بیوگرافی مایکل مور کارگردان پرحاشیه آمریکایی

مایکل مور یکی از کارگردانان معروف آمریکایی است که تا به حال فیلم های زیادی را ساخته است. او فعال سیاسی و اجتماعی نیز هست. گهر در این بخش زندگینامه و بیوگرافی مایکل مور را شرح می دهد.

بیوگرافی مایکل مور کارگردان پرحاشیه آمریکایی

بیوگرافی مایکل مور کارگردان پرحاشیه آمریکایی

مایکل مور فیلم‌ساز، نویسنده، منتقد اجتماعی و فعال سیاسی- اجتماعی است که در 23 آوریل 1954 متولد شد. وی کارگردان و تهیه‌کننده مستند فارنهایت 11/9 است که پرفروش‌ترین مستند تاریخ است.

مایکل فرانسیس مور (به انگلیسی: Michael Francis Moore) ‏ (۱۹۵۴- ) کارگردان مستندساز آمریکایی برندهٔ یک جایزه نخل طلایی کن است.

زندگی

مایکل مور در ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت، ایالت میشیگان، آمریکا بدنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشتهٔ خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران بخصوص سیاست‌مداران آمریکا است.او همچنین کتابی به نام وطنم کجاست را تالیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جرج بوش وارد کرد.

آثار سینمایی

۱۹۸۹ – راجر و من؛

۱۹۹۵ – بیکن کانادایی؛

۱۹۹۷ – گنده؛

۲۰۰۲ – بولینگ برای کلمباین؛

۲۰۰۴ – فارنهایت ۱۱/۹؛

۲۰۰۷ – سیکو (فیلم).

۲۰۰۹ – کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه.

جدیدترین فیلم “مایکل مور” با موضوع “ترامپ” اکران شد

جدیدترین فیلم “مایکل مور” با عنوان «مایکل مور در ترامپ‌لند» در مرکز IFC  نیویورک به نمایش درآمد.

این فیلم در واقع تلاشی از مور برای به صحنه بردن یک نمایش یک نفره روی صحنه است که فعالیت ترامپ در اوهایو را تصویر کرده و مایکل مور آن را دو هفته پیش در دو شب پیاپی در اوهایو فیلمبرداری کرده است.

مایکل مور که از مخالفان دونالد ترامپ در انتخابات این دوره آمریکا است، در افتتاحیه این فیلم به تماشاگران گفت:‌ سعی داریم تا آنجا که ممکن است آمریکایی‌های بیشتری این فیلم را تماشا کنند.

مور در این مستند می گوید اوهایو سرزمین ترامپ است و پیش بینی می‌کند که با وجود او آمریکا به کجا می‌رود.

مایکل فرانسیس مور کارگردان مستندساز آمریکایی با ساخت مستند «بعد به کجا حمله‌ کنیم» توانست به شهرت برسد و مستند «بولینگ برای کلمباین» وی برنده جایزه اسکار شد و «فارنهایت ۱۱ / ۹»  او نیز با هدف مقابله با جرج بوش در انتخابات به نمایش درآمد.

گفتنی است مستند «مایکل مور در ترامپ‌لند» بعد از نمایش در مرکز IFC  نیویورک یک هفته در نیویورک و لس‌آنجلس به نمایش درخواهد آمد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه