پیامک هدفمند با پیامک معمولی چه تفاوتی دارد؟
وقتی صحبت از پیام کوتاه میشود، اولین چیزی که به ذهن خطور میکند همین پیامک هایی است که روزانه ممکن است برای چندین نفر ارسال کنیم. هیچ هدف خاصی پشت این پیامک ها نیست مگر برای احوال پرسی! درحالی که تنها استفادۀ پیام کوتاه به این مورد ختم نمیشود و بسیاری از افراد با ارسال پیامک، درآمد کسب میکنند.
پیامک هدفمند با پیامک معمولی چه تفاوتی دارد؟
در واقع از زمانی که بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از روشهای تبلیغاتی معرفی شد، صاحبان کسب و کارهای آنلاین و حتی فروشگاه های فیزیکی از این روش برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کردند.
البته که در ظاهر با ارسال پیامکهای روزانه به دوستان و آشنایان تفاوت دارد، اما اگر همین تفاوتها را بدانید، متوجه میشوید کدام پیامک برای چه موقعیتی مناسب است. پس اگر شما هم تازهکار هستید و هنوز تفاوت پیامک هدفمند و پیامک معمولی را نمیدانید با ادامه این مقاله همراه باشید.
منظور از پیامک هدفمند چیست؟
پیامک هدفمند؛ پیامکی است که با یک هدف از پیش تعیین شده برای گروه خاصی از مخاطبان ارسال میشود. کاربرد اصلی این پیامک ها برای تبلیغات است و باید قبل از اقدام به ارسال آن، به یکسری نکات توجه داشته باشید:
۱- سعی کنید به شناخت خوبی از مخاطب رسیده باشید تا متناسب با نیاز و یا سلیقه او، پیامک ارسال کنید،
۲- بدون داشتن یک استراتژی مشخص، دست به کار نشوید تا مبادا اعتماد مخاطب را از دست بدهید،
۳- حتماً به زمانبندی ارسال توجه داشته باشید، زیرا بدون توجه به این نکته، بازخورد بسیار کمی دریافت خواهید کرد.
رعایت همه این نکات، به خصوص شماره “۳” باعث میشود در ذهن مخاطب ماندگار شوید، زیرا مخاطب باهوش است و اگر متوجه احترام شما نسبت به خودش شود، نهتنها خودش از شما خرید میکند، بلکه دوستان و اطرافیانش را هم به این کار تشویق میکند؛ بنابراین کمکم به یک برند معتبر تبدیل میشوید.
چطور پیامک هدفمند ارسال کنیم؟
وقتی تصمیم به خرید پنل اس ام اس از سامانه های پیامکی میگیرید، پس قصد ارسال پیامک هدفمند تبلیغاتی دارید، فقط کافیست مخاطب خود را به خوبی بشناسید تا متناسب با نیاز و سلیقهاش پیامک ارسال کنید. مخاطب شما بسیار باهوش و نکتهسنج است و متوجه استراتژی شما خواهد شد.
ارسال هدفمند پیامک بر اساس محل سکونت مخاطب
این روش برای زمانی است که تنها ساکنین منطقهای که شما کسبوکارتان را شروع کردید، میتوانند از خدمات و یا محصولات شما بهرهمند شوند. برای مثال اگر هدف شما راهاندازی رستوران است، میتوانید افراد ساکن در همان منطقه و حتی مناطق نزدیک را با ارسال پیامک تبلیغاتی مطلع کنید.
در چنین شرایطی استفاده از پنل پیامکی ضروری است، زیرا به راحتی از طریق آن میتوانید منطقه مورد نظر را از روی نقشه پیدا کنید و از پنل بخواهید تا تنها برای شماره تلفن افارد ساکن آن منطقه، پیامک ارسال شود.
البته به این بستگی دارد که آیا پنل sms شما بانک شماره تلفن قوی دارد یا خیر! زیرا معمولاً ارسال پیامک بر اساس موقعیت جغرافیایی برای کلان شهرها فعال است و اگر شما ساکن شهرستان هستید، باید بهسراغ بانک شماره تلفنی که بر اساس کد پستی تفکیک شده است بروید. پس جای نگرانی نیست، با داشتن کدپستی یک منطقه یا محله هم میتوانید برای ارسال پیامک هدفمند اقدام کنید.
ارسال هدفمند بر اساس مشاغل
یکی دیگر از گزینههای پرکاربرد برای ارسال پیامک خدماتی، ارسال بر اساس اصناف و مشاغل مختلف است، زیرا بسیاری از کسبکارها هستند که مردم عادی مخاطب آنها نیستند و باید با مشاغل همکار خود در ارتباط باشند.
فرض کنید شما در زمینه تولید بشکههای ۲۲۰ لیتری پلیاتیلنی فعال هستید که خب قطعاً نیاز مردم نیست، اما کارخانههای تولید مواد لبنی، مواد اولیه، پالایشگاهها و… برای بستهبندی و ارسال فرآوردههای خود، به این نوع محصول نیاز دارند.
بنابراین برای تبلیغات باید بهسراغ گروههای خاصی بروید. یک پنل پیامک حرفهای، ارسال پیامک هدفمند بر اساس شغل را هم بریتان فراهم کرده است و بانکی از شمارههای اصناف و مشاغل مختلف را در اختیارتان خواهد گذاشت. ملیپیامک یکی از سامانههای معتبر است که هر آنچه از یک پنل اس ام اس میخواهید را برایتان فراهم میکند. این سامانه کمک میکند تا بیهوده برای کسی پیامک ارسال نکنید و با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را به دست آورید.
ارسال پیامک با توجه به رفتار مشتری
وقتی شما برای بازاریابی پیامکی اقدام میکنید، حتماً یک استراتژی برای کار خود در نظر گرفتهاید که در آن بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از ارسال پیامکهای تبلیغاتی نیز گنجانده شده است. به این معنا که اگر بر اساس شغل، محل سکونت و… برای گروهی از مخاطبان، پیامک ارسال کردید، بازخورد آنها را بررسی کنید. استفاده از دادههایی که رفتار مشتری را نشان میدهد به شما کمک میکند تا بهتر عمل کنید و حتی شاید نیاز باشد مسیری که در پیش گرفتهاید را تغییر دهید.
فرض کنید برای یکی از مشتریان وفادار شما پیام ارسال شده است، اما بعد از گذشت یک یا دو هفته، هیچ بازخوردی از او از طریق پیامک دریافت نکردهاید، پس بهتر است به سراغ روشهای شخصیسازی پیامک تبلیغاتی بروید و اینبار پیامکی با متن دوستانه تری برای او ارسال نمائید.
برای مثال:
میثم عزیز
به پاس قدرانی از همراهی شما با مجموعه ما، اولین سفارش شما بعد از این تاریخ با ۳۰% تخفیف ثبت میشود.
این تنها یک نمونه از ارسال پیامک بر اساس رفتار مشتری است و شما با توجه به مشتریانی که با آنها سروکار دارید، در شرایط مختلف میتوانید برای ارسال پیامکهایی از این دست، اقدام کنید. فقط باید یک بانک شماره قوی در دسترس داشته باشید که ملی پیامک، با هزینهای منصفانه آن را در اختیار شما گذاشته است.
ارسال هدفمند بر اساس اپراتور
پنل اس ام اس ایرانسل برای ارسال پیامک انبوه و هدفمند تبلیغاتی و خدماتی
به سادگی می توانید به لیست شماره های ایرانسل به تفکیک محله و مشاغل و مشخص کردن پیش شماره آن ها اقدام به ارسال پیامک هدفمند نمایید.
سامانه پیامکی همراه اول برای ارسال اس ام اس انبوه و هدفمند تبلیغاتی و خدماتی
به سادگی می توانید به لیست شماره های همراه اول به تفکیک محله و مشاغل و مشخص کردن پیش شماره آن ها اقدام به ارسال پیامک هدفمند نمایید.
ارسال پیامک هدفمند با سامانه ملی پیامک
همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، ارسال اس ام اس هدفمند نیز یکی از زیرمجموعههای بازاریابی پیامکی است که با هدف جذب مشتری، افزایش فروش و برندسازی بهکار گرفته میشود. اینگونه پیامکها با هدف اطلاع رسانی به قشر خاصی ارسال میشوند و میتوانند منجر به رونق کسبوکارتان شوند. البته درصورتی که سامانه پیامکی موردنظرتان، امکانات و قابلیتهای متنوعی را در اختیارتان بگذارد تا شما با استفاده از همه آنها، به هدفتان برسید.
این نکته بسیار مهمی است، برای مثال اگر پنل شما بانک اطلاعاتی جامعی از شماره تلفن نداشته باشد، تازه ابتدای کار باید بهدنبال شماره باشید و یا اگر از پشتیبانی خوبی برخوردار نباشد، ممکن است فرصتهای خوب تبلیغاتی را هم از دست بدهید.
در میدان رقابت، فرصتی برای اشتباه نیست، ما نیز برای پیشگیری از این مشکلات، پنل ملی پیامک را پیشنهاد میکنیم. سامانهای پرقدرت که هر آنچه شما نیاز دارید و یا ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را برایتان فراهم کرده است. کافیست به آدرس melipayamak.com سر بزنید و با توجه به نیازتان، از بین پنلهای موجود، برای خرید اقدام کنید. برای مشاوره تلفنی رایگان نیز میتوانید با شماره ۰۲۱-۶۳۴۰۴ تماس بگیرید.