چالش های بازسازی فضای اداری

بازسازی و نوسازی فضای اداری، فرآیندی زمانبر و چالش برانگیز است. به خصوص اگر دفتر کار شما چیدمان شده و کارمندان مشغول به کار باشند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی چالش های مسیر بازسازی و نحوه حل آن ها بپردازیم.

معرفی چالش های بازسازی دفاتر اداری

چالش های بازسازی فضای اداری

اگر دکوراسیون دفتر کار شما مورد پسندتان نیست و یا هیچ سبکی از طراحی در دفتر شما یاده نشده، باید خود را برای انجام بازسازی های گسترده آماده کنید. تغییراتی که می تواند کیفیت دکوراسیون را بهبود داده و بر کارآیی کارمندان نیز اثر مثبت بگذارد. اما ایجاد تغییر در دکوراسیون شرکت ها، با محدودیت های بسیاری همراه است. ابعاد فضا، بهینه سازی آن و … کارفرما را در اجرای یک بازسازی موثر، محدود می سازد. در یک نگاه کلی می توان اصلی ترین مشکلات روبرو را در موارد زیر خلاصه نمود.

1- مدت زمان انجام بازسازی اداری

یکی از مهم ترین چالش های مسیر بازسازی، اجرای سریع و تحویل به موقع پروژه است. کارفرمایانی که شرکت خود را راه اندازی و تجهیز کرده اند، دوست دارند خیلی سریع پروسه بازسازی را به اتمام برسانند تا کارآیی شرکت از دست نرود. این مسئله طراحان و اجراکاران را با محدودیت های بسیاری مواجه می سازد. اما می توان با مدیریت صحیح پروژه، یک بازسازی گسترده را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام رساند.

2- تغییر در مشخصات فضای اداری

بسیاری از کارفرمایان با هدف تغییر در مشخصات فضا همچون ایجاد پارتیشن بندی اداری اقدام به بازسازی شرکت می کنند. حذف دیوارهای غیر باربر و اضافه کردن انواع پارتیشن های شیشه ای یا چوبی، یکی دیگر از چالش های مسیر بازسازی است. برای انجام این کار نیاز به طراح حرفه ای جهت پارتیشن بندی صحیح و اجرا کار متخصص خواهید داشت. چرا که کیفیت پارتیشن بندی، تأثیر بسزایی بر کیفیت دکوراسیون گذاشته و کارآیی کارمندان را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

چالش های بازسازی فضای اداری

3- تغییر در شکل ظاهری کفپوش، دیوارپوش و سقف

تغییرات مربوط به دیوارها، کف و سقف فضای اداری نیز به نوبه خود چالش برانگیز است. به خصوص اگر کارفرما تصمیم به اجرای طرح های پیچیده و خاص داشته باشد. معمولاً این نوع بازسازی ها هزینه زیادی ایجاد می کنند. اما از آنجایی که نتیجه کار بسیار شگفت انگیز است، بسیاری از کارفرمایان هزینه و زحمت آن را به جان می خرند. برای تغییر در کفپوش نیاز است تا کلیه تجهیزات اداری از محل نصب جمع آوری شوند. به همین خاطر است که نصب پارکت یا سرامیک به شکل نقطه به نقطه صورت می گیرد. در نصب و بازسازی دیوارها چالش کمتری ایجاد می شود. اجرا و تغییر در سقف نسبت به بقیه موارد ساده تر است. چرا که معمولاً نیازی به جابجایی تجهیزات احساس نمی شود. می توان با پوشش تجهیزات مانع از آسیب به آن ها در حین بازسازی شد.

4- انتخاب سبک، طرح و رنگ برای بازسازی اداری

یکی از چالش برانگیز ترین اقدامات در بازسازی دفاتر کاری، انتخاب صحیح سبک، رنگ و طرح است. این پروسه با انتخاب سبک استارت می خورد. کارفرما سبک مورد علاقه خود را از میان سبک های رایج مدرن، مینیمال یا کلاسیک انتخاب می کند. در قدم بعد رنگ ها با در نظر گرفتن سبک طراحی، رنگ سازمانی و سلایق کارفرما انتخاب می شوند. سپس متریال حاکم بر فضا در تناسب با بودجه کارفرما، سبک و رنگ انتخاب می شود. هرگونه اشتباه در این مسیر می تواند هر آنچه که برای خدمات بازسازی فضاهای اداری هزینه کرده اید، به باد دهد. به همین خاطر است که پیشنهاد می کنیم مسیر طراحی فضای اداری را با یک شرکت معتبر طی کنید.

چالش های بازسازی فضای اداری

5- تغییر در مبلمان اداری

در بسیاری از موارد تعویض و یا تعمیر مبلمان اداری هدف اصلی بازسازی است. مشخصاً این نوع از بازسازی زحمت کمتری دارد. کافیست مبلمان کهنه از محل جمع آوری شده و مبلمان های نو جایگزین شوند. اما انتخاب نوع مبلمان چالش برانگیز است. اگر از یک طراح حرفه ای برای انتخاب سبک، رنگ و متریال کمک گرفته باشید، می توانید از تخصص او برای انتخاب نوع مبلمان نیز کمک بگیرید.

در غیر این صورت باید در تناسب با سبک حاکم بر محیط، اقدام به انتخاب مبلمان اداری کنید. معمولاً برای سبک های ساده سراغ مبلمان های مدرن می رویم. این دسته از مبلمان های اداری در ظاهر ساده هستند، اما بی نهایت شیک و لوکس به نظر می رسند.

چالش های بازسازی فضای اداری

انتخاب مبلمان اداری ساده و مینیمال برای فضاهایی که با سبک کلاسیک یا رومی دیزاین شده اند، نادرست است. در این باره باید سراغ مبلمان های چوبی، نفیس و لاکچری بروید که بیشترین تناسب را با سبک دکوراسیون شما دارند. پیشنهاد می کنیم در خرید مبلمان، علاوه بر شکل ظاهری، به مشخصات فنی آن و وجود قابلیت های ارگونومیک نیز توجه داشته باشید.

6- هماهنگی میان اجزای تیم اجرا

هماهنگی میان تیم اجرا و طراحی، برنامه ریزی دقیق برای حضور تیم اجرا و … نیز جزو چالش های بازسازی دفاتر اداری است. برای کارفرمایانی که در محیط اداری خود مشغول به کار هستند، این چالش جدی تر است. باید یک زمان مناسب برای بازسازی اختصاص دهند. طوری که فعالیت کارمندان تحت شعاع قرار نگیرد. معمولاً انجام برنامه ریزی و تعیین یک وقت مناسب برای حضو تیم اجرایی، کمی دشوار و سخت است. به خصوص اگر از یک شرکت معتبر و خوش نام برای بازسازی دفتر کار خود کمک نگرفته باشید.

نتیجه گیری

بازسازی دفتر کار می تواند نتایج شگفت انگیزی به جای بگذارد. می توان انتظار داشت پس از انجام بازسازی، کیفیت دکوراسیون افزایش یافته و راندمان شرکت نیز بهبود یابد. اما این پروسه دارای چالش های متعددی است که در این مطلب به مهم ترین آن ها پرداختیم. با انتخاب یک شرکت معتبر، این چالش ها خود به خود حل و فصل خواهند شد.

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه