شاخص های قیمت غرفه سازی

اگر از دسته شرکت ها و کسب و کارهایی هستین که تبلیغات و افزایش فروش برای شما اهمیت بالایی دارد، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بین المللی یکی از دغدغه های شما خواهد بود، بعد از اینکه تصمیم به غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه می کنید، مرحله هزینه غرفه سازی و تعرفه و قیمت غرفه سازی برای شما دغدغه بعدی خواهد بود که البته هم مهم است در این قسمت با شما شاخص رفع این دغدغه را خواهیم داد.

شاخص های قیمت غرفه سازی

 

قبل از ادامه یک نکته مهم :

اهمیت غرفه سازی و تاثیر آن برای کسب و کارها

در همه جای دنیا شرکت در نمایشگاه ها یکی از سیاست های شرکتها و کسب و کارها برای برندینگ ، فروش بالاتر و بهبود روابط عمومی ، ایجاد بسترهای همکاری های برون مرزی ، لیجاد بسترهای همکاری با شرکت های مورد نظر و به اصطلاح کوبرندینگ ، بررسی رقبا و یافتن نقاط ضعف و قوت (بررسی محصول رقیب و ویژگی های آن)، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز شرکت و هزاران امتیاز دیگر که از حوصله این مقاله خارج هست، محسوب میشود، این هزینه برای تبلیغات فیزیکی فقط برای یکبار یا دوبار نهایتا در سال انجام میشود که به شدت ارزش شرکت در نمایشگاه ها را بالا میبرد.

 

انواع قیمت غرفه سازی نمایشگاهی بر اساس نوع غرفه سازی

اگر از شرکت های گرید A غرفه سازی برای غرفه سازی نمایشگاهی خدمات بگیرید معمولا به شما در قالب 3 پلن استعلام قیمت غرفه سازی میدهند شامل :

-غرفه سازی اقتصادی

-غرفه سازی اختصاصی

-غرفه سازی VIP یا همان لاکچری

هر کدام از این سه پلن دارای ویژگی های خاص خود هستند .

 

در زمان محاسبه قیمت غرفه سازی باید به چه نکاتی توجه کنیم

شرکت های غرفه سازی بر اساس و مبناهای شرکتی و کیفیتی خودشان به شما قیمت های متفاوتی در غرفه سازی نمایشگاهی خواهند داد، به این شکل که پس از گرفتن مشاوره غرفه سازی و ارتباط با کارشناس غرفه سازی یا فروش آن شرکت برای شما نیاز سنجی خواهد شد. بعد از آن به شما به صورت اولیه یک استعلام قیمت غرفه سازی یا به صورت آنلاین یا در قالب فایل خواهد شد، اما شما در این مرحله باید شاخص و معیاری برای سنجش اینکه آیا قیمت و هزینه اعلام شده به شما از طرف شرکت غرفه سازی متدکس  اصولی و به صرفه هست یا نه، داشته باشید یا شاخص ها عبارتند از :

 

متریال به کار برده شده در غرفه سازی

مواد و متریال برای غرفه سازی بنا بر ظرفیت شرکت غره سازی و قیمت غرفه سازی که شما انتخاب می کنید می تواند شامل : چوب ، شیشه یا سازه های مدرن و فانتزی و یا حتی ترکیبی از مواد مختلف باشد.

 

متراژ فضا بر قیمت غرفه سازی تاثیر دارد

برای شرکت در نمایشگاه قبل از هر کاری باید فضای لازم برای غرفه سازی و جایی که در نمایشگاه می خواهید داشته باشید را بخرید، مثلا دوست دارید در سالن B و در بزرگترین غرفه ممکن در این فضا غرفه داشته باشید یا کوچکترین فضا ، در هر صورت با توجه به انتخاب شما ، میزان مشخصی فضا را میخرید و بعد از آن برای غرفه سازی به شرکت غرفه سازی میسپارید تا مراحل ساخت را طی کند، هرچه قدر فضا بزرگتر باشد هزینه غرفه سازی بالاتر خواهد بود، البته که نسبت و میزان بالا رفتن هزینه 30 متر غرفه با 100 متر را هم باید در نظر بگیرید شاید از نظر هزینه نسبت به برندینگ ، برای شما پرداختن هزینه غرفه بزرگتر حتی به صرفه تر باشد، اما به صورت کلی این مورد یکی از فاکتورهای قیمت غرفه سازی نمایشگاهی است.

 

رابطه طراحی غرفه با هزینه غرفه

وقتی وارد مرحله جذاب طراحی غرفه میشوید باید طراحی غرفه خودتان را انتخاب کنید، بد نیست سری به پروژه های قبلی شرکت غرفه سازی مورد نظرتان بزنید تا ایده های جذابی به ذهنتان برسد، هر چه طراحی شما خاص تر و به اصطلاح “تو چشم تر” باشد به هدف نزدیک تر هستید، همه چشم ها به غرفه شماست همه کاربرهت جذ غرفه شما خواهد شد،بسیاری از شرکت ها با توجه به برند شما و شخصیت برند و شرکت شما برای شما طراحی غرفه نمایشگاهی انجام میدهند، از طرفی هرچه طراحی غرفه شما با ماهیت کسب و کار شما مرتبط تر باشد، برای هدفتان آماده تر خواهید بود، چه بسا که بسیاری از غرفه های ساده و شبیه به هم در نمایشگاه ها تعداد کاربران بسیار کمتری نسبت به بقیه غرفه ها خواهند داشت.

اما هرچه این طراحی پیچیده تر باشد قیمت بالاتری دارد، هرچه غرفه ساده تر باشد هزینه کمتر خواهد شد اما : هرچه قدر پول بدیم آش میخوریم قطعا!!

 

-طراحی داخلی غرفه بر هزینه برآورد غرفه نمایشگاهی تاثیر دارد؟

طراحی داخلی غرفه و اینکه چه تعداد اتاق یا قسمت های مجزا میخواهید داشته باشید ، در هرکدام از قسمت ها با توجه به مخاطبین این فضاها باید چه دکوراسیون داخلی داشته باشد هم در برآورد هزینه و قیمت غرفه سازی تاثیر گذار است، به عنوان مثال شما غرفه ایی میخواهید که دارای 4 قسمت مجزا دکوراسیون غرفه نمایشگاه باشد ، یک قسمت برای جلسه های مدیران شرکت ها و جلسه های مهم با دکوراسیون شیک و رسمی، یک قسمت برای ارتباط با مشتریان درجه 2 و یک قسمت برای کاربران درجه 1 ، همچنین قسمتی برای استراحت کارمندان حاضردر نمایشگاه داشته باشید ، نوع گل آرایی ، امکانات درون غرفه و نوع کانتر هم میتواند طراحی خاصی داشته باشد، همه این موارد می تواند در هزینه غرفه سازی شما موثر باشد، این موارد از طرف شما قابل استعلام و از طرف شرکت غرفه سازی قابل توضیح می باشد.

 

هزینه غرفه آرایی نمایشگاه

هزینه غرفه آرایی نمایشگاه شاید کلمه جدید تری نسبت به موضوع بالایی باشد اما دقیقا همان نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را شامل میشود، برای پاسخ به سوالات حل نشده ذهنتان حتما از مشاوران غرفه سازی همان شرکت کمک بگیرید.

 

قیمت غرفه پیش ساخته:

این مورد هم یکی از گزینه های به صرفه برای کسب و کارها هست که بعضی از شرکت ها قبلیت ارائه آن را دارند، قطعا قیمت پایین تری پرداخت می کنید بابت شرکت در نمایشگاه و غرفه داشتن اما از امکانات بسیار کمتری هم برخوردار خواهید بود، انتخاب با شماست .

 

کلام آخر:

برای اتخاب غرفه مورد نظرتان برای شرکت در نمایشگاه همه فاکتورها را با هم در نظر بگیرید ، فاکتور هزینه و قیمت غرفه سازی یکی از مواردی است که برای شرکت درنمایشگاه باید در نظر بگیرید ، اما فراموش نکنید تقبل همه این هزینه ها برای داشتن فرصت تبلیغات و برندینگ شرکت و کسب و کار شماست ، شاید ارزش پرداختن هزینه بالات اما داشتن غرفه بهتر خیلی بیشتر از پرداختن هزینه پایین تر برای غرفه سازی اما نتیجه نگرفتن باشد ، هر ساله کاربران بسیار زیادی با توجه به علاقه مندی و حوزه انتخابی  به نمایشگاه می آیند ، و معمولا غرفه جذاب تر برای آنها اولین اتخاب و شاید آخرین انتخاب هست .

بسیاری از شرکت هایی که به دنبال کو برندینگ هستند و یا حت برای خدمات مورد نیاز شرکتشان به دنبال شرکت مناسب هستند هم از غرفه های جذاب تر انتخاب می کنند به این غرفه ها سر میزنند و نهایتا از آنها انتخاب می کنند ، پس به اصطلاح ریسک و سود انتخاب خودتا را بررسی کنید و در نمایشگاه حضور پیدا کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه