کارهایی که یک داماد خوب باید انجام دهد

کارهایی که یک داماد خوب باید انجام دهد

کارهایی که یک داماد خوب باید انجام دهد, پورتال خبری فرهنگی گهر

کارهایی که یک داماد خوب باید انجام دهد

۱- سعی کنید در کارهای عروسی نظر بدهید، به هر حال عروسی شما هم هست. در انجام کارها با همسرتان همکاری کنید تا او احساس تنهایی نکند. ضمن اینکه او هم مثل شما برای اولین بار ازدواج می کند و نسبت به شما تجربه بیش تری درباره امور ازدواج و عروسی ندارد. پس بهتر است او را تنها نگذارید و در اموری مثل عکاسی، ماشین عروس، شام عروسی و … تحقیق و صحبت کنید و نظرتان را با همسرتان در میان بگذارید.

البته یادتان باشد که انتقادهای تند و شدید و گاهی بیجا به او فشار می آورد و او را مریض می کند. اگر دوست دارید که واقعا با او در مورد عروسی همراه باشید و در عین حال فشار را بیشتر نکنید، وارد جزئیات نشوید و برایش بیست سوالی طرح نکنید. مثلا از او نخواهید برای تان توضیح دهد که چرا دوست دارد گل رز برای دسته گلش سفارش دهد و اصلا چرا به این نوع گل علاقه مند است؟!

۲- از حداقل دو تا سه روز مانده به عروسی آب زیاد مصرف کنید تا پوست تان جوان و شاداب شود.

۳- قبل از عروسی به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورتی که دندان های تان به جرم گیری یا سفید کردن نیاز دارد، دندانپزشک برای داشتن لبخندی زیباتر، مشکلات مربوط به زیبایی دندان هایتان را برطرف کند. مخصوصا اگر سیگار استعمال می کنید حتما این کار را انجام دهید.

۴- اگر شکم بزرگی دارید باید بدانید در لباس دامادی جذاب نخواهید بود و بهتر است هر چه زودتر برای کوچک تر کردن آن اقدام کنید. از پرخوری شیرینی و تنقلات دوری کنید و اگر توانایی گرفتن یک رژیم متعادل را که به بدن و اعصاب تان زیاد فشار نیاورد، دارید، حتما به یک پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

۵- ورزش را فراموش نکنید. حتی اگر عادت به ورزش ندارید خودتان را مجبور کنید که در این مدت کوتاه مانده به عروسی ورزش کنید. ورزش باعث لاغری، خوش اندان شدن و شاد شدن شما می شود. ضمنا شما را از لحاظ روحی و جسمی قوی می کند.

۶- در صورتی که انحراف بینی دارید و شبها خر و پف می کنید بهتر است قبل از مراسم عروسی بینی خود را جراحی کرده و عروس خانم را از ازدواج با خود پشیمان نکنید. ضمنا اگر بینی بزرگی داشته باشید، در صورتی که عمل انحراف بینی را به همراه عمل زیبایی انجام دهید در عکس های عروسی چهره بهتری خواهید داشت.

در حالی که اگر این عمل را بعد از ازدواج انجام دهید دیگر دل تان نمی خواهد عکس های عروسی تان را به کسی نشان دهید. فقط باید یک پزشک متخصص خوب پیدا کنید که هم در جراحی پلاستیک و هم جراحی گوش و حلق و بینی تخصص و مهارت داشته باشد. این کار را باید سه تا شش ماه قبل از عروسی انجام دهید.

۷- اگر چشم هایتان ضعیف است در شب عروسی از لنز استفاده کنید، مگر آنکه با عینک چهره ی شیک تری داشته باشید. در این صورت می توانید یک قاب (فریم) زیبا برای عینک تان سفارش دهید که کلاسیک نباشد و هرگز از مد نیافتد. ضمنا باید بدانید که به طور معمول عینک در عکاسی رفلکس می دهد و از زیبایی عکس هایتان می کاهد. البته در صورتی که شماره چشمتان بالا باشد می توانید چشم هایتان را لیزیک کنید و برای این کار حتما باید دو تا سه ماه قبل از عروسی اقدام کنید و از پزشک تاییدیه و وقت بگیرید.

۸- اگر در صورتتان خال گوشتی درشتی دارید حتما قبل از عروسی برای برداشتن آن اقدام کنید. خال های گوشتی اصولا منظره زیبایی نداند و جزء معایب افراد به حساب می آیند. این کار هزینه زیادی ندارد و فقط باید به پزشک متخصص پوست خوب و حرفه ای مراجعه کنید تا جای زخم /ان روی صورت تان باقی نماند.

۹- آقایان برای اصلاح صورت با تیغ حتما باید از خمیر یا ژل مخصوص اصلاح و بعد از اصلاح نیز از ادکلن های بدون الکل (After Shave) استفاده کنند تا پوستی سالم، بهداشتی، شفاف، بدون جوش و صاف داشته باشند. برای نتیجه بهتر اصلاح صورت را با آب گرم و بعد از حمام انجام دهید. ضمنا به طور معمول تیغ های دو-سه لبه، کاربری بهتر و آسان تری نسبت به یک بار مصرف ها دارند. البته برای اصلاح صورت به طور روزمره، استفاده از تیغ اصلا پیشنهاد داده نمی شود و ماشین های ریش تراش با تیغ های تیز و نو بهترین راهکار هستند.

۱۰- بودجه ای که برای مراسم ازدواج در نظر گرفته اید با همسرتان در میان بگذارید تا او نیز مراقب هزینه ها باشد و بتواند در تقسیم این بودجه شما را یاری کند. با این کار شما مجبور به دروغ گفتن، لاف زدن و اضطراب تمام شدن بودجه را نخواهید داشت.

۱۱- اگر در جلو آرایشگاه عروس معطل شدید، صبور باشید و با زنگ زدن های مکرر به همسرتان اضطراب وارد نکنید. با این کار فقط اعصاب خود و همسرتان را خرد می کنید، زیرا آرایشگر تا کارش به طور کامل تمام نشود به هیچ چیز اهمیت نمی دهد.

۱۲– توجه کافی به پوست می تواند انسان را شاداب تر و جوان تر نشان دهد. برای مراقبت از پوست اول باید نوع پوست تان را بشناسید. پوست های چرب، حساس، خشک یا معمولی هر کدام نیازهای مختلفی دارند. پوست های چرب به شست و شو و رعایت بهداشت بیش تر، پوست های خشک به کرم های چرب، پوست های معمولی به رطوبت کننده و پوست های حساس، آکنه دار، کک و مک دار و … به پزشک خوب نیاز دارند.

ضمنا خواب نا منظم، غصه خوردن، حالت های عصبی و … پوست را سریع پیر و لک می کند و برای جلوگیری از چین و چروک ها می توانید از کرم های دور چشم و کرم های شب (البته با توجه به نوع پوستتان) استفاده کنید که با توجه به سن شما قابل تجویز (توسط داروخانه ها یا پزشک) هستند. یادتان باشد که توجه به زیبایی فقط در انحصار خانم ها نیست و خداوند نیز زیبایی را دوست دارد.

۱۳- در روز عروسی حتما دستمال تا کرده ای را به طور مرتب درون جیب داخلی کت تان بگذارید. یادتان باشد که دستمال چروکیده و نامرتب از روی لباس شما پیدا خواهد بود. معمولا این دستمال برای پاک کردن عرق، کفش، بینی، دور دهان و … کاربرد دارد.

۱۴- از گذاشتن کیف پول، کلید، و هر چیز سنگین و برجسته ی دیگری داخل جیب های کت و شلوارتان پرهیز کنید.

۱۵- کوتاه صحبت کنید. در روز عروسی، زمان بسیار مهم است و بهتر است از تمام لحظات این روز بهترین استفاده را بکنید. به همین علت سعی کنید احوالپرسی ها، صحبت های تلفنی و خوش آمدگویی ها کوتاه و مختصر باشد.

۱۶- حتی الامکان با موبایل صحبت نکنید. می توانید از یکی از دوست ها یا اقوام نزدیک تان بخواهید تا جواب تلفن شما را بدهد.

۱۷- متعادل باشید. بسیاری از آقایان در روز عروسی شان جدی، عصا قورت داده، عصبی یا مغرور می شوند. بسیاری از آن ها نیز زیادی شیطنت و شادی می کنند که به عبارتی لوده بازی در می آورند. ما به آقای داماد توصیه می کنیم که تعادل را برقرار کند. اول از همه راحت باشد و دوم لبخند روی لب داشته باشد و سوم کمی با وقار و منش رفتار کند.

۱۸- اگر شغل شما طوری است که باعث کثیف شدن دست های تان می شود (مثل:باغبانی، مکانیکی) بعد از تمام شدن کارتان حتما با یک فرچه ی کوچک اطراف و زیر ناخن هایتان را تمیز کنید تا مردم با میل و رغبت با شما دست بدهند.

۱۹- در روز عروسی یا مقدار عقدتان حتما در جیب داخلی کت یک خودکار داشته باشید. البته بهتر است خودکار در داشته باشد تا خطر پس دادن جوهر به لباس تان وجود نداشته باشد. ضمنا خودکارهای فشاری از آن جایی که به طور برعکس داخل جیب قرار می گیرند و نوک آنها به سمت پایین قرار می گیرد، احتمال برای جوهر پس دادن دارند.

۲۰- بعد از مراسم عروسی که می خواهید عروس خود را به خانه ببرید، آرام رانندگی کنید و بهتر است سرعت خود را حتی از نرمال هم پایین تر نگه دارید، زیرا خطر برای همراهان شما هم هست و هر اتفاق ناگواری بیفتد شما مسئول هستید و شادی عروسی شما بر هم خواهد خورد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي