پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی ۱۴۰۱

تاريخ : 29 شهریور

در این مقاله میخواهیم آموزش پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی۱۴۰۱ را قرار دهیم. از آنجایی که در سال های اخیر دولت تصمیم به کمک به مردم و کم کردن فشار اقتصادی گرفته، مبلغی را به عنوان یارانه کمک معیشتی ارائه می دهد. بدین منظور یک سامانه را تحت عنوان سامانه حمایت معیشتی راه اندازی شده تا افراد بتوانند ثبت نام کرده و درخواست های خود را از طریق این سایت پیگیری کنند.

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی ۱۴۰۱

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی ۱۴۰۱, پورتال خبری فرهنگی گهر

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی سال ۱۴۰۱

در قسمت قبل روش انجام ثبت نام در سایت حمایت معیشتی را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم. بنابراین اکنون آن دسته از افرادی که به طور کلی از ثبت نام یارانه معیشتی جا مانده یا قبل از آن یارانه اصلی شان هم قطع شده و به همین دلیلی این یارانه هم به آن ها تعلق نگرفته است، می توانند برای ثبت نام از این طریق اقدام نمایند.

نکته مهم در این رابطه پیگیری نام نویسی در این سایت می باشد. در واقع کاربرانی که با استفاده از روش قبل ثبت نام خود را در این سامانه انجام می دهند، می خواهند بدانند که چه موقع و به چه صورت می توانند از نتیجه ثبت نام مطلع گردند. در رابطه با زمان پیگیری ثبت نام سامانه حمایت معیشتی باید بگوییم که بین ۱ ماه تا ۱ سال در نظر گرفته شده است. این زمان چیزی است که مسولین و دستگاه های مربوطه اعلام کرده اند.

پس بعد از این که ثبت نام خود را با موفقیت در سامانه حمایت معیشتی انجام دادید، باید بدانید که بررسی اطلاعات شما و به دست آمدن نتیجه نهایی می تواند بین یک ماه تا یک سال به طور بیانجامد. اما بعد از این که بررسی های لازم از وضعیت مالی و دارایی شما و خانواده تان انجام گرفت، شناسنامه اقتصادی و اجتماعی خود و خانواده در سامانه hemayat.mcls.gov.ir  قرار می گیرد. در صورتی که با وضعیت موجود مالی، درخواست تان برای دریافت یارانه معیشتی تایید شده باشد که همه چیز خوب پیش رفته و در ادامه این یارانه به حساب شما هم واریز خواهد شد. اما گاهی اوقات ممکن است بررسی های انجام گرفته از وضعیت مالی باعث رد درخواست شما برای دریافت یارانه معیشتی شده باشد. در این مواقع هم باز می توانید نتیجه را مشاهده کرده و حتی درخواست خود را مبنی بر اعتراض به این نتیجه اولیه، ارائه دهید.


به طور کلی، مشاهده نتیجه اولیه ثبت نام برای دریافت یارانه معیشتی و هم چنین انجام اعتراض در صورت رد شدن این درخواست از طریق همان سایت حمایت معیشتی امکان پذیر می باشد. در ادامه روش مشاهده نتایج ثبت نام و انجام اعتراض در صورت نیاز را به شکل مختصر توضیح داده ایم. برای این کار هم لازم است چند مرحله ساده را طی کنید.

۱- ابتدا باید به سامانه حمایت معیشتی وارد شوید.  hemayat.mcls.gov.ir

۲- پس از وارد شدن به صفحه اصلی سایت طرح حمایت معیشتی، این بار هم گزینه «ورود به سامانه» را در انتهای این صفحه بزنید تا پنجره ورودی برای تان نمایش داده شود.

۳-  بعد از این که پنجره ورودی نمایش داده شده، با توجه به این که خانواده تان تک نفره یا چند نفره است، باید گزینه مربوطه را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را وارد نمایید. کد ملی سرپرست و شماره حساب یارانه برای هر دو نوع خانواده الزامی است. اما خانواده های چند نفره باید در این بخش شمار ملی یک عضو دیگر را هم وارد نمایند. به هر حال، پس از تکمیل این اطلاعات در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ، کد امنیتی موجود را هم قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

۴-  اگر اطلاعات وارد شده در بخش قبل صحیح باشند، به حساب کاربری خود در این سامانه وارد می شوید. در صورتی که نتیجه ثبت نام سامانه حمایت معیشتی شما مشخص شده باشد، می توانید شناسنامه اقتصادی و اجتماعی خانواده را در این سایت مشاهده کنید. هم چنین وضعیت قبولی یا رد درخواست هم تعیین گردیده و قابل مشاهده است. اما در صورتی که هنوز شناسنامه اقتصادی قرار نگرفته و نتیجه مشخص نشده یعنی بررسی های اطلاعاتی تان تکمیل نشده است. اگر بعد از یک سال از ثبت نام تان هنوز وضعیت مشخص نشده، باید به صورت حضوری به نهادهای مربوطه مراجعه کنید.

۵-  گاهی اوقات هم ممکن است نتیجه ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی مشخص شده اما در وضعیت رد شده قرار گرفته باشد. در این گونه موارد هم می توانید مجددا با تکمیل یک رضایت نامه، درخواست بازبینی بدهید و منتظر باشید تا نتیجه نهایی اعلام شود.

در این قسمت روش مشاهده نتیجه ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض در صورت رد شدن درخواست را توضیح دادیم. بنابراین اکنون برای پیگیری درخواست تان با مشکلی رو به رو نخواهید بود. در ادامه راه های ارتباطی با این سامانه را هم بیان می کنیم تا در صورت نیاز بتوانید با مسولین سایت ارتباط گرفته و مشکلات احتمالی را برطرف نمایید.


نحوه ورود به سایت حمایت معیشتی

جهت ورود به سایت طرح کمک حمایت معیشتی لازم است کاربران یک سری مراحل ساده را طی کنند که در این جا آن ها را به صورت گام به گام بیان کرده ایم. این مراحل مورد نیاز جهت انجام ثبت نام در سامانه مذکور شامل موارد زیر می شوند:

۱-  در اولین قدم باید نشانی اینترنتی این سایت یعنی mcls.gov.irرا در مرورگر خود قرار داده و به آن وارد شوید. در صورتی که در ادامه قصد انجام ثبت نام در این سامانه را دارید، بهتر است از رایانه یا لپ تاپ برای ورود استفاده کرده تا در حین ثبت نام با مشکلی رو به رو نشوید.

۲-  بعد از این که آدرس اینترنتی را جست و جو کردید، باید اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج گوگل با عنوان «معیشتی – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» را انتخاب نموده و بر روی آن کلیک کنید.

۳-  در ادامه به سایت مذکور وارد شده و صفحه اصلی آن را  مشاهده می کنید. امکان ورود به بخش مربوط به ثبت نام جاماندگان طرح حمایت معیشتی از این طریق برای شما فراهم شده است.

در این قسمت روش ورود به سامانه در نظر گرفته شده به منظور انجام اعتراض و ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی را بیان کردیم. در ادامه نحوه ثبت نام سامانه حمایت معیشتی را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت داشتن شرایط لازم بتوانید در این سایت ثبت نام کرده و اقدامات لازم جهت دریافت یارانه معیشتی را انجام دهید.


ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی 

برای ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی لازم است اقداماتی را انجام دهید که البته زیاد هم پیچیده نیستند. منتهی باید یک سری اطلاعات مورد نیاز مانند کد ملی سرپرست خانواده، کد ملی یکی از اعضا و شماره حساب کارت یارانه ای خود را آماده داشته باشید. بعد از آماده کردن ای اطلاعات، می توانید وارد مراحل ثبت نام بشوید. اقدامات لازم جهت این امر به شرح زیر می باشند.

۱-  ابتدا لازم است با سرچ کردن آدرس اینترنتی سامانه مربوطه یعنی mcls.gov.irبه آن وارد شوید. در بخش قبل روش ورود به این سایت را به طور مفصل بیان کرده ایم.

۲-  بعد از این که به صفحه اصلی این سامانه وارد شدید، یک سری اطلاعات را مشاهده می کنید. این اطلاعات شامل نکاتی هستند که شما را برای وارد شدن و ثبت نام در این سامانه راهنمایی می کنند. پس این موارد را با دقت مطالعه نموده و سپس با استفاده از کشو موجود در سمت راست صفحه به سمت پایین آن حرکت کنید. در انتهای صفحه گزینه «ورود به سامانه» را مشاهده خواهید کرد. بر روی این گزینه کلیک نمایید.

۳-  با کلیک بر روی گزنه «ورود به سامانه» در بخش قبل، پنجره ورودی سایت حمایت معیشتی برای شما در همان صفحه نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که اطلاعات لازم در این بخش را به طور کامل و با دقت بالا تکمیل نمایید. در اولین کادر لازم است کد ملی سرپرست خانواده را وارد نمایید. در بخش بعدی باید شماره حساب واریز یارانه را قرار دهید. در صورتی که در حال دریافت یارانه اصلی هستید، اما موفق به ثبت نام یارانه معیشتی نشده اید، شماره حساب یارانه ای خود را در این بخش بگذارید. در صورتی که حتی یارانه شما هم از چند سال قبل قطع شده، شماره حسابی که در سال های قبل یارانه به آن واریز می شد را قرار دهید. بعد از قرار دادن این اطلاعات، ممکن است شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار بگیرد که در ادامه هر کدام ار توضیح داده ایم.

۴-  اگر شما تنها یک عضو مستقل هستید و کسی دیگر از اعضای خانواده باشما زندگی نمی کند و به طور کلی سرپرستی با خودتان باشد، باید تیک مربوط به گزینه خانواده تک نفره را بزنید. اکنون کافی است برای ثبت نام سامانه حمایت معیشتی ، تصویر امنیتی موجود را هم در کادر مشخص شده برای آن قرار داده و گزینه ورود را بزنید.

۵-  بعد از این که مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشته و تمام اطلاعات لازم در پنجره ورودی سامانه hemayat.mcls.gov.ir را با دقت وارد کردید، به مرحله بعدی ثبت نام خواهید رسید. در این مرحله باید رضایت نامه ای را جهت دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده تان تکمیل نمایید. دقت داشته باشید که پر کردن فرم رضایت نامه در این بخش شرط لازم برای ثبت نام شما در طرح یارانه معیشتی است. در صورتی که مشکلی برای ارائه دسترسی به اطلاعات مالی و دارایی خود و خانواده ندارید، اطلاعات رضایت نامه را تکمیل نموده و آن را ثبت کنید.

۶-  بعد از این که مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشته و تمام اطلاعات لازم در پنجره ورودی سامانه mcls.gov.irرا با دقت وارد کردید، به مرحله بعدی ثبت نام خواهید رسید. در این مرحله باید رضایت نامه ای را جهت دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده تان تکمیل نمایید. دقت داشته باشید که پر کردن فرم رضایت نامه در این بخش شرط لازم برای ثبت نام شما در طرح یارانه معیشتی است. در صورتی که مشکلی برای ارائه دسترسی به اطلاعات مالی و دارایی خود و خانواده ندارید، اطلاعات رضایت نامه را تکمیل نموده و آن را ثبت کنید.

با انجام این مراحل، ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی با موفقیت انجام می گیرد. پس اطلاعات دارایی و مالی خود و خانواده تان برای بررسی ارسال شده و در صورتی که پس از پردازش این اطلاعات واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته شوید، این یارانه به شما تعلق خواهد گرفت. در ادامه نحوه پیگیری ثبت نام سامانه حمایت معیشتی را هم توضیح می دهیم تا بعد از نام نویسی بتوانید آخرین وضعیت ثبت نام تان را پیگیری کنید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي