انواع تبلیغات اینترنتی کدامند؟

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 19 آذر

تبلیغات یکی از روش های مهم و موثر در کسب و کارهای آنلاین است. برای آشنایی با انواع تبلیغات اینترنتی این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید.

انواع تبلیغات اینترنتی کدامند؟

انواع تبلیغات اینترنتی کدامند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

تبلیغات اینترنتی یا آنلاین نقش مهمی در افزایش درآمد شرکت ها دارد و به همین دلیل آژانس های تبلیغاتی بزرگی مثل گوگل سالیانه میلیون ها دلار از تبلیغات اینترنتی کسب می کنند.

انواع تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

– تبلیغات ایمیلی: مثل تبلیغات پیامکی است و از قدیمی ترین سبک های تبلیغات اینترنتی است. بهتر است تنها برای اطلاع رسانی به مشتریان از ایمیلی تبلیغاتی استفاده کنید و به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید.

– تبلیغات بنری در وبسایت ها: توصیه بر این است که از بنر فلش استفاده نشود چون ممکن است بعضی از کاربرها نتوانند از این بنرها استفاده کنند و در عوض از عکس متحرک استفاده شود.

– تبلیغات متنی: یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی است. قیمت پایین و افزایش یافتن ارزش سایت در موتورهای جستجو از مهم ترین مزایای این روش است.

– تبلیغات کاتالوگی: به نوعی ترکیبی است از تبلیغات متنی و بنری. یک عکس مربوط به شرکت و یک خط توضیح درباره آگهی نمایش داده می شود که البته در ایران رایج نیست ولی یکی از مؤثرترین روش های تبلیغات اینترنتی است.

– تبلیغات از طریق سئو برای موتورهای جستجو: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سادگی امکان پذیر نیست. در صورتی که سایت بر اساس روش های سئو طراحی و برنامه نویسی شود قطعا شانس زیادی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارد.

– تبلیغات در موتورهای جستجو: در موتور جستجو در کنار نتایج جستجوی گوگل، یک آیکون زرد رنگ وجود دارد که روی آن نوشته شده Ad. اساس کار این نوع تبلیغات بر این است که موتور جستجو تبلیغات شما را بر اساس واژه های خاص نمایش می دهد. ولی برای ایران مناسب نیست چوت ارز از کشور خارج شده و هزینه زیادی باید بپردازید.

– تبلیغات در سایت های آگهی و نیازمندی های آنلاین: در این سایت ها می توانید محصولات و خدمات خود را به رایگان تبلیغ کنید. البته با استفاده از بسته های تبلیغاتی ویژه که این سایت ها ارائه می دهند یعنی تبلیغات ویژه، آگهی شما در سایت مورد نظر بیشتر دیده می شود.

– همکاری در فروش: این سیستم ها یا این روش توسط فروشگاه ها به خصوص فروشگاه هایی که محصولات دانلودی مانند نرم افزار، کتاب و غیره می فروشند استفاده می شود.

– تبلیغات در شبکه های اجتماعی: تبلیغات در این شبکه ها به روش های مختلفی انجام می شود. اما ساده ترین روش این است که شرکت یا فروشگاه سعی می کند در این شبکه اجتماعی با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدماتش را به دیگران معرفی کند.

– تبلیغات ویدئویی: بازخورد خوبی دارد. در این روش، شرکت ها یا فروشگاه ها از محصولات و خدمات خود ویدئویی می سازند و در سرویس های اشتراک ویدئو مثل Viimeo و You Tube منتشر می کنند و اغلب این سرویس ها هم رایگان هستند.

– ابزارها و نرم افزارهای کاربردی رایگان Adware برای تبلیغات اینترنتی: برخی سایت ها سرویس های رایگان به شما می دهند. مثل دیکشنری آنلاین. این روش تبلیغاتی اینترنتی حس خوبی به مشتری می دهد چون کاربران همیشه حس خوبی به شما دارند که کارشان توسط شما راه افتاده. با توجه به شغل خود ببینید چه سرویسی می تواند برای کاربران اینترنتی مفید باشد و مطمئن باشید جواب می گیرید.

– انتشار گزارش در بلاگ ها یا PPP یعنی پرداخت به ازاری هر مطلب: یک روش موثر و موفق در دنیاست که به افزایش درآمد منجر می شود. در این روش شرکت از یک یا چند وبسایت موفق و پربازدید می خواهد تا درباره محصولات یا خدماتش مطلب بنویسد. نویسنده های وبسایت ها برای نوشتن و انتشار این مطالب هزینه ای را به صورت توافقی دریافت می کنند.

– تبلیغات موبایلی: معمولا در زمان استفاده از برخی برنامه ها، تبلیغاتی در یک قسمت از آن نمایش داده می شود که بیشتر برای برندسازی موثرند و نیاز به وبسایت رسپانسیو دارد که در موبایل به خوبی و با دقت نشان داده شود.

– تبلیغات پاپ آپ: شاید بارها روی یک وبسایت کلیک کرده باشید و هزار تا پنجره تبلیغاتی فروش محصول به نماش در آمده باشد که معمولا کاربر ها نخوانده، این صفحات را می بندند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي