اندروید باکس چیست ؟

سیستم عامل اندروید قابل حمل یا اندروید باکس چیست ؟ درباره این تکنولوژی که بیشتر برای تلویزیون هایی که سیستم عامل اندروید ندارند استفاده می شود مفصل برایتان در مطلب امروز توضیح خواهیم داد که این اندروید می نی پی سی چه قابلیت هایی دارد…

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس چیست ؟

 

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس که با نام هایی مانند اندروید تی وی باکس Android TV Box ، اسمارت باکس ، مینی کامپیوتر اندرویدی ، هوشمند ساز تلویزیون ، دستگاه IPTV ، تی وی باکس و … هم شناخته می شود، دستگاهی است با سیستم عامل Android که می تواند قابلیت های یک تلویزیون هوشمند را به هر تلویزیون و صفحه نمایشی اضافه کند.

توسط این دستگاه ها می توانید مانند گوشی ها و تبلت های اندرویدی هزاران نرم افزار اندرویدی مانند بازی ، نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، انواع نرم افزار پخش فیلم و مدیاسنتر ، وب گردی و … را در اختیار داشته باشید و از آن ها استفاده کنید. اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، اندرویدباکس یک گوشی موبایل اندرویدی با صفحه نمایش تلویزیون است .

البته همانطور که گفتیم اندرویدباکس با نام هایی مانند TV BOX یا اندروید TV BOX هم شناخته می شود که این یک اشتباه رایج است. در زیر کارکرد هر کدام و تفاوت آنها با یکدیگر را توضیح دادیم .

تی وی باکس چیست ؟

TV BOX ها دستگاه هایی بودند که یک سری نرم افزار مشخص مانند Youtube یا Netflix و … بر روی آن ها نصب شده بود و قابلیت نصب نرم افزارهای دیگر را نداشتند. TV BOX ها قابلیت اتصال به شبکه WiFi و Ethernet را داشتند. قبل از تولید Android  BOX از دستگاه های TV BOX استفاده می شد اما امروزه با وجود اندرویدباکس ها تولید این دستگاه ها متوقف شده است و جای خود را به اندروید TV BOX ها داده اند.

تفاوت Android  BOX و اندروید TV BOX چیست ؟

Android  BOX ها از سیستم عامل اندروید خالص یا همان Pure Android استفاده می کنند که قابلیت نصب و اجرای تمامی نرم افزارهای اندرویدی را دارند اما اندروید تی وی باکس ها از سیستم Android TV استفاده می کنند که قابلیت نصب تعداد محدودی از نرم افزارها را دارند که این نرم افزارهای عموما شامل نرم افزارهای سرویس های ویدئویی خانگی بر بستر اینترنت می باشند، مانند شیائومی باکس ها و مشابه آن.
بنابراین اندرویدباکس های بسیار کامل تر و حرفه ای از اندروید تی وی ها هستند که می توانید آنها را از فروشگاه اندرویدباکس تهیه کنید.
اندروید باکس چیست ؟

تفاوت Android  BOX و SETUP BOX چیست ؟

اندرویدباکس یک مینی کامپیوتر اندرویدی است که قابلیت نصب انواع نرم افزارهای اندرویدی را دارد و از اتصالات متنوعی برخوردار است اما ستاپ باکس قابلیت دریافت شبکه های تلویزیونی را داشته و قابلیت نصب نرم افزار ندارد و از لحاظ اتصالات بسیار محدود می باشد.
البته اندرویدباکس هایی هم تولید می شوند که مانند ستاپ باکس قابلیت گیرندگی شبکه های دیجیتال را هم دارند. بنابراین یک اندرویدباکس می توانید یک ستاپ باکس هم باشد اما یک ستاپ باکس نمی تواند کارایی اندرویدباکس را داشته باشد.
 با اندروید باکس چه کارهایی می توان انجام داد؟

صدها کار می توان با این دستگاه های جذاب انجام داد که در زیر بخشی کوچکی از رایج ترین کاربردهای آن را توضیح دادیم :

  • پخش و استریم فیلم و برنامه های تلویزیونی با استفاده از نرم افزارهایی مانند Kodi، Amazon و آیو ، فیلیمو ، نماوا و … ( استریم چیست و چه کاربردی دارد ؟)
  • نصب و اجرای انواع بازی های اندرویدی ( قابل اجرا با گیم پد یا کیبورد و ماوس)
  • نصب و اجرای انواع نرم افزارهای ارتباطی مانند Telegram، Instagram، Skype و …
  • وب گردی با استفاده از نرم افزارهایی مانند Chrome، Firefox و …
  • استفاده جهت سیستم های IPTV ( قابل استفاده در هتل ها و ساختمان های بزرگ)
  • استفاده در پروژه های دیجیتال ساینیج

همانطور که در بالا خواندید ، تنوع کارایی Android Box بسیار بالاست. کاربر با توجه به نیاز و هدف خود می تواند دستگاه مورد نظر و مناسب را انتخاب و از آن استفاده کند. به عنوان مثال اگر شما می خواهید از این دستگاه به عنوان یک پخش کننده حرفه ای فیلم استفاده کنید، نیاز دارید تا این سیستم قدرتمند با پردازنده و رم بالا تهیه کنید. یا اگر می خواهید از آن فقط به عنوان وب گردی یا اجرای نرم افزارهای ساده مانند تلگرام یا اینستاگرام و … استفاده کنید قاعدتا دستگاه ساده تر با هزینه پایین تر نیاز شما را براورده می کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. sibiptv says:

    یکی از بهترین کاربرد های اندروید باکس ، استفاده از سرویس iptv برای دیدن شبکه های تلوزیونی هستش .