پیکاپ ویزا چیست + شرایط دریافت آن

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 24 تیر

پیکاپ ویزا به این معنی است که زمانی که شما قصد مهاجرت یا مسافرت به کشور دیگری را دارید، از طریق شرکت های حقوقی و یا وکیل، اقدام به اخد ویزا کنید. اگر می خواهید بدانید پیکاپ ویزا چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد پیکاپ ویزا و شرایط پیکاپ ویزا  و انواع پیکاپ ویزا می خوانید.

پیکاپ ویزا چیست + شرایط دریافت آن

پیکاپ ویزا چیست + شرایط دریافت آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

پیکاپ ویزا چیست

افرادی که قصد اخذ ویزا کشورهای خارجی را دارند باید به سفارتخانه های مقصدشان مراجعه کنند. در کشور ما با توجه به شرایط خاص سیاسی، برخی کشورها اعم از آمریکا و کانادا هیچ گونه سفارتخانه و نمایندگی برای انجام کارهای کنسولی مسافران ندارند.

به همین علت متقاضیان ویزا این کشورها باید به سفارتخانه ها و نمایندگی های مشخص شده آن ها در کشورهای همسایه مراجعه کرده و کارهای ویزا خود را پیگیری کنند.

برخی کشورها مانند انگلیس هم علی رغم بازگشایی مجدد سفارتشان، امکان اخذ ویزا از طریق نمایندگی های خارج از کشور را هم فراهم می کنند.

اخذ ویزا هر کشور قوانین و مراحل مختص به خودش را دارد. اما به طور کلی وقتی شما برای انگشت نگاری و مصاحبه هر کدام از سفارت های خارج از کشور مراجعه کنید، باید مدت زمانی را که ممکن است طولانی باشد برای گرفتن جواب رد یا قبول ویزا خود صبر کنید تا در صورت قبول درخواست، ویزا خود را از آن سفارتخانه دریافت کنید.

پیکاپ ویزا در مفهوم عام یعنی به فرد یا شرکتی اختیار بدهید تا با وکالت از طرفتان، ویزا و پاسپورت شما را پس از مرحله بررسی ویزا به دست شما برساند. در واقع به جای هزینه های سنگین اقامت در کشورهای خارجی و اتلاف وقت، با پرداخت مبلغ بسیار پایین تری ویزا و پاسپورت خود را دریافت می کنید

هر روزه افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله بازدید یک کشور، ادامه تحصیل، موقعیت شغلی، دیدن اقوام و دوستان، اقامت و دلایل مختلف دیگر برای مهاجرت و سفر به کشورهای مختلف اقدام می نمایند.برای اخذ این اجازه ورود، باید با در دست داشتن مدارک خود برای مصاحبه به سفارت کشور مربوطه در ایران مراجعه نمایید. سپس در صورت تایید شخص مصاحبه کننده در سفارت، ویزای شما به مرحله ثبت خواهد رسید و شما می توانید برای سفر آماده شوید. اما گاهی برای اخذ ویزای بعضی از کشورها ملزم به مراجعه به یک کشور واسطه هستید.

دسته اول از متقاضیان پیکاپ ویزا

در صورتی که جز دسته ی اول هستید باید به شما تبریک گفت چون حداقل خیالتان راحت است که برای پیگیری کارهای خود به انرژی کمتری برای رفت و آمد نیاز دارید و در نهایت ویزای خود را در ایران دریافت خواهید کرد.

دسته دوم از متقاضیان پیکاپ ویزا

اما اگر جز دسته ی دوم متقاضیان هستید باید بدانید که چاره ای ندارید جز اینکه برای انجام مصاحبه و اقدامات لازم برای دریافت ویزای خود، حضوری به کشور واسطه سفر کنید که البته ممکن است با صرف زمان و هزینه های هنگفتی مواجه شوید. پس از طی مراحل مربوطه و تعیین وضعیت ویزای شما، چنانچه با درخواست شما موافقت گردد یک پله تا پایان کار باقی می ماند. الصاق ویزا به پاسپورت و دریافت آن.

پیکاپ ویزا از چه کشورهایی انجام می شود؟

با توجه به اینکه آمریکا و کانادا و انگلیس به طور معمول تنها از طریق سفارتخانه ها و نمایندگی هایشان در همسایگی ایران کار متقاضیان ایرانی ویزا را انجام می دهند، عمده پیکاپ های ویزا از کشورهای امارات ( ابوظبی و دبی)، ترکیه ( آنکارا و استانبول ) و ارمنستان انجام می شود.

شرایط دریافت پیکاپ ویزا

نگران نباشید. حداقل برای اتمام کار دیگر نیازی به مراجعه حضوری شخص شما نیست. شما می توانید با انتخاب یک کارگزار قابل اعتماد و ارائه پاسپورت و مدارک مورد لازم خود به ایشان، در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایید. کارگزار شما بدون هیچ منع قانونی، با ارسال پاسپورت و مدارک به کنسولگری مربوطه در کشور واسطه، اقدامات لازم جهت الصاق ویزا به پاسپورت شما را انجام داده و پس از اتمام کار آن را در ایران به شما تحویل خواهد داد. به این فرایند ارسال پاسپورت،الصاق ویزا و بازگرداندن آن به شخص در اصطلاح “پیکاپ پاسپورت” گفته می شود.

احتمالا شما هم با دانستن این موضوع که می توانید با صرف هزینه ی کمتر و چه بسا مهمتر از آن، وقت ارزشمندتان، ویزای خود را تحویل بگیرید، اقدام به یافتن یک نماینده مناسب برای این کار کنید. لازم به ذکر است که پاسپورت شما جز مدارک مهم شخصیتان می باشد. پس باید در انتخاب کارگزار خود دقت داشته باشید و تنها به کسانی اعتماد کنید که مجوز رسمی این کار را داشته باشند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي