گهر و شمالی ها حریفانشان را در بحران نگه داشتند

تاريخ : 30 مرداد
در ادامه دیدارهای هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر شامگاه یکشنبه دو دیدار در کرج و تبریز برگزار شد که به برتری گهر برابر ذوب آهن و تراکتورسازی برابر صنعت نفت آبادان انجامید.
 در ورزشگاه انقلاب کرج تیم گهر دورود که اولین سال حضور خود در رقابتهای لیگ برتر را سپری می کند، در دیدار برابر ذوب آهن با گل دقیقه ۵۲ آرمان قاسمی برابر تیم ذوب آهن بحران زاده به پیروزی رسید. تیم اصفهانی با این شکست همچنان بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.
در ورزشگاه یادگار امام تبریز تیم فوتبال تراکتورسازی توانست سه امتیاز یک بازی خانگی را کسب کند و برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی ۳ بر ۲دست پیدا کرد. در این دیدار فلاویو لوپز(۱۱) و محمد ابراهیمی(۲۶) و مدافع حریف(۴+۹۰) برای تراکتورسازی گل زدند و سجاد مشکل پور(۱) و روح الله عرب(۶۳) برای تیم آبادانی گل زدند. تراکتورسازی با این پیروزی ۱۱  امتیازی شد
ملوان با تساوی مقابل استقلال تهران به صدر جدول رسید
تیم ملوان انزلی با كسب یك امتیازی كه از تساوی برابر استقلال تهران كسب كرد به صدر جدول لیگ برتر فوتبال صعود كرد.
درآخرین دیدار هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال كه دقایقی پیش درورزشگاه آزادی به پایان رسید دو تیم استقلال تهران و ملوان انزلی به نتیجه تساوی یك بر یك رضایت دادند تا تیم ملوان با كسب این یك امتیاز درصدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برترقرار گیرد.
‘محمد نزهتی’ دراین دیدار در دقیقه ۲۳ برای ملوان گلزنی كرد و ‘ آرش برهانی’ نیز با گلی كه دردرقیقه ۷۲ برای استقلال به ثمر رساند بازی را به تساوی كشاند تا استقلال را از یك شكست خانگی دیگر دراین فصل نجات داد.
دقایق نخست این بازی بسیار كم و افت خیر بود و ۲ تیم خطر آن چنانی روی دروازه یكدیگر نتوانستند، خلق كنند.
ملوانی ها كه به دنبال كسب هر ۳ امتیاز این بازی و قرارگرفتن درصدر جدول بودند با دراختیار گرفتن توپ و میدان حملات گسترده ای روی در وازه استقلال طراحی كرده و سرانجام با ارسال زیبای ‘پژمان نوری’ و ضربه سر’ محمد نزهتی’ دردقیقه ۲۳ دروازه سنگربان اول تیم ملی را باز كردند.
دقایق ابتدایی نیمه دوم، بازی متعادلی از سوی بازیكنان ۲ تیم شاهد بودیم اما درادامه با تغییراتی كه ‘قلعه نویی’ سرمربی استقلال دراین تیم ایجاد كرد رفته رفته استقلال به دروازه ملوان نزدیك شد.
فشار های بازیكنان استقلال بر روی دروازه حریف سرانجام در دقیقه ۷۲ نتیجه داد و با تیز هوشی برهانی این تیم به گل تساوی رسید و از شكست خانگی گریخت.
دراین صحنه ‘برهانی’ بدون اینكه مدافعان تیم فوتبال ملوان برای وی كمترین مزاحمتی ایحاد كنند درمحوطه جریمه تیم ملوان صاحب توپ شد و دروازه این تیم را باز كرد و بازی به تساوی كشیده شد.
در ادامه بازیكنان هر ۲ تیم حملاتی روی دروازه حریف طراحی كرده كه البته سهم استقلالی ها بیشتر از ملوانی ها بود اما در تغییر نتیجه این دیدار تغییری ایجاد نشد و بازی با همان نتیجه یك بر یك به پایان رسید.
تیم ملوان با كسب این تساوی ۱۱ امتیازی شد و درصدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر قرار گرفت.
تیم استقلال نیز با این تساوی ۸ امتیازی شد و همچنان در رتبه نهم باقی ماند.
تورج حق وردی قضاوت این دیدار را برعهده داشت و ۲۵ هزار هوادار از نزدیك این بازی را مشاهده كردند.
زور پرسپولیس به داماش ده نفره نرسید !
سایه سنگین ناکامی دست از سر سرخپوشان بر نمی دارد.آنها تا این جای رقابت های لیگ برتر دست به هر کاری زده اند تا بتوانند ،آنطور که خودشان و هوادارانشان می خواهند نتیجه بگیرند اما این کار شدنی نیست. جذب ستاره ها،استخدام سرمربی طراز اول و همه و همه از پرسپولیس تیمی ساخته است که زور بردن ندارد.آنها حتی مقابل تیمی که ده نفره هم هست نمی توانند پیروز شوند،چه اگر این طور نبود آنها مقابل داماش گیلان حداقل یک امتیاز را می گرفتند.در آستانه دربی بزرگ پایتخت شکستی دیگر در کارنامه مانوئل و شاگردانش ثبت شد.
 در این هفته اتفاقات ویژه‌ای از جمله اولین برد تاریخ گهر زاگرس در تاریخ لیگ برتر ، پنجمین شکست متوالی ذوب‌آهن در پنج بازی آغازین لیگ برتر و شکست تیم پرسپولیس در رشت رخ داد که بسیار جالب توجه است. در پایان این هفته تیم پرسپولیس پس از گهر زاگرس در رده‌ی پانزدهم قرار گرفت و اعتراض شدید هواداران خود را به صدا در آورده است.
در ادامه باید گفت که تراکتور نیز با پیروزی برابر نفت آبادان توانست خود را به عنوان یکی از مدعیان معرفی کند و با یازده امتیاز در تعقیب ملوان قرار گیرد.
 
نتایج کامل بازیهای هفته پنجم :
صبا ۱– فجر سپاسي۱
فولاد خوزستان ۰ – ۱ مس کرمان
آلومینیوم هرمزگان ۱ – ۱ راه‌آهن تهران
نفت تهران ۱ – ۲ پیکان تهران
سپاهان اصفهان ۰ – ۲ سایپا
 گهر زاگرس ۱ – ۰ ذوب آهن
داماش گیلان ۱ – ۰ پرسپولیس
استقلال ۱ – ۱ ملوان
تراکتورسازی ۳ – ۲ نفت آبادان
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي