۰۰ شید رنگی و تکرار پذیری آن بدون خطا بوسیله سیستم ترکیب رنگ کامپیوتری cps color آلمان
  • غبارگریز بودن و آب گریز بودن رنگ های نما این امکان را به شما می دهد که نمای شما همیشه در مقابل باران و دود و غبارات شهری مقاوم و تمیز بماند.
  • اگر شما آسمونی های عزیز در این مورد نظری دارید خوشحال می شویم ما را در بخش نظرات در جریان بگذارید.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه