چه نکاتی را باید برای اسباب کشی ایمن رعایت کنیم

هنگام نقل مکان فقط یک اسباب کشی ایمن است که باعث می شود تا شما احساس آرامش بیشتری کنید. همیشه وقوع اتفاق هنگام اسباب کشی است که باعث می شود تا از اسباب کشی خاطره بدی در ذهن افراد باقی بماند. در این مقاله ما یک اسباب کشی ایمن را مورد بررسی قرار می دهیم. نکات مهمی که هنگام اسباب کشی باید رعایت شود تا از بروز خطر جلوگیری شود.

چه نکاتی را باید برای اسباب کشی ایمن رعایت کنیم

1-حمل مواد خوراکی در یک اسباب کشی ایمن

هنگامی که در صدد اسباب کشی هستید باید به فکر مواد خوراکی موجود در یخچال و فریزر خود باشید. این مواد باید در کارتن های مخصوص به خود بسته بندی شوند. بسیار اتفاق افتاده است که در هنگام اسباب کشی به حمل این مواد توجه نشده است و مواد در اثر گرمای محیط فاسد شده و خانواده هم در هنگام مصرف دچار مسمومیت شده اند. دقت در حمل و جابجایی درست این مواد یک اسباب کشی ایمن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

2-دقت در بسته بندی اشیا گران قیمت

هیچگاه فراموش نکنید که اسباب کشی یک پروسه زمان بر و سخت است که در اثر غفلت ممکن است به یک خاطره بد هم تبدیل شود. هنگام بسته بندی اشیا گران قیمت خود، دقت لازمه کار است. برای بسته بندی این اشیا از کارتن های محکم و مخصوص اسباب کشی استفاده کنید. در لابه لای آنها حتما از روزنامه و لباس استفاده نمایید. در این صورت هنگام اسباب کشی این اشیا دچار آسیب نمی شوند.

3-پر کردن فضای خالی کارتن

حتما فضاهای خالی داخل کارتن خود را با روزنامه و یا لباس پر کنید. این کار از حرکت لوازم داخل کارتن جلوگیری می کند و در ادامه هم از بروز خطر شکستن و آسیب لوازم داخل کارتن جلوگیری می کند.

4-بسته بندی کلیه وسایل در کارتن

همیشه کلیه لوازم و اسباب را در داخل کارتن بسته بندی کنید. سعی کنید این کارتن ها را از مرکز کارتن فروشی تهیه کنید. اگر نگران هزینه آن هستید می توانید از مراکزی که کارتن اسباب کشی ارزان دارند این کارتن ها را تهیه کنید. بسته بندی لوازم در داخل کارتن یک اسباب کشی ایمن به دنبال خواهد داشت و از آسیب دیدگی لوازم شما تا حد ممکن کم می کند.

5-رعایت وزن هر کارتن

در صورتی که از کارتن برای بسته بندی اسباب خود استفاده می کنید حتما ملاحظه وزن هر کارتن را بکنید. در صورت سنگین کردن کارتن ها ممکن است در اثر جابجایی به کارتن ها آسیب برسد و پاره شوند. رعایت اندازه وزن مناسب در هر کارتن ایمنی در اسباب کشی را بالا می برد.

چه نکاتی را باید برای اسباب کشی ایمن رعایت کنیم

6-حمل لوازم سنگین

در هنگام حمل لوازمی مانند مبل و یا دکور از افراد قوی کمک بگیرید. این کار اگر چه ساده به نظر می رسد اما به افراد با تجربه و دارای قدرت بدنی بالا نیازمند است. می توانید برای آسیب ندیدن لبه های لوازم چوبی، آنها  را با نایلون های حبابدار و یا حوله های بزرگ پوشش دهید.

7-بسته بندی اشیا تیز و برنده در اسباب کشی ایمن

دقت در بسته بندی این اشیا در بالا بردن ضریب ایمنی اسباب کشی بسیار  ضروری است. همیشه لبه های تیز و برنده این وسایل را با پارچه کاملا پوشش دهید و سپس از یک کارتن بسیار محکم برای بسته بندی آنها استفاده کنید. بسیار دیده شده است که به علت بسته بندی نادرست این وسایل، بسته مربوطه پاره شده و باعث آسیب دیدگی فرد حمل کننده آن شده است.

 

8-حمل درست لوازم

هنگامی که می خواهید لوازم سنگین را حرکت دهید اگر کمک ندارید بهتر است این لوازم را بر روی زمین بکشید. این کار کمر شما را از آسیب دیدگی حفظ می کند. موقع برداشتن کارتن های حاوی اسباب نیز روی دو پا بنشینید و بعد این کارتن ها را با دو دست بلند کنید. رعایت اصول اسباب کشی ایمن از صدمه به شما و افراد دیگر جلوگیری می کند.

9-رعایت نکات مهم در حمل اجاق گاز

حتما قبل از اسباب کشی اجاق گاز خود را خوب تمیز کنید. این کار به شما کمک می کند تا در هنگام حمل و نقل و جابجایی این وسیله توسط خود شما یا افراد دیگر به علت وجود روغن و چربی بر روی اجاق گاز، این وسیله از دست شما نلغزد و باعث ایجاد سانحه برای شما و افراد دیگر نشود. زمین افتادن اجاق همچنین باعث خرابی آن شده و هزینه گزافی بابت تعمیر و یا خرید بر گردن شما می گذارد.

10-رعایت نکات بهداشتی در اسباب کشی

بیشتر افراد تابستان را برای زمان اسباب کشی خود انتخاب می کنند. اگر چه این زمان مناسبی است اما رعایت چند نکته بهداشتی در این زمان به اسباب کشی ایمن شما کمک خواهد کرد. در گرمای هوا زیاد در زیر نور خورشید قرار نگیرید. گرما باعث بروز عرق سوز و یا گرمازدگی در افراد می شود. زمان اسباب کشی را صبح زود قرار دهید. هنگام اسباب کشی آب زیاد مصرف کنید. حتی می توانید نوشیدنی های خنک بیشتر مصرف کنید. از کرم ضد آفتاب و کلاه در هنگام اسباب کشی استفاده کنید. سعی کنید از تابش نور مستقیم خورشید  بر روی اسباب ها جلوگیری شود.

11-نحوه قرار دادن اسباب در داخل وسیله حمل بار

برای اسباب کشی ایمن باید ایمنی را در داخل وسیله نقلیه نیز رعایت کنید. اشیا سنگین را بر روی کف وسیله قرار دهید و اشیا سبک تر را بر روی آنها قرار دهید. تابلوها و لوازم دکوری و شکستنی را در کنار دیواره وسیله قرار داده و از کارتن و یا حوله در لا به لای آن استفاده کنید. کارتن ها را با دقت شمارش کنید و هیچگاه اسباب خود را با دیگران تنها رها نکنید. از وسیله نقلیه مناسب لوازم خود برای این جابجایی استفاده کنید. اگر بعضی از لوازم شما مانند لپ تاپ و یا مانیتور کارتن محکمی ندارند بهتر است که با وسیله نقلیه شخصی اقدام به حمل آنها کنید. به این صورت از بروز احتمال خطر شکستگی در این وسایل جلوگیری می شود. اشیا گرانبها و طلا های خود را همیشه کنار خود نگه دارید. از سپردن این اشیا به دیگران خودداری کنید. نکته مهم در اسباب کشی ایمن این است که بعد از اتمام کار حتما محل بار وسیله را کاملا بازرسی کنید تا از جا ماندن هرگونه وسیله اطمینان کامل کسب نمایید.

 

همیشه هنگام اسباب کشی از افراد خانواده  برای این کار کمک بگیرید. هیچگاه به تنهایی اقدام به این کار نکنید. در صورت عدم وجود دیگران بهتر است از یک شرکت حمل و نقل بار معتبر در این زمینه کمک بگیرید. این شرکت ها با داشتن افراد با تجربه و خبره در زمینه حمل اشیا بیشترین و بهترین گزینه برای این کار هستند.

بسته بندی صحیح و درست اسباب به شما در یک اسباب کشی ایمن کمک می کند تا لوازم شما بدون بروز هیچ گونه صدمه و آسیبی در کوتاهترین زمان ممکن  به محل جدید برسد. برای اطمینان بهتر است از دوستان و آشنایان برای انتخاب شرکت حمل و نقل بار کمک بگیرید. شرکت های معتبر در زمینه های حمل و نقل با کمترین هزینه، جابجایی اسباب شما را انجام خواهد داد.

/مجری انتشار : آژانس تبلیغاتی تسمینو/

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. معین says:

    مرسی مرسی واقعا عالی بود از سفارشی ک دادم واقعا راضی بودم کارتن اسباب کشی ها همههه مقاوم و محکم بودن درحالی که ازسایت های دیگه ک من خرید میکردم خیلی نارک تر از این بودن همشون