در حال حاضر اطلاعات کلیه مراکز مخابراتی و مشترکان تلفن ثابت در پایگاه داده نرم افزار مخابرات قابل دسترسی است. لذا میتوانید با شماره گیری اعلام خرابی تلفن تهران به منظور ثبت و پیگیری خرابی تلفن ثابت خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که می بایست مشترکان پیش از تماس برای اعلام خرابی تلفن ثابت از سلامت دستگاه و سیم کشی ان اطمینان حاصل فرمایند. اما اگر خرابی تلفن ثابت بعد از گذشت یک روز رفع نشد مشترکین باید به مرکز مخابرات مربوطه مراجعه یا با شماره تلفن واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران تماس بگیرند.
شماره اعلام خرابی تلفن ثابت در شهر تهران
√ 3 روش پیگیری و اعلام خرابی تلفن ثابت آنلاین ، شماره تلفن و کد دستوری
1- سایت و شماره اعلام خرابی تلفن ثابت
تلفن ثابت منزل، شرکت، اداره و… شما میتواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. در این حالت، برای رفع مشکل تلفن ثابت باید از طریق شماره خرابی تلفن، کد دستوری یا سایت اعلام خرابی تلفن ثابت استفاده کنید. در این مطلب روش های رفع مشکل تلفن ثابت و اعلام خرابی را آموزش خواهیم داد.
2- نحوه اعلام خرابی تلفن با موبایل و کد ۲۰۲۰
1- برای اعلام خرابی تلفن ثابت، کد *۲۰۲۰# را شماره گیری کنید.
2- در منوی باز شده، عدد ۱ را برای انتخاب گزینه تلفن وارد کنید و سپس روی Send بزنید.
3- در منوی بعدی هم عدد ۱ را برای انتخاب تلفن شهری انتخاب کنید.
4- سپس عدد ۳ را برای ثبت خرابی وارد کنید.
5- سپس شماره تلفن خود را وارد کنید و روی Send بزنید.
6- سپس پیامی مانند پیام تصویر زیر دریافت خواهید کرد.
7- روی OK بزنید. پس از چند دقیقه پیامکی مبنی بر ثبت خرابی تلفن دریافت خواهید کرد. برای پیگیری خرابی تلفن، باید صبر کنید تا بررسی های لازم انجام شود. سپس از مخابرات با شما تماس گرفته خواهد شد.
3- استفاده از ۲۰۱۱۷ خرابی تلفن
روش دیگر برای این روش، استفاده از سامانه خرابی تلفن ۲۰۱۱۷ است. این شماره را با کد شهر خود در گوشی شماره گیری کنید. به عنوان مثال: ۰۲۱۲۰۱۱۷
سپس تلفن گویا به شما راهنمایی میکند که چه کار باید بکنید. از شما خواسته میشود شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد شهر وارد کنید.
سپس صحت شماره را با وارد کردن # تایید کنید. پس از آن باید شماره موبایلی را برای پیگیری و تماس از جانب مخابرات وارد کنید. پس از بررسیها، از طرف سیستم خرابی تلفن ۲۰۱۱۷ و مخابرات با شما تماس گرفته خواهد شد و برای رفع مشکل با شما هماهنگ خواهند کرد.
برای یادگیری نحوه فعالسازی و غیرفعال سازی پشت خطی تلفن ثابت و همراه، مطلب نحوه فعال و غیر فعال کردن پشت خطی تلفن ثابت، همراه اول و… را مطالعه کنید.
نحوه استفاده از سایت اعلام خرابی تلفن (قطعی به دلیل بدهی و شکایت)
برای پیگیری علت قطع شدن تلفن ثابت بدون بدهی یا قطع شدن آن به هر دلیل، میتوانید از سایت مخابرات استفاده کنید.
قابل ذکر است که همیشه دلیل قطع شدن تلفن ثابت به دلیل مشکل فنی در خط نیست و گاهی مشکلاتی از قبیل شکایت های حقوقی ، دستو مقامات قضایی و.. نیز میتواند منجر به قطع شدن تلفن ثابت شما شوند که بهتر است حتما این مورد را پیگیری کنید. به متنی که در سایت مخابرات منتشر شده است دقت کنید:
به دلایل مختلف ممکن است تلفن مشترک قطع شود. علاوه بر درخواست مشترک در مواردی به سبب بدهی و یا به درخواست مراجع قانونی، شرکت مخابرات اقدام به قطع تلفن خواهد کرد. اگر در نظر دارید از تلفن برای مدتی استفاده نکنید، بهتر است از طریق این سامانه تقاضا کنید تلفن شما به صورت موقت قطع شود. به منظور وصل تلفن نیز می توانید از همین سامانه برای ثبت درخواست استفاده کنید.
خب برای رفع این مشکل پس از ورود به سایت، روی سربرگ تلفن ثابت بزنید و خدمات الکترونیک تلفن ثابت را انتخاب کنید.
سپس وارد بخش قطع و وصل تلفن به درخواست مشتری شوید.
روی درخواست قطع و وصل کردن تلفن بزنید.
سپس در صورت داشتن اکانت، اطلاعات لازم را وارد کنید و پس از آن درخواست خود را ثبت کنید. اگر اکانت ندارید، روی ثبت نام بزنید و اکانتی بسازید.
سپس درخواست خود و اطلاعات خواسته شده را در پنل مورد نظر وارد مخابرات وارد و این مساله را پیگیری کنید.