تور لحظه آخری داخلی | هوایی و ارزان

تور لحظه آخری به توری اطلاق می شود که به زمان حرکت کمتر از 72 ساعت باقی مانده باشد. هرچه به زمان حرکت و شروع تور نزدیکتر می شویم قیمت آن ارزان تر می شود. نمونه ای از تور لحظه آخری را می توانید در تورهای داخلی مثل تور مشهد، کیش و یا قشم ببینید.

معرفی تور لحظه آخری داخلی به صورت هوایی

تور لحظه آخری داخلی | هوایی و ارزان

قشم

هنگامی که اکثر مردم در سفر به ایران فکر می کنند، آنها به شیراز و اصفهان، برادران بزرگ تاریخ و تمدن ایران فکر می کنند. اندکی از ایران به عنوان مقصد جزیره فکر می کنند، در واقع، دو جزیره عمده وجود دارد: کیش و قشم. هر دو جزیره مناطق آزاد تجاری هستند و گردشگران خارجی نیازی به ویزا برای 14 روز ندارند. این جزایر جزایر “معمولی” شما نیستند، زیرا شما نباید از سواحل درخت نخل و زنان بیکینی پوشیده باشید، اما از نظر اکوتوریسم و ژئوتوریسم غنی هستند. قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس با دلفین، دارای جاذبه های طبیعی، از جزایر نواحی شمالی به جنگل ها، دره ها به غار ها و تمام وحشی و میراث فرهنگی بین آن ها است.

جزیره ناز

با تور قشم حتما از جزیره زیبای ناز دیدن نمایید. جزیره ناز در ساحل جنوبی قشم واقع شده است. در جزر و مد، شما می توانید در شن و ماسه نرم پر از دریای رنگی و مرجانی قدم زدن. در طول غم و اندوه، این کشش زمین نیز نقطه مورد نظر برای اتومبیل ها و کامیون ها برای مسابقه است. با این حال، هنگامی که باران بالا می رود، با این حال، سخت است تصور کنید که تمام این فقط چند ساعت قبل خشک شده بود. سرچشمه های زیاد و کم جزیره ناذری در سریال محبوب ایرانی، پایتخت، که در آن یک خانواده که از این پدیده ناشناخته هستند، مشهور شده اند، در طول جزر و مد خود را در حوض خلوت خود پارک می کنند و اتومبیل خود را می گیرند و ملزومات به آرامی آب های جزر و مدی پر از آب می شود.

کیش

جزیره کیش یک جزیره زیبا و گردشگری است که در شمال خاور خلیج فارس (خلیج فارس) واقع شده است و حدود 17 کیلومتر (10.2 مایل) از ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران است. کیش یک منطقه آزاد تجاری است. جزیره کیش، که اغلب آن مروارید خلیج فارس نامیده می شود، دارای مساحت 90 کیلومتر مربع (36 کیلومتر مربع) است. این شناخته شده است که یک رفت و آمد مکرر زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس، یک جزیره مرجانی منحصر به فرد است. جزیره کیش قوانین را نسبت به سایر نقاط ایران رفع کرده است. مانند سرزمین اصلی ایران، مردم کیش عموما دوستانه و مهمان نواز هستند.

اتباع خارجی  برای تور کیش نیازی به ویزا در نقاط ورود و خروج مجاز در جزیره کیش ندارند. در فرودگاه بین المللی کیش، مقامات عکس و اثر انگشت خود را برداشته و گذرنامه خود را تمدید می کنند، به شما این امکان را می دهد که تا 14 روز در جزیره بمانید. اگر غربی هستید، ممکن است به دلیل اهدای بازدید شما به سختی مورد سوءاستفاده قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که همه مدارک تایید شده شامل رزرو هتل با شماره تلفن و غیره

پس از ورود به فرودگاه کیش، تمام مسافران زن بلافاصله به اتاق می روند و به طرز مودبانه دستور می دهند که روسری و روپوش های طولانی برای پوشاندن کل بدن خود داشته باشند. لباس در فرودگاه در دسترس است، و انتظار می رود که مسافران پس از خروج از کیش، آنها را بازگردانند. بازدیدکنندگان زن ممکن است برای یک دوره زمانی تحت ادراک قرار بگیرند که “ممکن است مشکل پیدا کردن راه خود را در اطراف جزیره”. با این حال، کارکنان به طور کلی بسیار مودب هستند، اما انگلیسی کمی صحبت می کنند.

مشهد

شهر شمال شرقی مشهد، پایتخت استان خراسان رضوی است. مشهد به معنای محل شهادت است و امام رضا (ص)، یکی از خواهران پیامبر (ص) بود که در سال 818 میلادی شهید شد و در آنجا دفن شد.

در فارس، کور به معنی خورشید است و سان به معنای محل است؛ با هم این بدان معناست که جایی که خورشید بالا می رود.

امروزه، خورشید در مشهد افزایش یافته است، زیرا آن را پایتخت مذهبی ایران نامگذاری کرده و سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر را از سراسر ایران و جهان میزبان می کند. در گذشته خراسان عبور از جاده ابریشم بود و در حال حاضر، همه مهمات هوایی، راه آهن و جاده ها، مشهد را به بقیه ملت و جهان متصل می کنند؛ در نتیجه، بازگرداندن بخشی از این مسیر تاریخی است.

زبان صحبت شده

زبان رسمی زبان فارسی یا فارسی است. با این حال، بخش خوبی از جوانان و مغازه داران می توانند انگلیسی ها را درک کنند و به برخی از زبان های انگلیسی صحبت می کنند و برخی از آنها ممکن است عربی را بخوانند.

سوغات

مشهد یک شهر است که طعم همه را دارد. انواع مراکز خرید و بازار های سنتی فروش اقلام سنتی و مذهبی وجود دارد؛ علاوه بر لباس های مرسوم، لوازم خانگی و کالاهای با تکنولوژی بالا.

شاید مهمترین سوغات مشهد، زعفران است. این در اندازه گیری های سنتی به نام mesghal فروخته می شود.

دیگر اقلام مورد علاقه، سنگ های قیمتی فیروزه ای و سنگ های نیمه قیمتی، و همچنین جواهرات طلا و نقره ای و 18 کاراته می باشد.

مواد غذایی عبارتند از: آب نبات سنتی دست ساز (نابال)، زرشک (barberries)، آجیل بو داده، آجیل، خشک شده، گیلاس ترش، آلو، هلو و کشمش طلایی و رول میوه.

سنگ های قیمتی و برش های چوبی که منعکس کننده فرهنگ باستانی و مذهبی ایران می باشند، نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فرش و قالیچه یکی دیگر از خرید های محبوب است.

دانه های نماز ساخته شده از سنگ های نیمه قیمتی، شیشه، چوب و پلاستیک، در اندازه ها و رنگ های مختلف، شاید محبوب ترین.

حرم مطهر امام رضا (ع)

قبل از شهادت امام رضا (ع)، این منطقه یک روستای کوچک به نام سناباد بود. پس از شهادت او، در اینجا باغی را به خاک سپرد و بسیاری از زائران در اینجا به خاطر احترام به آنها سرازیر شدند و در نتیجه به آنچه که امروز مشهور است شناخته می شود. در قرن شانزدهم، سلسله صفوی، حرم را بازسازی و بزرگ کرد و مسجد قهرشاد با شکوه ساخته شد. سالانه میلیون ها زائر به مقدسات مقدس امام رضا (عليه السلام) احترام می گذارند. معماری و ساخت و ساز دقیق بر روی این ساختار تاریخی انجام شده است که شگفت انگیز است.

درون حرم مقدس

بسیاری از مناظر شگفت انگیز در این حرم مقدس وجود دارد (به عنوان مثال معماری و موزه ها). و تقویت معنوی که بسیاری از مسلمانان یا نه، احساس می کنند که اینجا فراتر از کلمات است.

با این حال، لطفا به یاد داشته باشید که مجموعه مقدس یک مکان معنوی است و نه یک گردشگر. بنابراین، بازدید شما در اینجا نباید با هدف اصلی آن تداخل داشته باشد.

مهم! دوربین ها، کیسه های بزرگ، غذا و نوشیدنی ها، سی دی / دی وی دی ها و موارد دیگر که در هواپیماها ممنوع است از ورود به مجتمع مقدس مقدس ممنوع است. کد لباس برای زنان نیاز به پوشیدن چادر (هر رنگ)، هیچ آرایش و جوراب ندارند. برای مردان آنها باید لباس مناسب برای بازدید از سایت های دینی داشته باشند.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

این کتابخانه بزرگ دارای برخی از نسخه های مهم و با ارزش ترین نسخه های باستانی ایران، جهان اسلام و منطقه است. در واقع، برخی از نسخه های خط قرمز به بیش از 1000 سال می رسد. حتما بعد از سفر با تور مشهد به این شهر زیارتی از این کتابخانه دیدن فرمایید.

موزه های آستان قدس

موزه های Astan-Quds در نظر گرفته شده است که با برخی از آثار هنری که به هزاران سال پیش می رسد بیشترین نفوذ این منطقه را می دهد. موزه مرکزی و موزه های قرآن و تمبر وجود دارد. هیچ حرفی برای توصیف زیبایی برخی از آثار هنری موجود در این موزه ها وجود ندارد.

حمام مهدی قلی بیک (موزه انسان شناسی)

این خانه حمام در زمان سلطنت شاه عباس I (حدود 1587-1629 میلادی) ساخته شد. این آثار تاریخی را که در خانه های حمام مورد استفاده قرار گرفته اند نگهداری می شود و مجموعه ای جالب از سماور، مجموعه چای و یک مجموعه عکس تاریخی دارد.

مسجد گوهرشاد

این مسجد با شکوه توسط گهرشاد، همسر شاهرخ، پادشاه تیموری (1405-1447) ساخته شده است. این پادشاه یکی از بزرگترین خیرخواهان هنر و فرهنگ است که جهان تا به حال دیده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه