مطالب پيشنهادي

معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۱۰ اسفند
بازديد : 160

تقویت سیستم ایمنی بدن با وجود کرونا ویروس بیشتر از قبل مورد اهمیت قرار گرفته است. علاوه بر نظافت شخصی، تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در برابر شکست این ویروس دارد. در ادامه مطلب ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن را برای شما کاربران عزیز خواهیم گفت. با ماهمراه باشید.

انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

vitamiin معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

 

آب کلم

اگر می‌خواهید سیستم ایمنی را برای مبارزه با ویروس‌ها قوی کنید بد نیست بدانید آب کلم سرشار از ویتامین‌های مفید، مواد معدنی مغذی و موثر، انواع آنتی‌اکسیدان، منبع بزرگ ویتامین A، C، ویتامین B6، منیزیم، مس و آهن است. بهتر است کلم را همراه با چغندر یا لبو که منبع خوبی از فولات و انواع ویتامین‌هاست مصرف کنید.

003734 Gahar ir معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

این ترکیب یک معجون معجزه‌آسا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و بیماری کرونا است. یک مکمل طبیعی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس‌های سرماخوردگی که اتفاقا کروناویروس هم یکی از آنهاست. اگر ترکیب آب توت فرنگی و کیوی را با مقداری نعنا تازه میل کنید خاصیت آن را دوچندان کرده‌اید چون نعناع منبع بسیار خوب فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی است.

بخوانید :   علایم ضعف سیستم ایمنی بدن و راه های تقویت آن

725787 Gahar ir معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

 

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

آب کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین E و روی یا همان زینک است.

ترکیب آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو

هر کدام از این میوه‌ها برای تقویت سیستم بدن مثل یک معجزه هستند چون سرشارند از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان. حالا اگر آب این سه میوه را با هم ترکیب کنید یک بمب مقوی از ویتامین ث است.

 معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

 

آب هویج

هویج منبع خوب ویتامین آ و بتا کاروتن است.

335866 Gahar ir معرفی انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن

علاوه بر این ۶ آبمیوه طبیعی این ویتامین‌ها هم در واقع بهترین مولتی ویتامین طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس محسوب می‌شوند:

منابع غذایی سرشار از ویتامین K

جعفری، گیاه خردل ، پیاز ، انواع کلم، کلم بروکسل و کلم بروکلی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، خیار، کلم، توت فرنگی، چگر مرغ و گل کلم. این مواد غذایی مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برند.

بخوانید :   خواص روغن گل سرخ برای سلامت بدن و نحوه مصرف آن

منابع غذایی سرشار از ویتامین ث

برای ایمن کردن و مقاوم کردن بدن در برابر بیماری به خصوص بیماری‌های ویروسی فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، پاپایا، بروکلی، جعفری، آناناس، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی.

منابع غذایی سرشار از ویتامین B6

سینه بوقلمون، گوشت گوساله، ماهی تن، سینه مرغ، دانه‌های آفتابگردان، دانه کنجد، نخود سبز، لوبیا چیتی.

منابع غذایی سرشار از ویتامین D3

ماهی کپور، ماهی سالمون، انواع قزل آلا، ساردین، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و شیر.

منابع غذایی سرشار از ویتامین A

سیب زمینی شیرین، کلم برگ، هویج، اسفناج، جگر گاو، کاهو، کره، تخم مرغ، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن.

منابع غذایی سرشار از ویتامین B9

اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم، لوبیا قرمز، آووکادو، کاهو و پرتقال.

منابع غذایی سرشار از ویتامین E

فندق، بادام، دانه‌های آفتابگردان، انبه، اووکادو، بروکلی ،اسفناج، کدو گردویی، فلفل دلمه‌ای، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه فرنگی، کیوی.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي
تخفیفهای امروز دیجی کالاخـریـد
+