کشورهای پربازدید جهان کدام کشورها هستند؟

تاريخ : 24 تیر

همانطور که می دانید برخی از کشورهای جهان هستند که نسبت به دیگر کشورها از لحاظ جغرافیایی و طبیعی و تاریخی و مذهبی و … جاذبه های گردشگری بسیاری دارند. برای آشنایی با کشورهای پربازدید جهان این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد جاذبه های گردشگری کشورها و مکان های دیدنی کشورها می خوانید.

کشورهای پربازدید جهان کدام کشورها هستند؟

کشورهای پربازدید جهان کدام کشورها هستند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

کشورهای پربازدید جهان

چه عواملی موجب می‌شود یک کشور برای گردشگران خارجی جذابیت داشته باشد؟ اقتصاد قوی، مجاورت با دیگر کشورهای مرفه و جاذبه‌های طبیعی و مصنوعیِ ساخت بشر از جمله‌ این عوامل هستند. در ادامه ۱۰ کشور پر بازدید جهان را برایتان معرفی خواهیم کرد. با آسمونی همراه باشید.

جاذبه های گردشگری تایلند

سواحل شنی و آفتابی، جزایر استوایی، حیات‌وحش غنی، مکان‌های باستانی، صومعه‌های مختلف و غیره، تایلند را به یکی از مناطق پر بازدید گردشگری جهان تبدیل کرده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری اصلی این کشور می‌توان به جشنواره‌های پر نشاط و زنده، جشن‌ها و شب‌زنده‌داری‌های شبانه، مراکز خرید شیک و غذاهای لذیذ تایلندی اشاره کرد.

بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، درآمد حاصل از صنعت گردشگری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدوداً ۲۰/۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تایلند را تامین می‌کند. همچنین حدس و گمان‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۲، تایلند ۱۰۰ میلیون نفر بازدید کننده خواهد داشت. از آنجایی که امسال ۷۳/۴ درصد از ظرفیت هتل‌های تایلند پر بود، می‌توان ۲۰۱۵ را سال موفقی برای صنعت گردشگری این کشور دانست. این میزان، رشدی ۱۳/۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. به‌علت ارزان بودن خدمات درمانی و سطح بالای تجهیزات بیمارستان‌ها در این کشور، گردشگری پزشکی نیز با افزایش تعداد بیمارانی که برای مداوای خود به تایلند می‌آیند رو به رشد است.

جاذبه های گردشگری روسیه

روسیه با در اختیار داشتن ۲۳ «میراث جهانی یونسکو» قطعا یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. گردشگری فرهنگی و طبیعی، هر دو در این کشور مورد استقبال عموم است. دریاچه بایکال، آتشفشان و آبفشان‌های کامچاتکا، سواحل دریای سیاه، دره‌ی روسکالا کنیون و کوه‌های پوشیده از برف آلتای، تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی روسیه هستند. از مکان‌های فرهنگی و دیدنی این کشور می‌توان به شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، نووسيبريسك‌، نووگورود، کازان و غیره اشاره کرد که همگی تعداد زیادی کلیسا، موزه، بناهای تاریخی، تئاتر، قصر، قلعه و در خود دارند؛ مکان‌هایی که قرن‌ها پیش ساخته شده‌اند. در سال ۲۰۱۳ حدوداً ۲۸/۴ میلیون نفر از روسیه بازدید کردند که درآمدی بالغ بر ۱۱/۲ میلیارد دلار عاید صنعت گردشگری این کشور نمود. در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۹/۸ میلیون گردشگر، تعطیلات خود را در روسیه گذراندند؛ همین موضوع را می‌توان دلیلی بر محبوبیت بالای گردشگری در روسیه دانست. قریب به ۹۶۶/۶۰۰ فرصت شغلی در روسیه، ارتباط مستقیمی با صنعت گردشگری و سفر در این کشور دارند.

جاذبه های گردشگری بریتانیا

تاریخ دیرینه و جالب، فرهنگ غنی و زیربنای توسعه‌یافته‌ی امکانات گردشگری، بریتانیا را به هشتمین کشور پربازدید جهان تبدیل کرده است. در سال ۲۰۱۴، بریتانیا میزبان ۳۲/۶ میلیون نفر گردشگر خارجی بود که درآمدی در حدود ۱۷/۲ میلیارد دلار نصیب این کشور کرد. گردشگران اصلی بریتانیا، از دیگر نقاط اروپا به این کشور می‌آیند؛ این در حالی است که گردشگران آمریکایی و کانادایی، دومین گروه اصلی از بازدید کنندگان بریتانیا را تشکیل می‌دهند. صنعت گردشگری داخلی نیز در بریتانیا در حال رشد است. لندن، پر بازدیدترین شهر بریتانیا و برج لندن، محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در کل کشور محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری آلمان

آلمان که یکی از امن‌ترین مکان‌های گردشگری در دنیا به‌شمار می‌رود، سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا و نیز از داخل کشور است. طبق نتایج تحقیقات، ۳۰ درصد از مردم آلمان دوست دارند تعطیلات را در کشور خودشان به سر برند. خارجی‌ها نیز علاقه‌ی زیادی برای گذران تعطیلات در آلمان دارند. در سال ۲۰۱۴، حدوداً ۳۳ میلیون گردشگر، به آلمان آمدند. در سال ۲۰۱۲، گردشگری بین‌المللی، درآمدی معادل ۳۸ میلیارد دلار عاید این کشور کرد. گفته می‌شود، صنعت گردشگری در آلمان ۴/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می‌کند. از طرفی هم ۲ میلیون فرصت شغلی مرتبط نیز در پی رونق گردشگری و سفر در آلمان ایجاد شده است. گردشگری فرهنگی با وجود شهرهای پربازدیدی مثل برلین، مونیخ و هامبورگ بسیار محبوب و مورد توجه گردشگران است. بازدید برای تحصیل و اهداف تجاری نیز در آلمان رایج است. برخی مکان‌های محافظت شده مانند پارک ملی ساکسون سوئیس، پارک ملی تالاب پومرانیا و پارک ملی جازموند نیز سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند.

جاذبه های گردشگری ترکیه

ترکیه که به‌خاطر میراث فرهنگی غنی و گوناگونیِ نژادی‌اش معروف است ششمین کشور پربازدید جهان به شمار می‌رود. این کشور مملو از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و باستانی است. همچنین تفریحگاه‌های لب دریا که در سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه ساخته شده‌اند، مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۴ ترکیه میزبان ۳۹/۸ میلیون گردشگر بین‌المللی بود. با این‌حال در سال ۲۰۱۵ صنعت گردشگری ترکیه به‌علت بروز برخی حوادث ناگوار لطمه‌های زیادی دید. حوادثی مانند حملات داعش و سرنگونی هواپیمای جت روسیه توسط نیروی ارتش ترکیه که موجب افزایش تنش‌ها بین دو کشور شد. استانبول، پایتخت ترکیه، پر بازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری این کشور است.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا برای بسیاری از مردم، مقصدی رویایی محسوب می‌شود. این کشور با داشتن ۵۰ «میراث فرهنگی یونسکو»، آثار فرهنگی و بناهای تاریخی بی‌شمار از دوران امپراطوری روم و عصر رنسانس، روستاهای زیبای کوه‌های آلپ در شمال کشور و نیز سواحل فوق‌العاده در دریای مدیترانه، در رده‌ی پنجم کشورهای پر بازدید جهان قرار دارد. برخی از شهرهای پر بازدید ایتالیا عبارتند از رُم، ونیز، فلورانس و میلان که هر یک جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و غذایی منحصر به خود را دارند. در سال ۲۰۱۴ حدوداً ۴۸/۶ میلیون گردشگر به ایتالیا سفر کردند که درآمد بالایی عاید صنعت گردشگری این کشور کرد.

جاذبه های گردشگری چین

چین، سرزمینی که خانه‌ی دیوار بزرگ چین، کوه‌های مقدس پنج‌گانه، معبد شائولین، آبشار هئوانگ گوژو، شهر ممنوعه، سد سه‌دره و دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی است، به‌راستی که یکی از بهترین کشورهای تفریحی دنیا به شمار می‌رود. این کشور در سال ۲۰۱۴ پذیرای ۵۵/۶ میلیون گردشگر خارجی بود و در سال ۲۰۱۰ از طریق مبادلات ارز خارجی، ۴۵/۸ میلیارد دلار سود کرد. طبق گفته‌ی کارشناسان، تعداد گردشگران چین با سرعت بالا رو به افزایش است. سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرده، چین در بخش گردشگری، تا سال ۲۰۲۰ تبدیل به شماره‌ی یک جهان خواهد شد.

جاذبه های گردشگری اسپانیا

گردشگری، یکی از صنعت‌های مهم و اصلی اسپانیا به‌شمار می‌رود که حدوداً ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را نیز تامین می‌کند. در سال ۲۰۱۴، تعداد ۶۵ میلیون گردشگر از اقصی‌نقاط اروپا مانند بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان به اسپانیا سفر کردند. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به شهرهای تاریخی بارسلونا و مادرید، هتل‌های درجه یک در سواحل دریاهای مدیترانه و اطلس، جشنواره‌های پرطرفدار مانند «کارناوال» و «فرار از گلوله‌ها»، ۱۵ پارک ملی، تاسیسات گردشگریِ زمستانیِ پیشرفته و شب‌های پر جنب و جوش و شاد اشاره کرد. همچنین ۱۳ شهر اسپانیا در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده‌اند که گردشگران را برای دیدار از زیبایی‌شان اغوا می‌کند.

جاذبه های گردشگری آمریکا

آمریکا کشوری بسیار بزرگ است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد. بسیاری از شهرهای آمریکا مانند نیویورک، لس‌آنجلس و لاس‌وگاس هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند. از جمله جاذبه‌های گردشگری اصلی این کشور می‌توان به گرند کنیون، پارک ملی یلو استون، شگفتی‌های آلاسکا در شمالگان، سواحل هاوایی و غیره اشاره کرد. در ۲۹ ایالت این کشور، گردشگری جزو سه صنعت برتر در زمینه‌ی ایجاد فرصت‌های شغلی محسوب می‌شود. آمریکا هر ساله میزبان تعداد بسیار بالای گردشگران مکزیکی، کانادایی و بریتانیایی ا‌ست؛ گردشگری داخلی نیز در آمریکا بسیار پر رونق است. آمریکا در سال ۲۰۱۴، بیش از ۷۴/۸ میلیون نفر گردشگر داشت که درآمدی معادل ۱/۴۷ تریلیون دلار نصیب کشور کرد. گفته می‌شود آمریکا تا سال ۲۰۲۵ مبلغی به میزان ۲/۵ تریلیون دلار از صنعت گردشگری سود خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه با ۸۳/۷ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱۴، در رده‌ی اول فهرست ما قرار می‌گیرد. فرانسه مکان‌های گردشگری بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از شهرهای فرهنگی پاریس، لیون، استراسبورگ، کوه‌های آلپ، زمین‌های اسکی، سواحل متعدد، روستاهای زیبا، پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده و غیره. در این کشور ۳۷ میراث فرهنگی یونسکو وجود دارد که همگی از ارزش و اهمیت بالای جهانی برخوردارند. در فرانسه، ۹/۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را، صنعت گردشگری تامین می‌کند. ۳۰ درصد از درآمد حاصل از گردشگری، از گردشگران خارجی به‌دست می‌آید و ۷۰ درصدِ این درآمد از گردشگران داخلی حاصل می‌شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي