7 نکته برای ثبت رایگان آگهی در سایت‌های مخصوص

ثبت رایگان آگهی این روزها به یکی از روش‌های عالی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده‌است، اما برای آن که درج رایگان آگهی بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد باید یک سری اصول رعایت شوند. آن‌چه که در ادامه می‌آید نکاتی مفید و مهم برای ثبت آگهی رایگان در سایت‌های مخصوص این کار است. با به‌کارگیری این نکات می‌توانید شانس آن‌که آگهی شما به میزان مناسب‌تری به هدفی که دارید برسد را افزایش دهید.

نکات ثبت رایگان آگهی

1- از تصاویر مناسب استفاده کنید

برای ثبت رایگان آگهی در سایت‌های مربوط به آن، باید از تصاویر مناسب استفاده کنید. تصاویر مناسب ویژگی‌های زیر را دارند:
• واقعی هستند: یعنی تصاویری هستند که خود شما از محصولی که قصد فروش آن را دارید ثبت کرده‌اید و نه آن که آن‌ها را از اینترنت گرفته باشید.
• کیفیت بالایی دارند: هرچه تصاویر با کیفیت‌تر باشند، مخاطب حس بهتری از دیدن آن‌ها دارد و آگهی را خیلی سریع رد نمی‌کند.
• از زوایای مختلف ثبت می‌شوند: تصاویر هر چیزی باید از زوایای مختلف ثبت شوند تا کاربر یا مشتری بالقوه بتواند همه‌ی زوایای محصول را ببیند و بهتر داوری کند.

2- از عنوان جذاب استفاده کنید

مهم نیست که ثبت رایگان آگهی خودرو باشد یا خانه، استخدام باشد یا لوازم خانگی، در هر صورت باید از عنوانی استفاده کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند و همچنین کاری کند که آن‌ها برای مشاهده‌ی آگهی ترغیب شوند. فراموش نکنید که در نگاه اول، کاربران فقط عنوان اگهی شما را می‌بینند!
در ضمن محتوای آگهی‌تان باید در عنوان آگهی وجود داشته باشد. یعنی اگر در پی درج رایگان آگهی استخدام هستید، باید در عنوان آگهی به‌نوعی به مخاطب نشان دهید که آگهی در مورد استخدام است. مثلاً: «استخدام طراح سایت» یا «استخدام منشی برای یک شرکت معتبر» عناوین مناسبی برای آگهی استخدام هستند.

3- توضیحات باید کامل باشند

سعی کنید برای آن که از شمار تماس‌های بیهوده بکاهید، توضیحات را کامل بنویسید. اگر آگهی شما در مورد استخدام است، اگر در مورد رهن، اجاره یا فروش خانه است، اگر در مورد وسایل خانه یا شخصی است و خلاصه اگر آگهی‌تان در هر زمینه‌ای است، باید توضیحات کامل و البته واضح بنویسید.
منظور از توضیحات کامل، توضیحات مفصل و طولانی نیست بلکه منظور توضیحاتی است که همه‌ی آنچه که شما مدنظر دارید و همه‌ی آن‌چه که مخاطب باید بداند را شامل می‌شود. مثلاً در ثبت رایگان آگهی خودرو اگر سال تولید خودرو یا میزان کارکرد خودرو را ننویسید، توضیحات‌تان کامل نیست و پس از آن باید مدام به تماس‌هایی پاسخ دهید که فقط سوال‌شان سال تولید خودرو یا میزان کارکرد آن است.

4- دسته‌بندی صحیح انتخاب کنید

در ثبت آگهی رایگان در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص، باید آگهی را در دسته‌بندی مخصوص آن آگهی ثبت کنید. درست است که برخی از کسانی که به این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها برای مشاهده‌ی دسته‌ای از آگهی‌ها مراجعه می‌کنند نام آگهی را در قسمت سرچ جست‌وجو می‌کنند، اما برخی دیگر هم هستند که مستقیم به سروقت دسته‌بندی می‌روند.
به‌عنوان مثال کسی که به‌دنبال خرید خودرو دست دوم است، احتمالاً به سروقت دسته‌بندی آگهی‌های خودرو می‌رود و اگر شما اگهی را در آن دسته‌بندی نگذاشته باشید، آگهی‌تان کمتر بازدید خواهد شد.

5- قیمت اصولی تعیین کنید

در ثبت رایگان آگهی لوازم دست دوم، باید قیمت اصولی تعیین کنید. اول آن که قیمت شما باید بسیار پایین‌تر از قیمت نوی آن محصول باشد و ثانیاً نباید درست همان قیمتی که سایر محصولات دست‌دوم در آن سایت دارند را شما نیز روی محصول بگذارید. فرض کنید قرار است سرخ‌کن مارک x را در یک سایت درج آگهی رایگان برای فروش بگذارید. باید ببینید کسانی که قبلاً این مدل سرخ‌کن را برای فروش گذاشته‌اند، چه قیمتی برای آن تعیین کرده‌اند و شما باید کمتر از آن قیمت بگذارید، چراکه اگر آن قیمت مناسب بود آن سرخ‌کن‌ها نیز تا کنون فروش رفته بودند!

6- لحن مناسب به کار ببرید

فرقی نمی‌کند که برای چه چیزی به‌دنبال درج آگهی رایگان هستید، در هر صورت این شما هستید که متقاضی هستید. فرد متقاضی فروش یا خرید نباید لحنی طلبکارانه داشته باشد. لحن توضیحات شما باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب به تماس با شما جهت استخدام یا خرید یا فروش ترغیب شود.
به‌عنوان مثال، از عبارات «فقط مشتری تماس بگیرد»، «وقت ما را نگیرید»، «از ساعت 2 تا 4 تماس بگیرید» و … استفاده نکنید و خلاصه برای مخاطبی که قرار است آگهی شما را ببیند شرط و شروط تعیین نکنید.

7- واقع‌گرا باشید

اکثر مخاطبان به کسانی که در آگهی‌ها تعریف عجیب و غریب از شغلی که ارائه داده‌اند یا از کالایی که برای فروش گذاشته‌اند می‌کنند شک دارند. سعی کنید از ارائه‌ی تعریف بیش از حد از کالا یا شغل اجتاب کنید و واقع‌گرا باشید. به‌عنوان مثال در درج آگهی خودرو یا در درج آگهی استخدام یا در درج آگهی فروش لوازم خانگی از مزایای بی‌شمار لوازم خانگی، یا خودرو یا شغل سخن نگویید.
کسی‌که برای فروش یک سرخ‌کن مزایای متعدد آن را می‌نویسد شک‌برانگیز می‌شود. اگر این سر‌خ‌کن تا به آن اندازه عالی است که قرار است مزایای آن فهرست شوند، پس چرا آن را می‌فروشید؟ این دقیقاً سوالی است که به‌هنگام مطالعه‌ی متن آگهی سرخ‌کن به ذهن مخاطب می‌رسد.

منبع: مجله اینترنتی خبر ببر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه