روانشناسی با چای سبز و عسل

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 20 فروردین

آلودگی هوا، مشکلات زندگی شهر نشینی، استرس و ده ها مورد دیگر می توانند اعصاب انسان را درگیر کرده و فرد را با مشکلات حاد روانشناسی احاطه کنند. راهکارهای درمانی بسیاری برای این موارد وجود دارد ولی بهترین روش درمان های طبیعی است.

معرفی روانشناسی با چای سبز و عسل

روانشناسی با چای سبز و عسل, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص چای سبز

چای سبز سالمترین نوشیدنی در این سیاره است. مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که اثرات قوی بر بدن دارند می باشد. این شامل بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای قابل توجه دیگر است.

چای سبز دارای ترکیبات بیولوژیکی است که سلامت را بهبود می بخشد

بسیاری از ترکیبات گیاهی در برگ چای آن را به نوشیدنی نهایی می رسانند که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مهم است.

چای غنی از پلی فنل است که اثرات مانند کاهش التهاب و کمک به مبارزه با سرطان دارد.

چای سبز حدود ۳۰ درصد پلی فنول ها را از نظر وزن، از جمله مقادیر زیادی از کاتچین به نام EGCG. کاتچین ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی و ارائه مزایای دیگر می پردازند.

این مواد می توانند تشکیل رادیکال های آزاد در بدن را کاهش دهند، سلول ها و مولکول ها را از آسیب محافظت می کند. این رادیکال های آزاد نقش مهمی در پیری و انواع بیماری ها ایفا می کنند.

چای سبز دارای مقدار کمی از مواد معدنی است که برای سلامتی مهم هستند.

ترکیبات در چای سبز می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد و شما را دقیق تر کنند. چای سبز بیش از بیدار نگه داشتن شماست، همچنین می تواند شما را هوشمندتر کند. عنصر فعال کلیدی کافئین است که محرک شناخته شده است. آنچه که کافئین در مغز انجام می دهد این است که یک مشکل عصبی مهار کننده ای به نام آدنوزین را مسدود می کند. به این ترتیب، در واقع شلیک نورون ها و تمرکز انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین افزایش می یابد.

کافئین به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور مداوم منجر به بهبود در جنبه های مختلف عملکرد مغز، از جمله بهبود خلق و خوی، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه موثر است.

چای سبز باعث افزایش سوزاندن چربی و بهبود عملکرد فیزیکی بدن می شود.

اگر به لیست مکمل ها برای مکمل های چربی سوز نگاه می کنید احتمال این است که چای سبز در آن وجود داشته باشد.

این به این دلیل است که چای سبز باعث افزایش سوزش چربی و افزایش میزان متابولیسم در آزمایشات انسانی شده است .

مطالعه دیگری نشان داد که اکسیداسیون چربی ۱۷٪ افزایش می یابد و نشان می دهد که چای سبز می تواند به طور انتخابی سوزاندن چربی را افزایش دهد .

با این حال، برخی مطالعات در مورد چای سبز هیچ افزایش متابولیسم را نشان نمی دهد، بنابراین اثرات آن به فرد بستگی دارد .

کافئین خود را ثابت کرده است که برای بهبود عملکرد فیزیکی با جمع آوری اسید های چرب از بافت چربی و ساختن آنها برای استفاده به عنوان انرژی

خواص عسل

عسل یک محصول طبیعی است که به طور مفصل بر بدن اثر می گذارد. این تاثیر مثبت روانشناسی و مسائل خلقی و عملکرد مغز است. عسل بدن را با گلوکز تامین می کند که در تولید سروتونین کمک می کند. به همین دلیل است که عسل در حفظ حافظه خوب و همچنین احساس آرامش، شادی، تعادل و سلامتی که فرد احساس می کند، کمک می کند. لازم به ذکر است که اقدام به کاهش نشانه های افسردگی و خستگی می کند. علاوه بر این، عسل گلوکز را در بدن ایجاد می کند که می تواند روحیه ارتباطات انسانی و روند تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند اضطراب، ترس، بیان خشم و تمایل به رفتار تهاجمی را سرکوب کند. یکی دیگر از ویژگی های عسل این است که هورمون استرس (آدرنالین و کورتیزول) را در سطوح نرمال بازیابی می کند، سرکوب اضطراب و عصبی و مبارزه با بی خوابی است. بنابراین عسل برای بسیاری از مزایای سلامتی بسیار مفید است و باید در همه رژیم های متعادل در نظر گرفته شود، زیرا اثر مثبت آن در حفظ روانشناسی خوب است.

منبع: سیمای سلامت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي