زمان مصرف ویتامین ب 1 300 + عوارض قرص ویتامین B1

تاريخ : 27 بهمن

بهترین زمان مصرف ویتامین ب ۱ ۳۰۰ چه زمانی است؟ در این بخش ما به این سوال پاسخ خواهیم داد. ویتامین ب ۱ یکی از مکمل های عالی برای درمان افسردگی و حالات عصبی است. اگر می خواهید با این قرص و نحوه مصرف آن آشنا شوید این مطلب را ازدست ندهید.

زمان مصرف ویتامین ب ۱ ۳۰۰

زمان مصرف ویتامین ب 1 300 + عوارض قرص ویتامین B1, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه مصرف ویتامین ب۱ ۳۰۰

بهترین زمان درست برای مصرف ویتامین ب ۱ صبح ها تا قبل ظهر است. رایج ترین مکمل این ویتامین  B1-300 است که در افراد بالای ۱۲ سال روزانه یک قرص همراه و یا بعد از غذا ویا طبق تجویز دکتر مصرف می شود

علائم کمبود ویتامین ب ۱ ۳۰۰

افرادی که دچار کمبود خفیف ویتامین ب۱ هستند، اغلب کاهش وزن، سردرگمی، از دست رفتن حافظه، ضعف عضلانی، نوروپاتی محیطی، کاهش ایمنی، خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری، افسردگی، ناراحتی شکمی و … را تجربه می کنند.
 افراد با کمبود ویتامین ب۱ در هضم کربوهیدرات ها مشکل خواهند داشت، این مسأله سبب ایجاد ماده ای به نام اسید پیروویک در جریان خون خواهد شد که با گذشت زمان موجب از دست رفتن هوشیاری ذهنی، مشکلات تنفسی و آسیب های قلبی می شود.

عوارض قرص ویتامین ب۱ ۳۰۰

مانند تمامی داروها، ویتامین ب۱ ۳۰۰ نیز عوارض مخصوص به خود را دارد. البته عوارض جانبی این دارو بسیار خفیف بوده و در افراد کمی رخ می دهد.

توصیه می گردد زمانی که یکی از عوارض شدید باشد و با گذشت زمان از بین نرود، حتماً به پزشک مراجعه شود.

از عوارض قرص ویتامین ب۱ ۳۰۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گر گرفتگی و احساس دمای بالا

احساس خارش و کهیر

احساس ضعف و ناتوانی بدنی

تعرق بیش از اندازه و بدن دلیل

احساس تهوع

احساس بی قراری و استرس

منابع ویتامین ب ۱ ۳۰۰

مواد غذایی چون ” گوشت گاو و مرغ، غلات کامل، برنج قهوه ای، جو، تخم مرغ، آووکادو، جگر، حبوبات، جوانه گندم، سبوس، آجیل، مخمر آبجو، ملاس، گل کلم، کلم پیچ، پرتقال، سیب زمینی، مارچوبه و … “ حاوی ویتامین b1 به میزان کافی هستند

زمان مصرف ویتامین ب 1 300 + عوارض قرص ویتامین B1, پورتال خبری فرهنگی گهر

مقدار ب ۱ ۳۰۰ مورد نیاز در بدن

دوز مصرفی ویتامین ب۱ در کودکان به وزن آن ها بستگی داشته و پزشک با در نظر گرفتن وزن، دوز مصرفی را تجویز می کند.

اغلب نوزادان ۶ ماهه تا ۰.۲ میلی گرم، نوزادان ۷ ماهه تا ۱ ساله تا ۰.۳ میلی گرم، کودکان ۱ تا ۳ ساله تا ۰.۵ میلی گرم، کودکان ۴ تا ۸ ساله تا ۰.۶ میلی گرم، کودکان ۹ تا ۱۳ ساله تا ۰.۹ میلی گرم، مردان ۱۴ تا ۱۸ ساله تا ۱.۲ میلی گرم و زنان ۱۴ تا ۱۸ ساله تا ۱.۱ میلی گرم به ویتامین b1 نیاز دارند.

برای مردان بزرگسال حدود ۱.۲ میلی گرم و برای زنان حدود ۱.۱ میلی گرم در روز مناسب است، البته این مقدار برای زنان باردار یا شیرده به ۱.۴ میلی گرم در روز افزایش پیدا می کند.

برای بزرگسالانی که کمبود خفیفی از ویتامین ب۱ دارند، دوز مصرفی و معمول بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز است.

برای افرادی که کمبود شدید تیامین دارند، دوز مصرفی ۱۰۰ میلی گرم است که می بایست ۲ تا ۳ بار در روز مصرف شود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي