چینی ها پرچم ژاپن را به آتش کشیدند

دسته بندي : برگزیده,سیاست
تاريخ : 30 مرداد

رسانه های خبری از به آتش کشیدن پرچم ژاپن توسط معترضین چینی در اعتراض به ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه خبر دادند.

شبکه خبری “سی ان ان” با اشاره به افزایش تنش های ارضی چین و ژاپن گزارش داد که مردم چین در دومین روز متوالی در اعتراض به ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه دست به تظاهرات زدند و راهی خیابانها شدند.

چینی ها پرچم ژاپن را به آتش کشیدند, پورتال خبری فرهنگی گهر

این رسانه غربی همچنین از به آتش کشیدن پرچم ژاپن توسط معترضین چینی خبر داد و اعلام کرد: معترضین خواستار تحریم کالاهای ژاپنی شدند.

همچنین فعالان ژاپنی امروز یکشنبه پرچم این کشور را در جزایر مورد مناقشه با ژاپن به اهتزار در آوردند و باعث افزایش تنش ها در روابط توکیو-پکن شدند.

تنش های ارضی در شرق آسیا میان چین، ژاپن، کره جنوبی و ژاپن از زمان مطرح شدن درخواست فرماندار توکیو برای خریداری جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی به اوج خود رسید.

اخیرا در پی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به جزایر مورد مناقشه، ژاپن سفیر کره جنوبی را نیز احضار کرد و این سفر با واکنش تند توکیو مواجه شد.

کره جنوبی و ژاپن بر سر مالکیت جزایر “دوکدو” و “تاکه شیما” اختلاف دارند و هر دو این جزایر را بخشی از خاک خود می دانند.

در حال حاضر کره جنوبی این جزایر را که غنی از ذخایر و منابع طبیعی بوده، اداره می کند اما ژاپن حاکمیت آنها را نپذیرفته و مدعی مالکیت این جزایر است.

این سفر تنها چند روز پیش از گرامیداشت شصت و هفتمین سالگرد روز استقلال کره جنوبی از ژاپن و با وجود هشدارهای اوسامو فوجیمورا دبیر کل کابینه ژاپن در خصوص لغو سفر لی میونگ باک به این جزایر انجام شد.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

 

منبع: مهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي