کاشت ناخن پودری چیست + مراحل

برای کاشت ناخن روش های زیادی وجود دارد. کاشت ناخن ژله ای، کاشت ناخن مرمر و … . یکی دیگر از روش های کاشت ناخن، روش پودری می باشد. اگر می خواهید بدانید کاشت ناخن پودری چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد مراحل کاشت ناخن پودری و آموزش کاشت ناخن پودری می خوانید.

کاشت ناخن پودری چیست + مراحل

کاشت ناخن پودری چیست + مراحل

کاشت ناخن پودری چیست

کاشت ناخن پودری نسبت به کاشت ژله ای از ماندگاری بیشتری  برخوردار میباشد و کاشتی است بادوام و مستحکم، بدون شکستگی ،بدون هواگرفتگی، ظریف و زیبا و در ایران اکثریت پیشنهاد کسانی ناخن کاشته اند یا ناخن کار ها این نوع کاشت میباشد و برخلاف کاشت ژله ای با آب و هوای خشک سازگاری دارد و این نوع سازگاری منجر به ماندگاری بیشتر و محکم تر و مقاوم تر میشود . و نسبت به کاشت ژله ای هزینه کاشت پایین تری دارد و اگر بودجه شما متوسط میباشد میتوایند این نوع کاشت را انتخاب کنید ( کاشت ژله ای به نسبت کاشت پودری از کاشت نازک تر و واقعی تر و ظریف تری برخوردار است و  گرانتر از کاشت اکریلیک است).

ناخن اکریلیک از لحاظ مقاوم بودن قوی هستند, اما اگر بیش از حد فشار را بر روی آنها اعمال شود می شکنند.

پس مراقبت خود را بعد از کاشت کمی بیشتر لحاظ کنید و در هنگام کارهایی مانند کار با ابزار ، باغبانی، و کار با مواد شیمیای همیشه دستکش را فراموش نکنید. زیرا مواد شیمیایی موجب اختلال در عملکرد طبیعی رشد ناخن میشود .

مواد لازم در کاشت ناخن پودری

1-پودر کاشت ( صورتی pink یا شفاف

2-clear)  جا پودری یا گوده

3-لیکوئید

4-پمپ لیکوئید

5-پرایمر ( چسب بین ناخن و مواد)

6-لاک مانیکور

7-ضد قارچ (برای جلوگیری از عفونت های قارچی)

8-قلم پودر ( قلم تخت شماره 6 یا8 )

9- روغن ( جهت سهولت در کار پولیش)

10-چسب ( جهت چشباندن تیپ)

11-تیپ (پایه کوتاه – پایه بلند – فرنچ – طرحدار)

12-پوشر یا عقب زن

13- نیپر یا گوشت گیر

14-کاتر سرگرد یا صاف یا هر دو – جهت کوتاه کردن تیپ

15- ناخن گیر

16- بافر

17 -برق ناخن و لاک ناخن جهت طراحی و دیزاین ناخن کاشته شده

و در آخر یک جعبه ابزار تا وسایل فوق را در آن قرار دهیم .

مراحل کاشت ناخن پودری:

الف : در ابتدا یک مانیکور ساده انجام داده و پوست اطراف ناخن ها را به لاک مانیکور آغشته میکنیم کمی صبر میکنیم تا نرم شود سپس توسط عقب زن پوست را از سطح ناخن کنار می زنیم و با نیپر گوشتهای اضافه اطراف ناخن را می گیریم.

ب : مرحله بعدی انتخاب تیپ مناسب با سایز ناخن ها می باشد که برای هر ده تا ناخن دست باید این کار را انجام داد چون صد درصد فرم و اندازه همه ناخنها یکی نیست.

ج : بعد از آن صدف ناخن را سوهان میزنیم تا روی آن شیارهایی ایجاد شود و سپس با استفاده از سوهان دور، کوتیکول ناخن را از صدف ناخن جدا کرده و سپس ضد قارچ را می زنیم.

د: پس از خشک شدن ضد قارج تیپ مناسب ناخن را می جسبانیم پس از آن با کاتر تیپ را به دلخواه مشتری ( سرصاف یا گرد) کوتاه کرده و روی تیپ و قسمتی که خط بین ناخن هست را  کمی به آرامی سوهان می کنیم تا یکدست و هم سطح گردد در مرحله بعد پرایمر را می زنیم و شروع به مواد گذاشتن می کنیم.

س: مواد را خیلی شفاف با قلمو و به صورت مرتب روی همه قسمتهای ناخن گذاشته پس از خشک شدن مواد دور ناخن را به وسیله سوهان دستی باز می کنیم و کمی هم سوهان برقی می کشیم.

در مرحله بعدی سوهان روی کاشت را می زنیم که شامل ۴ مرحله است :

1-سوهان دور

2- سوهان روی ناخن

3- سوهان دستی

4-بافرکشی می باشد

مرحله پایانی کاشت ناخن پودری :

در آخر روغن را روی ناخنها زده تا شفافیت و درخشندگی داشته باشند و بعد از آن  مدتی صبر کرده تا روغن روی ناخن از بین برود و روی آن را برق ناخن زده و سپس اگر خواستید لاک می زنید و دیزاین  میکنید.

نکته با اهمیت در مورد کاشت ناخن پودری :

دلایل پیدایش قارچهای زیر ناخن پس از کاشت ،هواگرفتگی پس از کاشت،  زرد شدن ناخن و جنس مواد و مقدار لیکویید مصرفی و  ….. همگی از عوارض کاشت ناخن بدون رعایت نکات بهداشتی و به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت برای کاشت ناخن و استفاده از ابزار کاشت ناخن بدون استریل نمودن ابزار  میباشد .  با رعایت نکات بهداشتی و استریل نمودن همیشگی لوازم و ابزار کاشت ناخن و همچنین استفاده از مواد استاندارد و با کیفیت از کلیه عوارض و بیماری های پوستی جلوگیری نمایید .

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه